logo logo


Концепція побудови ефективної бізнес-моделі франчайзингу

НазваКонцепція побудови ефективної бізнес-моделі франчайзингу
Назва англійськоюConcept of effective franchise business model development
АвториН. Кравчук, О. Білоус, Н. Синькевич
Принадлежність Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описКравчук Н. Концепція побудови ефективної бізнес-моделі франчайзингу / Н. Кравчук, О. Білоус, Н. Синькевич // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 60. — № 5. — С. 40–46. — (Економіка та управління підприємствами).
Bibliographic description (trans):Kravchuk N., Bilous O., Synkevych N. (2019) Concept of effective franchise business model development. Galician economic journal (Tern.), vol. 60, no 5, pp. 40-46.
Bibliographic description:Kravchuk N., Bilous O., Synkevych N. (2019) Concept of effective franchise business model development. Galician economic journal (Tern.), vol. 60, no 5, pp. 40-46.
UDC:

330.322.4

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.05.040
Ключові слова

бізнес-модель, франчайзингова система, франчайзер, франчайзі, договір комерційної концесії

Короткий опис

Досліджено значення франчайзингу на світовому і вітчизняному ринках. Відображено найпопулярніші сегменти франчайзингового ринку в світі та Україні. Розкрито необхідність побудови ефективної бізнес-моделі франчайзингу. Досліджено нормативно-правове забезпечення франчайзингу в Європі та Північній Америці, показано порядок надання інформації про зміст бізнесу по франшизі, розкриття показників фінансової звітності за рік, відображення змін у фінансовому стані фрачайзера та усі фінансові зобов’язання франчайзі з метою захисту інтересів останнього. Надано порівняльну характеристику та критичну оцінку нормативно-правового регулювання франчайзингу в Україні. Відображено переваги та недоліки франчайзингових систем для франчайзера й франчайзі. Розкрито основні етапи розроблення та впровадження ефективної франчайзингової моделі. Показано базові критерії для інтеграції та розширення бізнесу у формі франчайзингу. Розкрито, як обрати свій бізнес-формат у частині організації та базового проекту бізнесу, реклами, навчання персоналу, організації виробництва, збуту, доставки продукції. Доведено необхідність упровадження процесу контролю системи франчайзингу на основі базового об’єкта франчайзера, у ході якого підраховують суми фінансових витрат на відкриття бізнесу по франшизі, здійснюється відпрацювання технологічних чи виробничих стандартів, правил обслуговування, адміністрування, організація бізнесу, маркетингова політика, логістика, система обліку та оподаткування, система контролю за франчайзі. Аргументовано, що франчайзі також повинен оцінити свої можливості, зрозуміти, що таке франчайзинговий бізнес і визначити готовність фінансування франчайзингового бізнесу в потрібному обсязі.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Карякіна О. Ю. Франчайзинг як правова форма ведення бізнесу (аспект перспективного законодавства). Форум права. 2011. № 2. С. 370–375.
  2. Магомедова А. М. Франчайзинг в Україні: проблеми теорії та практики. Формування ринкових відносин в Україні. 2011. № 11. С. 52–56.https://doi.org/10.12927/hcpap.2011.22440
  3. Момот Л. В. Розвиток фрайчайзингу в Україні. Наукові праці НУХТ. Економіка і соціальний розвиток. 2014. Том 20. № 5. С. 82–86.
  4. Холин Е. С. Франчайзинг: концепция формирования системы, тенденции развития в условиях кризисна. Российское предпринимательство. 2015. Т. 16. № 11. C. 1657–1670.
  5. Шевельов Б. Франчайзингові відносини: суть і проблеми розвитку в українському бізнесі. Молодь і ринок. 2012. № 11 (94). С. 148–151.
References:
  1. Karyakina O. Y. Franchaisyngyakpravovaformavedennyabiznesu (aspectperspektyvnogozakonodavstva). Forumprava. 2011. № 2. Р. 370–375.
  2. Magomedova A. M. FranchaisyngvUkraini: problemyteoriitapraktyky. FormuvannyarynkovyhvidnosynvUkraini. 2011. № 11. Р. 52–56.https://doi.org/10.12927/hcpap.2011.22440
  3. Momot L. V. RozvytokfranchaisynguvUkraini. NaukovipraciNUHT. EkonomikaIsocialnyirozvytok. 2014. Tom 20. № 5. Р. 82–86.
  4. Holin E. S. Franchaisyng: koncepciyaformirovaniyasistemy, tendenciyirazvitiyavusloviyahkrizisa. Rosiyskoepredprinimatelstvo. 2015. T. 16. № 11. Р. 1657–1670.
  5. Shevelov B. Franchaisyngovividnosyny: sutiproblemrozvytkuvukrainskomubiznesi. Molodirynok. 2012. № 11(94). Р. 148–151.
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.