logo logo


Оцінювання привабливості окремих видів туристичної галузі Запорізького регіону

НазваОцінювання привабливості окремих видів туристичної галузі Запорізького регіону
Назва англійськоюAssessment of the attractiveness of individual types of the tourist industry
АвториЮхновська Ю.
Принадлежність Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаря, Дніпро, Україна
Бібліографічний описЮхновська Ю. Оцінювання привабливості окремих видів туристичної галузі Запорізького регіону / Ю. Юхновська // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 59. — № 4. — С. 33–39. — (Економіка та управління національним господарством).
Bibliographic description (trans):Yukhnovska Y. (2019) Assessment of the attractiveness of individual types of the tourist industry. Galician economic journal (Tern.), vol. 59, no 4, pp. 33-39.
Bibliographic description:Yukhnovska Y. (2019) Assessment of the attractiveness of individual types of the tourist industry. Galician economic journal (Tern.), vol. 59, no 4, pp. 33-39.
UDC:

338.48

DOI https://doi.org 10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.04.033
Ключові слова

туризм, туристична галузь, туристичний продукт, види туристичної галузі, життєвий цикл, розвиток, стратегія

 

Короткий опис

Проаналізовано проблеми розвитку туристичної галузі в межах України та регіонів, досліджено останні публікації науковців та фахівців щодо даного питання, на основі оцінювання життєвого циклу різних видів туризму у Запорізькій області проведено їх позиціонування. В основу позиціонування та оцінювання перспективності різних видів туризму у Запорізькій області закладено критерій їх привабливості для потенційних інвесторів і споживачів (туристів), що є актуальним для сучасного туристичного ринку. На основі матеріалу досліджень здійснено позиціонування різних видів туризму з використанням кривої їх життєвого циклу та матриці BCG. В результаті всі види туризму оцінені з точки зору перспективності їх розвитку на території області та критерії їх привабливості для потенційних інвесторів і споживачів (туристів); розроблено перелік інвестиційних пріоритетів для перспективних видів туризму. Привабливість певних видів туризму пропонується оцінювати на основі динаміки зростання (або зниження) кількості відвідувань області різними категоріями туристів. Залежно від стадії життєвого циклу, на якій знаходиться конкурентний вид туризму (або конкретний туристичний продукт) та від його розташування в матриці «зріст ринку – доля ринку» пропонуємо конкретні типи продуктових стратегій, які дозволять повніше врахувати їх специфіку. В результаті позиціонування різних видів туризму з використанням матриці BCG для виділених продуктових груп обґрунтовано використання стратегій та відображено основні направлення їх реалізації (перелік конкретних завдань та напрямів щодо розвитку конкретних видів туристичної галузі Запорізького регіону). Детально розглянуто та відображено стратегії й основні направлення їх реалізації (перелік конкретних завдань та напрямів щодо розвитку конкретних видів туристичної галузі Запорізького регіону). На основі використання результатів позиціонування видів туризму запропоновано за основу приймати диференційований підхід, який дає можливість найповніше врахувати існуючий потенціал та можливості розвитку різних видів туризму Запорізького регіону.


 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Антонюк Л. Л., Поручник А. М., Савчук В. С. Інновації: теорія, механізм розробки та комерціалізація: монографія. Київ: КНЕУ, 2003. 394 с.
  2. Ареф’єва О. В., Луцька Т. В. Бізнес-процеси підприємств сфери послуг: фактори, формування, конкурентоспроможність: монографія. Київ: вид. Європейського ун-ту, 2009. 96 с.
  3. Бай С. І. Розвиток організації: політика, потенціал, ефективність: монографія. Київ: Київський національний торговельно-економічний університет, 2009. 280 с.
  4. Безверхнюк Т. М. Еволюція основних ідей та напрями розвитку ресурсного підходу в теорії регіонального управління. Держава та регіони. 2010. № 3. С. 119–127.
  5. Кифяк В. Ф. Організація туристичної діяльності в Україні: навч. посібник. Чернівці: Книги –XXI, 2003. 300 с.
  6. Левицька І. В., Корж Н. В., Кізюн А. Г., Онищук Н. В. Стратегія регіонального розвитку туризму: монографія. Вінниця, 2013. 192 с.
  7. Школа І. М. та ін. Менеджмент туристичної індустрії: навч. посібник. Чернівці: Книги – ХХІ, 2005.596 с.
  8. Шульгіна Л. М., Ткешелашвілі М. Л. Маркетингове управління туристичними підприємствами: монографія. Київ; Тернопіль: Астон, 2011. 296 с.

 

References:
  1. Antoniuk L. L., Poruchnyk A. M., Savchuk V. S. Innovatsii: teoriia, mekhanizmrozrobkytakomertsializatsiia. Innovations: theory, mechanism of development and commercialization. Kyiv: KNEU, 2003. 394 р. Ukraine. [In Ukrainian].
  2. Aref’ieva O. V., Lutska T. V. Biznes-protsesy pidpryiemstv sfery posluh: faktory, formuvannia, konkurentnospromozhnist. Business-processes of the enterprises of the sphere of services. Kyiv: vyd. Yevropeiskoho un-tu. 2009. 96 р. [In Ukrainian].
  3. Bai S. I. Rozvytok orhanizatsii: polityka, potentsial, efektyvnist. Organization development: politics, potential, efficiency. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi torhovelno-ekonomichnyi un-t. 2009. 280 р. [Іn Ukrainian].
  4. Bezverkhniuk T. M. “Evolution of the main ideas and directions of development of a resource approach in the theory of regional management”. Derzhava ta rehiony. 2010. No. 3. P. 119–127. [In Ukrainian].
  5. Ky`fyak V. F. Organizaciya tury`sty`chnoyi diyal`nosti v Ukrayini. Organization of tourist activity in Ukraine. Chernivci: Kny`gy` – XXI. 2003. 300 p. [In Ukrainian].
  6. Levy`cz`ka I. V., Korzh N. V., Kiziun A. H., Onyshchuk N. V. Stratehiiarehionalnohorozvytkuturyzmu. Strategy of regional tourism development. Vinnytsia, 2013. 192 p. [In Ukrainian].
  7. Shkola I. M. Menedzhment tury`sty`chnoyi industriyi. Tourism industry management. Chernivci: Kny`gy` – XXI. 2005. 596 p. [In Ukrainian].
  8. Shulhina L. M., Tkeshelashvili M. L. Marketynhove upravlinnia turystychnymy pidpryiemstvamy. Marketing management of tourism enterprises. Kyiv: Aston, 2011. 296 р. [Іn Ukrainian].

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.