logo logo


Ключове повідомлення як основа стратегічної комунікації

НазваКлючове повідомлення як основа стратегічної комунікації
Назва англійськоюKey message as a basis for strategic communication
АвториТетяна Гусаковська, Богдан Войт
Принадлежність Полтавський університет економіки і торгівлі, Полтава, Україна
Бібліографічний описГусаковська Т., Войт Б. Ключове повідомлення як основа стратегічної комунікації. Галицький економічний вісник. 2024. Том 87. № 2. С. 175-180.
Bibliographic description (trans):Husakovska T., Voit B. (2024) Key message as a basis for strategic communication. Galician economic journal, 2024, vol. 87, no 2, pp. 175-180.
Bibliographic description:Husakovska T., Voit B. (2024) Key message as a basis for strategic communication. Galician economic journal, 2024, vol. 87, no 2, pp. 175-180.
UDC:

659.118:316.77 

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.02.175
Ключові слова

ключове повідомлення, стратегічна комунікація, комунікаційний вплив, комунікаційна стратегія, цільова аудиторія. 

 

Короткий опис

Досліджено сутність та значення ключового повідомлення як складової стратегічної комунікації організації та визначено роль ключового повідомлення в забезпеченні ефективного комунікаційного впливу на її цільові аудиторії. Зазначено, що процес стратегічної комунікації, як і будь-якої організаційної комунікації, передбачає наявність таких ключових елементів, як відправник та отримувач, повідомлення та канал, по якому воно передається від відправника до отримувача. Але при цьому цей процес є направленим на реалізацію організаційної місії та досягнення стратегічних цілей. Повідомлення є ключем до досягнення комунікаційного впливу. Ключові повідомлення створюють фокус, контроль та інтенсивність впливу на цільову аудиторію компанії. Розроблення ключових повідомлень є другим за значенням блоком плану стратегічних комунікацій, крім визначення цільових аудиторій. Ключові повідомлення визначають, що необхідно казати кожній з цільових аудиторій. Вони є суттю того, що необхідно повідомити, маючи на увазі, що ефективна комунікація пов`язана, в першу чергу, не з тим, що кажуть або надсилають, а з тим, як її сприймає отримувач і якими в результаті є його дії. Широкими способами передачвання ключових повідомлень є письмова, візуальна, вербальна та невербальна комунікація, а також різні їх комбінації. Ключові повідомлення необхідно ретельно спланувати та підготувати, щоб вони були надійними та широко застосовувалися для цілей організації. Сформульовано основні вимоги до ключових повідомлень та розглянуто основні особливості процесу їх розроблення. Ключові повідомлення мають бути лаконічними, релевантними, переконливими, доступними для розуміння цільовою аудиторією, відповідати місії, цінностям та стратегії компанії. Процес розроблення ключового повідомлення включає такі основні етапи: перегляд організаційної місії, стратегії, цілей і завдань; визначення цільової аудиторії; формулювання мети повідомлення; визначення потреб в обміні повідомленнями; аналіз повідомлень конкурентів; визначення переваг, які відрізняють пропозиції компанії від інших; обґрунтування тверджень допоміжними деталями, які відрізняють компанію та додають довіри. 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Педченко Н. С., Шимановська-Діанич Л. М., Гусаковська Т. О., Рибалко-Рак Л. А., Кужель Н. Л. Стратегічні комунікації в системі управління підприємства. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки». 2022. № 2 (106). С. 26–30.
  2. Компанцева Л., Заруба О., Череватий С., Акульшин О. Стратегічні комунікації для безпекових і державних інституцій : практичний посібник / за заг. ред. О. Давліканової, Л. Компанцевої. Київ: ТОВ «ВІСТКА», 2022. 278 с.
  3. Сагер Л. Ю. Аналіз теоретичних основ внутрішніх комунікацій як необхідної умови ефективного управління підприємством. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2016. № 1. С. 128–136.
  4. Мельник Ю. М., Сагер Л. Ю., Черкас І. Ю. Трансформація маркетингових комунікацій : нетрадиційні види. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2016. № 2 (1). С. 164–168. 
  5. Маковецька І. М. Управління комунікаціями в підприємствах : дис. … канд. екон. наук: 08.00.04 / ЗВО Державний університет телекомунікацій. Житомир, 2021. 253 с.
  6. Чередниченко В. Комунікативний менеджмент в стратегії розвитку підприємства. Економіка та суспільство. 2022. № 42. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1688/ 1623 (дата звернення: 20.12.2023). Doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-89є
  7. Харченко О. План стратегічних комунікацій. URL: https://olekskharchenko.com/2013/04/30/planstrategicheskih-ommunikatsii/ (дата звернення: 21.12.2023).
  8. Argenti P. A., Howell R. A., Beck K. A. The Strategic Communication Imperative. URL: https:// sloanreview.mit.edu/article/the-strategic-communication-imperative/ (дата звернення: 17.12.2023).
  9. Public Relations Society of America. URL: https://www.prsa.org/ (дата звернення: 22.12.2023).
  10. Potter N. Creating Compelling Key Messages. URL: https://www.linkedin.com/pulse/creating-compelling- key-messages-natalie-potter/ (дата звернення: 19.12.2023).
References:
  1. Pedchenko N. S., Shymanovska-Dianych L. M., Husakovska T. O., Rybalko-Rak L. A., Kuzhel N. L. (2022). Stratehichni komunikatsii v systemi upravlinnia pidpryiemstva [Strategic communications in the enterprise management system]. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriia “Ekonomichni nauky”, vol. 2, no. 106, pp. 26–30.
  2. Kompantseva L., Zaruba O., Cherevatyi S., Akulshyn O. (2022). Stratehichni komunikatsii dlia bezpekovykh i derzhavnykh instytutsii [Strategic communications for security and government institutions]. Kyiv: VISTKA. (In Ukrainian). 
  3. Saher L. Iu. (2016). Analiz teoretychnykh osnov vnutrishnikh komunikatsii yak neobkhidnoi umovy efektyvnoho upravlinnia pidpryiemstvom [Analysis of the theoretical foundations of internal communications as a necessary condition for effective enterprise management]. Marketynh i menedzhment innovatsii, vol. 1, pp. 128–136.
  4. Melnyk Yu. M., Saher L. Yu., Cherkas I. Yu. (2016). Transformatsiia marketynhovykh komunikatsii: netradytsiini vydy [Transformation of marketing communications: non-traditional types]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, vol. 2, no. 1, pp. 164–168.
  5. Makovetska I. M. (2021). Upravlinnia komunikatsiiamy v pidpryiemstvakh [Communications management in enterprises] (Phd Thesis), Zhytomyr.
  6. Cherednychenko V. (2022). Komunikatyvnyi menedzhment v stratehii rozvytku pidpryiemstva [Communicative management in the strategy of enterprise development]. Ekonomika ta suspilstvo. (electronic journal), vol. 42. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/ 1688/1623 (accessed 20 December 2023). 
  7. Kharchenko O. Plan stratehichnykh komunikatsii [Strategic communications plan]. Available at: https:// olekskharchenko.com/2013/04/30/plan-strategicheskih-ommunikatsii/ (accessed 21 December 2023). 
  8. Argenti P. A., Howell R. A., Beck K. A. The Strategic Communication Imperative. Available at: https://sloanreview. mit.edu/article/the-strategic-communication-imperative/ (accessed 17 December 2023).
  9. Public Relations Society of America. Available at: https://www.prsa.org/ (accessed: 22 December 2023).
  10. Potter N. Creating Compelling Key Messages. Available at: https://www.linkedin.com/pulse/creatingcompelling-key-messages-natalie-potter/ (accessed 19 December 2023).
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.