logo logo


Інструменти управління взаємовідносинами на роздрібному ринку електроенергії України

НазваІнструменти управління взаємовідносинами на роздрібному ринку електроенергії України
Назва англійськоюTools for managing relationships in the Ukrainian power retail market
АвториОмеляненко, Тетяна Omelianenko, Tetiana
Принадлежність
Бібліографічний описТ.Омеляненко. Інструменти управління взаємовідносинами на роздрібному ринку електроенергії України / Т.Омеляненко // Галицький економічний вісник. — 2013. — №1(40). — с.51-58 - (економіка та управління національним господарством)
Bibliographic description (trans):
UDC:

338.24

Ключові слова
взаємовідносини
реформи
роздрібний ринок
електроенергія
споживач
енергопостачальне підприємство
relationships
reforms
retail market
electric energy
customer
energy supplying company
Короткий опис

Розглянуто актуальну проблему впровадження інструментів маркетингу взаємовідносин на роздрібному ринку електроенергії України в період поглиблення реформ. Наголошено, що при набутті енергопостачальним підприємством статусу Гарантуючого постачальника, впровадженні конкурентних відносин на роздрібному ринку, вони ризикують втратити долю ринку за рахунок переходу економічно вигідних клієнтів (промислові платоспроможні споживачі) до незалежних постачальників, котрі зможуть запропонувати їм більш низькі роздрібні ціни на електроенергію. Визначено інструменти маркетингу взаємодії, що дозволять підвищити конкурентоспроможність обласних енергопостачальних підприємств як гарантуючих постачальників на роздрібному ринку електроенергії.
The actual problem of relationships marketing tools implementation it the Ukrainian power retail market during the reforms intensification period is described in the article. The article emphasizes that right after the power supplier receives the status of a Guaranteeing supplier, the implementation of competitive relationships it the retail market, it risks to lose the market share because the economically beneficial clients (industrial solvent customers) are switching to independent providers who can actually offer lower prices to such customers. This is the reason why a conceptual scheme of different “supplier-customer” relationships worthiness (during the reforms intensification period) aspects is proposed. These relationships consist of some monetary and non-monetary values implemented on the tactical and strategic levels. Also, some relationships marketing tools which help to increase the competitiveness level of regional power suppliers as guaranteeing providers it the power retail market are determined. The measures of organizational and psychological influence on customers for relationship development are proposed in the article. The support of electricity networks is also proposed to be treated as a marketing activity. It is also offered to widen the mix of services provided by the power supplying companies to the end consumers as one of the ways to increase company income taking into account the fact the economically beneficial customers are switching to other power suppliers. The power supplying companies were recommended to use some forms of marketing being specific for retail energy sales: effective cooperation with the diversified groups of consumers who have high debt rates for the power supply used, and who cannot be levied any severe types of penalty since legislation protects this consumer category.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

1. Проект Закону «Про засади функціонування ринку електричної енергії України» № 10571 від 06.06.2012 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?pf3511=436222. Звіт про діяльність Національної комісії регулювання електроенергетики України у 2008, 2009, 2010, 2011 році [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www2.nerc.gov.ua/ 3. Цаплин, В. Основные направления деятельности НКРЭ Украины по реформированию рынка электрической энергии и усовершенствованию методов регулирования естественных монополий; ПТО, Киев, Украинa, 13 – 15 Мая, 2009 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: Tsaplin_TEP_Kiev_May_2009_rus.pdf 4. Александрова, Н.С. Методические основы оценки эффективности энергосбытовой деятельности на розничном рынке [Текст]: автореферат дис. … кандидата экономических наук: 08.00.05 / Н.С. Александрова; Государственный Университет Управления. – Москва, 2007. – 24 с. 5. Опыт энергорынков: уроки, извлеченные из либерализации рынков электроэнергии [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.iea.org/media/translations/russian/ElectricityMarket_Russian.pdf 6. Балабаниць, А.В. Інтегроване управління маркетинговою взаємодією: імперативи, методології, механізми: монографія [Текст] / А.В. Балабаниць. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2010. – 508 с. 7. Балабанова, Л.В. Маркетинг відносин в системі управління підприємством :монографія [Текст] / Л.В. Балабанова, С.В. Чернишева. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2009. – 280 с. 8. Шварц, П. Оценка степени удовлетворенности потребителя: как узнать, что на самом деле думают люди [Текст] / Пол Шварц; пер. c англ. Е.И. Дорошенко; под науч. ред. Е.Е. Козлова. – Днепропетровск: Баланс Бизнес Букс, 2007. – 336 c. 9. Гордон, Я. Маркетинг партнерських отношений. Новые стратегии и технологии привлечения клиентов; пер. с англ. [Текст] / Ян Х. Гордон. – СПб.: Питер, 2001. – 379 с. 10. Алмазова, О.Н. Развитие партнерских отношений на розничном рынке электроэнергии (обзор зарубежного опыта) [Текст] // Российское предпринимательство. – № 4. Вып. 1 (181). – 2011. – С. 104 – 109.

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.