logo logo


Використання матричних методів в стратегічному аналізі диверсифікованих компаній

НазваВикористання матричних методів в стратегічному аналізі диверсифікованих компаній
Назва англійськоюThe use of matrix methods in the strategic analysis of diversified companies
АвториФроленко, Роман Володимирович Жукевич, Світлана Frolenko, Roman Zhukevych, Svitlana
Принадлежність
Бібліографічний описР.Фроленко. Використання матричних методів у стра-тегічному аналізі диверсифікованих компаній / Р.Фроленко, C.Жукевич // Галицький економічний вісник. — 2012. — №6(39). — с.124-132 - (фінансово-обліково-аналітичні аспекти)
Bibliographic description (trans):
UDC:

65.012. 123

Ключові слова
стратегічний аналіз
стратегії
портфельний аналіз
матриця портфеля стратегій
strategic analysis
strategies
portfolio analysis
portfolio strategy matrix
Короткий опис

Розглянуто суть, завдання та роль матричних методів «портфельного аналізу». Дано характеристику методичному забезпеченню досліджуваного виду аналізу. Обґрунтовано необхідність застосування досліджуваних методів у здійсненні стратегічного аналізу та у процесі прийняття управлінських рішень щодо набору стратегій у диверсифікованих організаціях. Розглянуто такі методи, як портфельна матриця БКГ (матриця „зростання – частка ринку”), матриця „McKincey” – „General Electric” („привабливість – конкурентоспроможність”), матриця фірми Arthur D.little (ADL/LC). Поряд з перевагами вказано й недоліки, які є у досліджуваних методах. Зроблено висновок про необхідність їх адаптації до вітчизняних умов господарювання й використання в аналітичній діяльності та управлінській практиці.
The article deals with the essence, objectives and role of matrix methods of the "portfolio analysis". The importance of the studied type of the analysis due to the fact that it reveals the interdependence of individual business activities and indicates that the portfolio as a whole is significantly different from the simple sum of its parts is proved. The methodological support of the researched type of analysis is characterized. The necessity of the researched methods use in the implementation of strategic analysis and in decision-making concerning the selection of strategies in diversified organizations is justified. The most widely used methods of analyzing the position of company’s strategic business units (SBUs) in Western countries are models represented as matrices where each SBU is graphically positioned in the cells of two- or three-dimensional analytical matrix. The most famous of them (the Boston Consulting Group Matrix (BCG portfolio matrix – the Growth-Share Matrix); the "McKincey – General Electric" Matrix ("attractiveness-competitiveness" matrix); the ADL/LC matrix by Arthur D. Little which helps managers discern their SBUs strategic position depending upon two dimensions – SBU’s life cycle and competitive position) are discussed in the article. The use of the portfolio analysis is a necessary and important factor in the implementation of strategic analysis which allows to: get a generalized picture of the economic portfolio, define the functions, markets, position and contribution of each SBU in the company’s portfolio, consider and develop optimal strategies for each activity. Along with the advantages of the researched methods their disadvantages are listed. The conclusion about the necessity of their adaption to local conditions and use in the analytical and management practices is made.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

1. Томпсон, А.А. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратеги: учебник для вузов [Текст] /А.А. Томпсон, А. Дж. Стрикленд; пер. с англ. под ред. Л.Г. Зайцева, М.И. Соколовой. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 578 с. 2. Шершньова, З.Є. Стратегічне управління: навчальний посібник [Текст] /З.Є. Шершньова,С.В. Оборська. – К.: КНЕУ, 1999. – 384 с. 3. Маркова, В.Д. Стратегический менеджмент: курс лекцій [Текст] / В.Д. Маркова, С.А. Кузнецова. – М.: ИНФРАМ, 2001. – 288 с. 4. Нємцов, В.Д. Стратегічний менеджмент: навчальний посібник [Текст] / В.Д. Нємцов, Л.Є. Довгань. – ТОВ „УВПК „Екс Об”, 2002. – 560 с. 5. Экономическая стратегия фирмы; под ред. А.П. Градова [Текст]: – СПб.: Специальная литература, 1999. – 589 с. 6. Радченко, К.І. Стратегічний аналіз у бізнесі: навчальний посібник; видання 2-ге, доповнене [Текст] / К.І. Радченко. – Львів: „Новий світ-2000”, 2003. – 272 с. 7. Фляйшнер, Крейг С. Стратегический и конкурентный анализ: методы и средства конкурентного анализа в бизнесе [Текст] / К.С. Фляйшнер, Б.Е. Бенсуссан; пер. c англ. Д.П. Коньковой; под общ. ред. д.э.н., проф. И.М. Степнова и к.э.н. Ю.А. Ковальчук. – М.: БИНОМ. Лаб. знаний, 2009. – 541 с.

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.