logo logo


Особливості формування лояльності роздрібних споживачів на вітчизняному ринку пального

НазваОсобливості формування лояльності роздрібних споживачів на вітчизняному ринку пального
Назва англійськоюFeatures of the retail consumers loyalty formation on the domestic fuel market
АвториРатинський, Вадим Віталійович Ratynskyi, Vadym
Принадлежність
Бібліографічний описВ.Ратинський. Особливості формування лояльності роздрібних споживачів на вітчизняному ринку пального / В.Ратинський // Галицький економічний вісник. — 2012. — №5(38). — с.135-143 - (загальні проблеми економіки та суб’єктів господарювання)
Bibliographic description (trans):
UDC:

339.138

Ключові слова
лояльність
мережа АЗС
світлі нафтопродукти
ціна
бонусна програма
якість пального
loyalty
the network of auto gas stations
light oil
price
loyalty program
fuel quality
Короткий опис

Розглянуто особливості формування роздрібної ціни на ринку світлих нафтопродуктів в умовах конкуренції. Визначено основні фактори впливу на лояльність з боку кінцевих споживачів. Проаналізовано наявні бонусні програми які діють на вітчизняних автозаправних станціях (АЗС) – виокремлено їхні сильні та слабкі сторони, проаналізовано перспективи розвитку. Визначено основні переваги та недоліки цінової політики мереж АЗС, вказано на прихований потенціал розвитку окремих факторів та визначено основні загрози для окремих мереж АЗС. Враховуючи основну світову динаміку зростання ціни на пальне, проблема вибору місця для здійснення купівлі пального кінцевими споживачами стає все гострішою.
The features of the formation of the retail price at light oil market in a competitive environment are considered, the main factors influencing loyalty of end users are determined, existing bonus programs which operate on domestic auto gas stations are analyzed, their strengths and weaknesses are distinguished, prospects of development are analyzed. The main advantages and disadvantages of pricing network of gas stations is indicated on the hidden potential of individual factors, and the main threat to individual networks filling. Given the major global growth dynamics of fuel prices the problem of choice of buying fuel for consumers is becoming acute. In the financial crisis buyer is most focused on finding the most cost-effective options for him. Such factors as prestige, convenience and fuel quality are sometimes poorly defined, giving the main impacts - price. However, analyzing the characteristics of loyalty on the market of light oil it can be argued that only the combination of basic factors (which, of course, is price) form the loyalty of end users. Under a fierce competition, limited standards of oil traders to look for various ways to influence the final consumer, one of the most effective is a bonus, or so-called loyalty program, which in recent years have begun actively implemented in the network of auto gas stations. The objective of all these programs have a lot of common but tools for individual networks are fundamentally different. With the decline of gasoline and diesel fuel share growth (as a result of the reorientation of buyers for economical fuel type) oil traders are doing their best to make this transition to be the least painful for them, because gasoline is more marginal source for them than diesel fuel. However, this process is unilateral and irrevocable under constant external factors such as the global economic situation.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

1. Статистична інформація Державної митної служби України / Підсумкова документація за січень – серпень 2012 року (оперативна) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.customs.gov.ua2. Статистична інформація Міністерства енергетики та вугільної промисловості України / Средние цены по основным операторам (торговым маркам) на 12.10.2012р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://index.minfin.com.ua/fuel/tm.php 3. Статистична інформація Міністерства енергетики та вугільної промисловості України / График флуктуаций стоимости топлива [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://finance.i.ua/fuel/ 4. Статистична інформація Міністерства енергетики та вугільної промисловості України / Підсумкова документація за січень – серпень 2012 року (оперативна) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mpe.kmu.gov.ua 5. Гурджиян, К.В. Види лояльності споживачів [Текст] / К.В. Гурджиян // Електронне наукове фахове видання ЕКОНОМІКА. УПРАВЛІННЯ. ІННОВАЦІЇ. – 2012 – №1 (7). 6. Монаева, Т. Основные тренды развития программ лояльности в Украине [Текст] / Т. Монаева // LOYALTY.INFO. – 2010. – № 6(44). – С. 9–13. 7. Інтернет-проект „Качество бензина на АЗС Украины”. Карта качества топлива Украины [Електронний ресурс]. – Режим доступа: http://www.benzina.com.ua 8. Report of the International Fuel Quality Center for 2011 “International fuel rankings” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ifqc.org

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.