logo logo


Маркетинговий аудит як інструмент оцінювання ефективності бізнесу

НазваМаркетинговий аудит як інструмент оцінювання ефективності бізнесу
Назва англійськоюMarketing audit as a tool for business performance evaluation
АвториО. Хаблюк, С. Яцишин, І. Голяш
Принадлежність Тернопільський національний економічний університет, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описХаблюк О. Маркетинговий аудит як інструмент оцінювання ефективності бізнесу / О. Хаблюк, С. Яцишин, І. Голяш // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 60. — № 5. — С. 129–136. — (Бухгалтерський облік, аналіз та аудит).
Bibliographic description (trans):Khabliuk O., Yatsyshyn S., Golyash I. (2019) Marketing audit as a tool for business performance evaluation. Galician economic journal (Tern.), vol. 60, no 5, pp. 129-136.
Bibliographic description:Khabliuk O., Yatsyshyn S., Golyash I. (2019) Marketing audit as a tool for business performance evaluation. Galician economic journal (Tern.), vol. 60, no 5, pp. 129-136.
UDC:

339.13:657.6

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.05.129
Ключові слова

маркетинг, маркетинговий аудит, ефективність бізнесу, збутова діяльність, аудит

Короткий опис

Удосконалення аудиту маркетингової діяльності підприємства як одного з напрямів контролю є необхідною умовою його успішного функціонування в цілому. Дослідження присвячене маркетинговому аудиту як найрезультативнішому способу оцінювання ефективності маркетингової діяльності фірми. Розглянуто сутність маркетингового аудиту, як інструменту ефективності бізнесу та його значення в збутовій діяльності фірми. Визначено мету, завдання, предмет та цілі аудиту маркетингового середовища фірми як одного з напрямів аудиту бізнесу.Обґрунтовано необхідність застосування маркетингового аудиту на підприємствах для досягнення найвищої конкурентоспроможності продукції. Наведено основні характеристики маркетингового аудиту. Зазначено причини, за якими даний вид контролю використовується в нашій країні досить рідко. Наведено передумови виникнення та розвитку маркетингового аудиту, а також наведено його визначення, дані зарубіжними та вітчизняними авторами в різний час. Розглянуто методи аудиту внутрішнього та зовнішнього середовища, які набули найбільшого поширення в даний час. Розглянуто фактори зовнішнього та внутрішнього маркетингового середовища фірми, які враховуються аудиторами при аналізі маркетингового середовища підприємства.Зазначено та обґрунтовано критерії, яким повинен відповідати ефективний маркетинговий аудит, а саме: всеосяжність, систематичність, незалежність, періодичність.Обґрунтовано доцільність проведення маркетингового аудиту зовнішніми аудиторами для дотримання основних принципів аудиту. Визначено та встановлено передумови для успішного здійснення маркетингового аудиту й управління маркетингом. Зазначено основні фактори, які впливають на ефективність маркетингового аудиту, а також основні бар'єри, які впливають на використання маркетингового аудиту на практиці. Наведено основні характеристики маркетингового аудиту. Визначено критерії ефективності маркетингового аудиту та наведено ситуації, які вимагають термінового проведення аудиту маркетингової діяльності фірми.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Голяш І. Д., Галушка Н. Й. Концепція маркетингового аудиту: проблеми теорії та практики. URL: http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/23708/1/копия%20публ.марк.ауд.%2b.pdf.
  2. Зайцева Т. Ю. Критические точки аудита маркетинга предприятия. URL: http://www.marketing. spb.ru/lib-special/case/m_audit.htm.
  3. Котлер Ф., Вонг В., Армcтронг Г., Сондерс Д. Основы маркетинга / пер. с англ. О. Медведь, В. Кулебы, С. Каденко. М.: Вильямс, 2007.
  4. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / пер. с англ. СПб.: Питер Ком, 1999. 896 с.
  5. Kotler P., Gregor W., Rodgers W. The Marketing Audit Comes of Age. URL: http://academics.eckerd.edu/instructor/trasorrj/
  6. Єрмоленко М. М. Маркетинговий менеджмент: навчальний посібник.К.: НАУ, 2001. 204 с.
  7. Млинко І. Б. Аудит маркетингу: сутність, основні етапи та сфери проведення. URL: http:// ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/13862/1/33_217-224_Vis_720_Menegment.pdf.
  8. Сагайдак М. П. Маркетинговий аудит цінової політики підприємства. URL: http://www.economy. nayka.com.ua/?op=1&z=3372.
  9. Шумейко В. М. Маркетинговий аудит промислового підприємства. Наукові праці
    Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки: зб. наук. пр. КНТУ. 2004. Вип. 6. С. 269–274.

 

References:
  1. Holyash I. D., Halushka N. Y. Kontseptsiya marketynhovoho audytu: problemy teoriyi ta praktyky. URL:http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/23708/1/kopyya%20publ.mark.aud.%2b.pdf.
  2. Zaytseva T. Yu. Krytycheskye tochky audyta marketynha predpryyatyya. URL: http://www.marketing.spb.ru/lib-special/case/m_audit.htm.
  3. Kotler F. Osnovi marketynha. M.: Vyl'yams, 2007.
  4. Kotler F. Marketynh menedzhment/ рer. s anhl.. SPb: Pyter Kom, 1999. 896 р.
  5. Kotler P., Gregor W., Rodgers W. The Marketing Audit Comes of Age.URL:http://academics.eckerd.edu/instructor/trasorrj/
  6. Yermolenko M. M. Marketynhovyy menedzhment: navchal'nyy posibnyk. K.: NAU, 2001.204 р.
  7. Mlynko I. B. Audyt marketynhu: sutnist', osnovni etapy ta sfery provedennya. URL:http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/13862/1/33_217-224_Vis_720_Menegment.pdf.
  8. Sahaydak M. P. Marketynhovyy audyt tsinovoyi polityky pidpryyemstva. URL:http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3372.
  9. Shumeyko V. M. Marketynhovyy audyt promyslovoho pidpryyemstva. Naukovi pratsi
    Kirovohrads'koho natsional'noho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky: zb. nauk. pr. KNTU. 2004. Vyp. 6. Р. 269–274.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.