logo logo


Стратегія формування конкурентних переваг підприємства в сучасних умовах ринку

НазваСтратегія формування конкурентних переваг підприємства в сучасних умовах ринку
Назва англійськоюThe strategy of enterprise’s competitive advantages formation in modern conditions of the market
АвториВікторія Костюк, Тетяна Янчук,
Принадлежність Донецький національний університет імені Василя Стуса
Бібліографічний описКостюк В. Стратегія формування конкурентних переваг підприємства в сучасних умовах ринку / Вікторія Костюк, Тетяна Янчук // Галицький економічний вісник. — ТНТУ, 2019. — Том 58. — № 3. — С. 116-120. — (Економіка та управління підприємствами).
Bibliographic description (trans):Kostyuk V., Yanchuk T. (2019) The strategy of enterprise’s competitive advantages formation in modern conditions of the market. Galician economic journal (Tern.), vol. 58, no 3, pp. 116-120.
Bibliographic description:Kostyuk V., Yanchuk T. (2019) The strategy of enterprise’s competitive advantages formation in modern conditions of the market. Galician economic journal (Tern.), vol. 58, no 3, pp. 116-120.
UDC:

65.011.1

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.03.116
Ключові слова

конкуренція, стратегія поведінки підприємства, маркетинг, торговий центр, конкурентоспроможність.

 

Короткий опис

Розглянуто основні різновиди стратегії конкурентної поведінки підприємства. Наведено головних конкурентів та конкурентні переваги даного підприємства. Обґрунтовано актуальність дослідження та необхідність удосконалення конкурентної стратегії підприємств у сучасних умовах. На основі представленої у статті інформації  запропоновано конкурентні стратегії поведінки, доречні для застосовування. Розкрито основні напрями заходів, що сприяють визначенню й реалізації конкурентних стратегій. Наведено основні класифікації конкурентних стратегій. Досліджено взаємозв'язок різних видів діяльності підприємства та їх вплив на досягнення конкурентних переваг. Розглянуто механізм виявлення та утримання конкурентних переваг. З’ясовано, пояснено та обґрунтовано відсутність єдиного методу формування конкурентних стратегій. Розглянуто причини, які спонукають компанії формувати власні конкурентні стратегії, доведено важливість конкурентних стратегій для забезпечення сталого розвитку підприємства, високої прибутковості та конкурентоспроможності на сучасних ринках товарів та послуг. Установлено, що перелік джерел створення конкурентної переваги достатньо великий та різноманітний, проте важливим фактором забезпечення конкурентної переваги підприємства на внутрішньому та зовнішньому ринках є співвідношення ціни й якості. Конкретизовано, що процес формування конкурентних переваг підприємства починається з ідеї її створення шляхом визначення відповідного джерела під впливом внутрішніх та зовнішніх факторів, між якими існує тісний взаємозв’язок. Аргументовано, що важливим напрямком формування конкурентних переваг є розроблення підприємством ефективної стратегії розвитку, яка базуватиметься на унікальному позиціонуванні підприємства, орієнтації на унікальні види діяльності. Розглянуто важливість розроблення стратегії конкуренції та доведення її суті до кожного окремого працівника організації, а також чинники, що не дають змогу вітчизняним підприємствам системно підійти до вирішення проблем, пов’язаних із розробленням стратегії конкуренції та пошуком нових конкурентних переваг з метою підвищення конкурентоспроможності підприємства.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Портер М. Конкурентное преимущество: как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. 715 с.
  2. Азоєв Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика. М.: Центр экономики и маркетинга, 2001. 270 с.
  3. Ансофф И. Стратегическое управление. М.: Экономика, 1989. 519 с.
  4. Іванов Ю. Б. Теоретичні основи конкурентної стратегії підприємства: монографія / ХНЕУ. Х.:
    ВД «ІНЖЕК», 2006. 383 с.
  5. Шершньова З. Є., Оборська С. В. Стратегічне управління: навч. посіб. К.: КНЕУ, 1999. 340 с.
  6. Виханский О. С. Стратегическое управление: учеб. пособ. М.: Гардарики, 2003. 296 с.
  7. Сухарев О. С. Экономика технологического развития: монография. М.: Финансы и статистика, 2008. 480 с.
  8. Погріщук Б. В., Ціхановська О. М., Янчук Т. В. Промисловий маркетинг. Тернопіль: Крок, 2010. 328 с.

 

References:
  1. Porter M. Konkurentnoe preymushchestvo: Kak dostych' vіsokoho rezul'tata y obespechyt' ego ustoychyvost'. [Competitive Advantage: How to achieve a high result and ensure its sustainability].M.: Alpina Business Busks, 2005. 715 p. [Іn Russia].
  2. Azoyev G. L. Konkurentsyya: analyz, stratehyya y praktyka. [Competition: Analysis, Strategy and Practice]. M.: Economics and Marketing Center, 2001. 270 p. [Іn Russia].
  3. Ansoff I. Stratehycheskoe upravlenye [Strategic Management]. M.: Economics, 1989. 519 p. [Іn Russia].
  4. Ivanov  Yu. B. Teoretychni osnovy konkurentnoyi stratehiyi pidpryyemstva: monohrafiya. [Theoretical Foundations of the Competitive Strategy of the Enterprise: Monograph] / KhNEU. Kh.: VD “INZHEK”, 2006. 383 p. [Іn Ukrainian].
  5. Shershnyova Z. E. Oborskaya S. V. Stratehichne upravlinnya: navch. posib. [Strategic Management: Teach. Manual]. K.: KNEU, 1999. 340 p. [Іn Ukrainian].
  6. Vikhansky O. S. Stratehycheskoe upravlenye [Strategic Management: study. Way.] M.: Gardariki, 2003. 296 p. [Іn Russia].
  7. Sukharev O. S. Ekonomyka tekhnolohycheskoho razvytyya: monohrafyya [Economics of technological development: monograph]. Moscow: Finance and Statistics, 2008. 480 p. [Іn Russia].
  8. Pogrischuk B. V., Tsikhanovskaya О. М., Yanchuk T. V. Promyslovyy marketynh [Industrial Marketing]. Ternopil: Step, 2010. 328 p. [Іn Ukrainian].

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.