logo logo


Інформаційне забезпечення маркетингової діяльності в умовах формування й розвитку сучасних концепцій управління

НазваІнформаційне забезпечення маркетингової діяльності в умовах формування й розвитку сучасних концепцій управління
Назва англійськоюInformation providing marketing activity in the context of formation and development of contemporary concepts of management
АвториО. Романова, М. Шибун, М. Матвєєва
Принадлежність Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Дніпро, Україна
Бібліографічний описРоманова О. Інформаційне забезпечення маркетингової діяльності в умовах формування й розвитку сучасних концепцій управління / О. Романова, М. Шибун, М. Матвєєва // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 59. — № 4. — С. 65–74. — (економіка та управління підприємствами).
Bibliographic description (trans):Romanova O., Shybun M., Matveeva M. (2019) Information providing marketing activity in the context of formation and development of contemporary concepts of management. Galician economic journal (Tern.), vol. 59, no 4, pp. 65-74.
Bibliographic description:Romanova O., Shybun M., Matveeva M. (2019) Information providing marketing activity in the context of formation and development of contemporary concepts of management. Galician economic journal (Tern.), vol. 59, no 4, pp. 65-74.
UDC:

338.5:658.8/.657

DOI https://doi.org 10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.04.065
Ключові слова

маркетинг, збут, маркетингова діяльність, комерційна діяльність, торгова (збутова) діяльність, витрати на маркетинг, витрати на збут, облік витрат на маркетингову діяльність, модель обліку витрат на пакування готової продукції на виробництві.

 

Короткий опис

Визначну роль для прийняття обґрунтованих управлінських рішень щодо оптимізації прибутку та скорочення витрат підприємств в умовах формування й розвитку сучасних концепцій управління відіграє інформаційне забезпечення маркетингової діяльності. Узагальнення діючої в Україні системи збирання, накопичення, опрацювання та передавання інформації про витрати на маркетингову діяльність, організовану відповідно до вимог національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, свідчить про суттєві розбіжності між теорією маркетингу та обліковою практикою відображення й розкриття інформації про витрати підприємств на маркетинг у фінансовій звітності. Окреслено понятійний апарат маркетингової діяльності у термінології законодавства України, розкрито розбіжності між поняттями «маркетинг» та «збут», останній як центральний елемент маркетингової діяльності. Визначено сутність та основні напрямки організації інформаційного забезпечення й контролю маркетингової діяльності. Узагальнено склад витрат на маркетинг. Досліджено проблеми та напрямки вдосконалення інформаційно-аналітичного забезпечення управління витратами на маркетингову діяльність в умовах формування й розвитку сучасних концепцій управління, в основу якого покладено бухгалтерський облік витрат на маркетинг та розкриття інформації про них у фінансовій звітності підприємств. Запропоновано модель обліку витрат на пакування готової продукції, упровадження якої надає можливість організовувати обліково-аналітичне забезпечення маркетингової діяльності підприємства таким чином, щоб відділ маркетингу виконував усі свої функції – задовольнити аналітичні потреби користувачів фінансової звітності всіх рівнів управління та підвищити ефективність маркетингової діяльності підприємств через скорочення (оптимізацію) витрат на маркетинг.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати» Мінфін України; Наказ, Положення від 31.12.1999 № 318. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00(дата звернення: 07.06.2019).
  2. Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 8 «Нематеріальні активи» Мінфін України; Наказ, Положення від 8.10.1999 № 242. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0750-99 (дата звернення: 07.06.2019).
  3. Податковий кодекс України. Закон України від 02.12.2010 № 2755-VI. URL: https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/2755-17 (дата звернення: 07.06.2019).
  4. Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджена наказом Мінфін України від 30.11.1999 № 291. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0893-99 (дата звернення: 07.06.2019).
  5. Давидова Т. М. Методологічні аспекти обліку витрат на збут та відображення їх в фінансовій звітності. Вісник податкової служби України. № 8. 2010. 14–15 с.
  6. Шпак Н. О., Кирилич Т. Ю. Роль маркетингової діяльності у функціонуванні вітчизняних промислових підприємств. Економіка: реалії часу. 2013. № 2 (7). URL: http://www.economics. opu.ua/files/archive/2013/n2.htm (дата звернення: 07.06.2019).
  7. Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо віднесення витрат на оплату маркетингових та рекламних послуг до складу витрат ДПС України; Наказ, Консультації, Питання-відповідь від 15.02.2012 № 123. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0123837-12 (дата звернення: 07.06.2019).
  8. Термінологія законодавства (станом на 07.06.2019). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/term/t/page4/name(дата звернення: 07.06.2019).
  9. Романова О. В, Шибун М. О. Обліково-аналітичне забезпечення маркетингової діяльності. Розвиток бізнес-аналітики, обліку та оподаткування в умовах глобалізації, загострення енергетичних проблем: збірник матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Дніпро, 11–12 квітня 2019 р.). Дніпро, 2019. С. 107–109.
  10. Романова О. В, Матвєєва М. С. Напрямки вдосконалення обліку витрат на маркетингову діяльність. Розвиток бізнес-аналітики, обліку та оподаткування в умовах глобалізації, загострення енергетичних проблем: збірник матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Дніпро, 11–12 квітня 2019 р.). Дніпро, 2019. С. 54–55.

 

References:

1.     Polozhennya (standartu) bukhhaltersʹkoho obliku 16 “Vytraty” vid 31.12.1999 р. № 318. URL: https:// zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00.

2.     Polozhennya (standartu) bukhhaltersʹkoho obliku 8 “Nematerialʹniaktyvy” vid 31.12.1999 р. № 318. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0750-99.

3.     Zakon Ukrayiny “Podatkovyy kodeks Ukrayiny” vid 02.12.2010 p. № 2755-VI. URL: https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/2755-17.

4.     Instruktsiya pro zastosuvannya Planu rakhunkiv bukhhaltersʹkoho obliku aktyviv, kapitalu, zobov'yazanʹ i hospodarsʹkykh operatsiy pidpryyemstv i orhanizatsiy vid 30.11.1999 № 291. URL: https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/z0893-99.

5.     Davydova T. M. Metodolohichni aspekty obliku vytrat na zbut ta vidobrazhennya yikh v finansoviy zvitnosti. Methodological aspects of accounting for sales expenses and their presentation in financial statements. Visnyk podatkovoyi sluzhby Ukrayiny. 2010.No. 8. Pp. 14–15.

6.     Shpak N. O., Kyrylych T. YU. Rolʹ marketynhovoyi diyalʹnosti u funktsionuvanni vitchyznyanykh promyslovykh pidpryyemstv. The role of marketing activity in the functioning of domestic industrial enterprises. Naukovyy zhurnal. 2013. No. 2 (7). Pp. 103–110. URL:http://www.economics.opu.ua/files/archive/2013/n2.htm.

7.     Pro zatverdzhennya Uzahalʹnyuyuchoyi podatkovoyi konsulʹtatsiyi shchodo vidnesennya vytrat na oplatu marketynhovykh ta reklamnykh posluh do skladu vytrat DPS Ukrayiny vid 15.02.2012 № 123. URL:https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0123837-12.

8.     Terminolohiya zakonodavstva (stanom na 07.06.2019). URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/term/t/page4/name (data zvernennya: 07.06.2019).

9.     Romanova O. V, Shybun M. O. Oblikovo-analitychne zabezpechennya marketynhovoyi diyalʹnosti.Accountingandanalyticalsupportofmarketingactivity.Mizhnarodnu naukovo-praktychnu konferentsiyu “Rozvytok biznes-analityky, obliku ta opodatkuvannya v umovakh hlobalizatsiyi, zahostrennya enerhetychnykh problem”. (m. Dnipro,11–12 kvitnya 2019 roku). Dnipro, 2019.Pp. 107–109.

10. Romanova O. V., Matvyeyeva M. S. Napryamky vdoskonalennya obliku vytrat na marketynhovu diyalʹnistʹ. Areas of improvement of the accounting of expenses for marketing activity.Mizhnarodnu naukovo-praktychnu konferentsiyu “Rozvytok biznes-analityky, obliku ta opodatkuvannya v umovakh hlobalizatsiyi, zahostrennya enerhetychnykh problem”. (m. Dnipro,11–12 kvitnya 2019 roku). Dnipro, 2019. Pp. 54–55.

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.