logo logo


Класифікація факторів впливу на вартість підприємств індустрії туризму

НазваКласифікація факторів впливу на вартість підприємств індустрії туризму
Назва англійськоюClassification of factors impacting the enterprises value of the tourism industry
АвториТараненко О.
Принадлежність Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», Полтава, Україна
Бібліографічний описТараненко О. Класифікація факторів впливу на вартість підприємств індустрії туризму / О. Тараненко // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 59. — № 4. — С. 84–89. — (економіка та управління підприємствами).
Bibliographic description (trans):Taranenko A. (2019) Classification of factors impacting the enterprises value of the tourism industry. Galician economic journal (Tern.), vol. 59, no 4, pp. 84-89.
Bibliographic description:Taranenko A. (2019) Classification of factors impacting the enterprises value of the tourism industry. Galician economic journal (Tern.), vol. 59, no 4, pp. 84-89.
UDC:

338.486.2:657.471.11(045)

DOI https://doi.org 10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.04.084
Ключові слова

вартість підприємства, оцінювання, підприємство, туризм, фактори. 

 

Короткий опис

Економічні умови ринкового середовища вимагають від підприємства пошуку й використання сучасних засобів конкурентної боротьби для забезпечення їх розвитку в короткотерміновій та довготривалій перспективі. Новітнім інструментом вирішення цього завдання є концепція вартісно-орієнтовного управління підприємством. Її використання забезпечує інтеграцію інтересів економічних суб’єктів, які зацікавлені у стабільному функціонуванні та розвитку підприємства. Аналіз факторів впливу на вартість підприємства відіграє важливу роль у процесі управління вартістю разом із оцінюванням її рівня та розробленням заходів її збільшення. Тому аналіз факторів впливу на вартість підприємства потребує ефективного теоретико-методичного забезпечення, що дозволить використовувати його переваги в реаліях вітчизняної економіки шляхом урахування впливу комплексу зовнішніх та внутрішніх факторів на вартість підприємства. Сучасні дослідження факторів впливу на вартість підприємств зосереджені переважно на їх кількісному оцінюванні, що недостатньо для якісного інформаційного забезпечення управління вартістю підприємства. Це зумовлює потребу в підході для класифікації факторів вартості підприємства, що дозволить максимально їх характеризувати для прийняття відповідних ефективних управлінських рішень. Запропонований підхід до класифікації факторів впливу на вартість підприємства ґрунтується на комплексі класифікаційних ознак та видів за кожною з них. Він характеризується досить широким комплексним охопленням ознак класифікації з обґрунтуванням доцільності використання кожної з них, що забезпечує детальний аналіз досліджуваних факторів для ефективного управління вартістю підприємства на основі повної, актуальної та своєчасної інформації. Запропонований підхід до класифікації факторів придатний для управління вартістю підприємства будь-якого виду діяльності, але потребує врахування особливостей кожного виду діяльності, що впливає на набір та характеристику факторів. Індустрія туризму є складним багатогранним явищем з високим рівнем інтеграції економічних суб’єктів різних видів діяльності. Їх спільною кінцевою метою є реалізація туристичного продукту. Це зумовлює комплекс факторів, які впливають на вартість підприємств індустрії туризму.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Дейнека О. В., Дехтяр Н. А., Пігуль Є. І. Актуальні питання управління вартістю підприємства. Економіка та суспільство. 2017. №12. С. 240–245.
  2. Куцик В. І., Явтуховська І. В. Методи та підходи до оцінки вартості підприємства: теоретичний аспект, проблеми їх використання. Вісник Львівської комерційної академії. 2015. Вип. 48.
    С. 82–87.
  3. Корягін М. В. Бухгалтерський облік у системі управління вартістю підприємства: теоретико-методологічні концепції: монографія. Львів: ЛКА, 2012. 389 с.
  4. Колос І. В. Обґрунтування ключових чинників вартості підприємства. Фондовий ринок. 2006. № 44. С. 28–36.
  5. Мендрул О. Г. Управління вартістю підприємств: монографія. К.: КНЕУ, 2002. 272 с.
  6. Гурницька К. О., Костецький В. В. Управління вартістю: фактори формування вартості підприємства. Формування єдиного європейського фінансового простору та розвиток світової фінансової думки: зб. тез доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (Тернопіль, 25 травня 2016 р.). Тернопіль: ТНЕУ, 2016. С. 55–58.
  7. Мартинюк В. П., Вівчар О. І. Особливості ідентифікації методів оцінки ринкової вартості підприємства при діагностиці його економічної безпеки. Наука молода. 2012. № 18. С. 118–122.
  8. Нізяєва С. А. Ідентифікація методів оцінки ринкової вартості підприємства при діагностиці його економічної безпеки. Економіка: реалії часу. 2012. № 2 (3). С. 30–33. URL: http://www.economics.opu.ua/n3.html (дата звернення: 03.06.2019).
  9. Дем’яненко І. І. Методичне забезпечення оцінки вартості підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2008. Том 1. № 3. С. 203–211.

 

References:
  1. Deineka O. V., Dekhtiar N. A., Pihul Ye. I. Aktualni pytannia upravlinnia vartistiu pidpryiemstva. Topical issues of value management of an enterprise. Ekonomika ta suspilstvo. 2017. No. 12.
    Рp. 240–245.[Іn Ukrainian].
  2. Kutsyk V. I., Yavtukhovska I. V. Metody ta pidkhody do otsinky vartosti pidpryiemstva: teoretychnyi aspekt, problemy yikh vykorystannia. Methods and approaches to estimating the value of an enterprise: the theoretical aspect, problems of their use. Visnyk Lvivskoi komertsiinoi akademii. 2015.Vol. 48.
    Рp. 82–87. [ІnUkrainian].
  3. Koriahin M. V. Bukhhalterskyioblikusystemiupravlinniavartistiupidpryiemstva: teoretyko-metodolohichnikontseptsii. Accountinginthemanagementsystemofthevalueoftheenterprise: monohrafiia. Lviv: LKA, 2012. 389 p. [Іn Ukrainian].
  4. Kolos I. V. Obgruntuvannia kliuchovykh chynnykiv vartosti pidpryiemstva. Justification of key factors of enterprise value. Fondovyi rynok. 2006. No. 44.Рp. 28–36.[Іn Ukrainian].
  5. Mendrul O. H. Upravlinnia vartistiu pidpryiemstv. Cost management of enterprises: monohrafiia. K.: KNEU, 2002. 272 p. [Іn Ukrainian].
  6. Hurnytska K. O., Kostetskyi V. V. Upravlinnia vartistiu: faktory formuvannia vartosti pidpryiemstva. Value management: factors of value formation of an enterprise. Formuvannia yedynoho yevropeiskoho finansovoho prostoru ta rozvytok svitovoi finansovoi dumky: zb. tez dop. Vseukr. nauk.-prakt. konf. (Ternopil, 25 travnia 2016 r.). Ternopil: TNEU, 2016. Рp. 55–58.[Іn Ukrainian].
  7. Martyniuk  V. P., Vivchar O. I. Osoblyvosti identyfikatsii metodiv otsinky rynkovoi vartosti pidpryiemstva pry diahnostytsi yoho ekonomichnoi bezpeky. Features of identification of methods for assessing the market value of an enterprise in the diagnosis of its economic security. Nauka moloda. 2012. No. 18. Рp. 118–122.[Іn Ukrainian].
  8. Niziaieva S. A. Identyfikatsiia metodiv otsinky rynkovoi vartosti pidpryiemstva pry diahnostytsi yoho ekonomichnoi bezpeky. Identification of methods for assessing the market value of an enterprise in diagnosing its economic security. Ekonomika: realii chasu. 2012. No. 2 (3).Рp. 30–33. URL: http://www.economics.opu.ua/n3.html (accessed 03.06.2019).[Іn Ukrainian].
  9. Demianenko I. I. Metodychne zabezpechennia otsinky vartosti pidpryiemstva. Methodical provision of valuation of the enterprise. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. 2008.Vol. 1. No. 3.
    Рp. 203–211.[Іn Ukrainian].

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.