logo logo


Маркетинг інновацій як рушійна сила розвитку світового господарства

НазваМаркетинг інновацій як рушійна сила розвитку світового господарства
Назва англійськоюInnovations marketing as a driving force of the world economy development
АвториАндрій Таранич
Принадлежність Донецький національний університет імені Василя Стуса
Бібліографічний описТаранич А. Маркетинг інновацій як рушійна сила розвитку світового господарства / Андрій Таранич // Галицький економічний вісник. — ТНТУ, 2019. — Том 58. — № 3. — С. 130-138. — (Світове господарство і міжнародні економічні відносини).
Bibliographic description (trans):Taranych A. (2019) Innovations marketing as a driving force of the world economy development. Galician economic journal (Tern.), vol. 58, no 3, pp. 130-138.
Bibliographic description:Taranych A. (2019) Innovations marketing as a driving force of the world economy development. Galician economic journal (Tern.), vol. 58, no 3, pp. 130-138.
UDC:

[339.138:001.895] 339.9.012.23

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.03.130
Ключові слова

міжнародні економічні відносини, науково-технічний прогрес, світове господарство, техніко-економічний розвиток, постіндустріальне суспільство, інформаційна економіка, маркетинг інновацій.

 

Короткий опис

Розкрито особливості розвитку світового господарства у нинішній час як фазу «інформаційна економіка». Визначено особливості інформаційної економіки й її генезису в світі й Україні. Розкрито зв'язок між маркетинговою й інноваційною діяльністю підприємств, досліджено передумови формування та розвитку маркетингу інновацій в умовах інформатизації світового господарства. Отримало подальшого розвитку сутнісне трактування маркетингу інновацій через співставлення певних стратегій маркетингу із поведінковим, структурним і функціональним підходами до трактування конкуренції. Досліджено циклічність динамічного розвитку світового господарства у контексті впровадження інновацій, розкрито зміст теорії інновацій у поглядах класиків економічної теорії та неокласіків. Визначено роль маркетингу інновацій, що полягає у створенні внутрішніх підприємницьких чинників до задоволення потреб споживачів, а також зовнішніх факторів адаптації підприємства до еволюційних змін світового господарства. Визначено, що маркетинг інновацій має науково-технічну та комерційну (маркетингову) складові, що поєднуються при вдалій реалізації інноваційного проекту. Розкрито еволюційний процес маркетингу інновацій від окремих стадій пробного й комерційного маркетингу до автономного управлінського процесу в складі менеджменту підприємства, пов’язаного з усвідомленням циклічності товарних складових у портфелі бізнесу підприємства та цілеспрямованого управління їх інноваційним розвитком. Досліджено історичні особливості маркетингу інновацій та вперше надано процесам еволюції маркетингу як філософії бізнесу трактування як управлінської інновації, що сприяла підвищенню ефективності розвитку світового господарства при стагнації певних складових продуктивних сил і виробничих відносин. Визначено, що маркетинг інновацій в еру інформаційної економіки розвивається шляхом цифрового, «софт-маркетингу».

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Таранич А. В. Феномен постіндустріального суспільства та основні концепції його розвитку. Економіка і організація управління. ДонНУ імені Василя Стуса. 2017. Вип. 1 (25). С. 133–139.
  2. Чухно А. А. Інформаційна постіндустріальна економіка: теорія і практика. Київ, 2006. 512 с.
  3. GodinB. TheInformationEconomy: The History of a Concept Through its Measurement, 1949–2005. Project on the History and Sociology of S&T Statistics Working Paper. 2008. No. 38. URL: http://www.csiic.ca/PDF/Godin_38.pdf. (дата звернення: 08.05.2019). https://doi.org/10.1080/07341510801900334
  4. Маслов А. Етапи розвитку теорії інформаційної економіки у другій половині ХХ початку ХХІ століть. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2011. Вип. 128. С. 11–16.
  5. Васильєва Н. Ф., Кавура В. Л. Машинобудування як матеріально-технічна основа неоіндустріальної економіки України. Економіка промисловості. 2014. № 4 (68). С. 88–96.
  6. Хаджинов І. В. Старопромислові регіони України: тенденції розвитку. Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. 2012. № 1. Т. 3. С. 72–78.
  7. Макогон Ю. В., Таранич А. В., Хаджинов І. В. Донецкая область как фабрика инноваций в контексте становления стратегии ее регионального развития и территориального маркетинга. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2011. №4. Т.1. С. 186–190.
  8. Шумпетер Й. А. Теория экономического развития;пер.с нем. В. С. Автономова. Москва: ЭКСМО, 2008. 863 с.
  9. Хайек Ф. Конкуренция как процедура открытия. Мировая экономика и международные отношения. 1989. № 12. С. 6–14.

 

References:
  1. Taranych A. Fenomen postindustrialnoho suspilstva ta osnovni kontseptsii yoho rozvytku [The phenomenon of post-industrial society and the basic concepts of its development]. Economics and organization of management. Vasyl’ Stus Donetsk National University. 2017. Vol. 1. No. 25. Pp. 133–139.
  2. Chukhno A. Informatsiina postindustrialna ekonomika teoriia i praktyka [Information Post-industrial Economics: Theory and Practice]. Kyiv, 2006. [In Ukrainian].
  3. GodinB. TheInformationEconomy: The History of a Concept Through its Measurement, 1949–2005. Project on the History and Sociology of S&T Statistics Working Paper. 2008. No. 38. URL: http://www.csiic.ca/PDF/Godin_38.pdf. (accessed 8 Mai 2019). https://doi.org/10.1080/07341510801900334
  4. Maslov A. Etapy rozvytku teoriyi informatsiynoyi ekonomiky v druhiy polovyni XX – na pochatku XXI stolittya [Stages of the development of the theory of information economy in the second half of the XX – early XXI centuries]. Bulletin of the Taras Shevchenko National University. Economy. 2011. No. 128. Pp. 11–16.
  5. Vasylieva N., Kavura V. Mashynobuduvannia yak materialno-tekhnichna osnova neoindustrialnoi ekonomiky Ukrainy [Mechanical engineering as the material and technical basis of the neo-industrial economy of Ukraine]. Economy of Industry. 2014. Vol. 4. No. 68. Pp. 88–96.
  6. Khadzhynov I. Staropromyslovi rehiony Ukrayiny: tendentsiyi rozvytku [Old industrial regions of Ukraine: trends of development]. Theoretical and practical aspects of economics and intellectual property. 2012. Vol. 3. No. 1. Pp. 72–78.
  7. Makohon Yu., Taranych A., Khadzhynov I.  Donetskaya oblast kak fabrika innovatsiy v kontekste stanovleniya strategii ee regionalnogo razvitiya i territorialnogo marketinga [Donetsk region as a factory of innovations in the context of establishing a strategy for its regional development and territorial marketing]. Bulletin of the Khmelnitsky National University. Economic Sciences. 2011. Vol. 1. No. 4. Pp.186–190.
  8. Shumpeter J. Teoriya ekonomicheskogo razvitiya [Theory of economic development]. Moscow: Eksmo. 2008. [In Russian].
  9. Khayyek F. Konkurentsiya kak protsedura otkrytiya [Competition as a discovery procedure]. World Economy and International Relations. 1989. No. 12. Pp. 6–14.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.