logo logo


Проблеми виходу вітчизняних підприємств на європейські ринки

НазваПроблеми виходу вітчизняних підприємств на європейські ринки
Назва англійськоюThe problem of domestic enterprises entrance to the European markets
АвториН. Бондаренко, І. Гринько
Принадлежність Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Дніпро, Україна
Бібліографічний описБондаренко Н. Проблеми виходу вітчизняних підприємств на європейські ринки / Н. Бондаренко, І. Гринько // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 61. — № 6. — С. 56–62. — (Економіка та управління підприємствами).
Bibliographic description (trans):Bondarenko N., Hrynko I. (2019) The problem of domestic enterprises entrance to the European markets. Galician economic journal (Tern.), vol. 61, no 6, pp. 56-62.
Bibliographic description:Bondarenko N., Hrynko I. (2019) The problem of domestic enterprises entrance to the European markets. Galician economic journal (Tern.), vol. 61, no 6, pp. 56-62.
UDC:

658:001.895

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.06.056
Ключові слова

зовнішні ринки, Європейський Союз, конкурентоспроможність, проблеми, продукція, інтеграція

Короткий опис

Міжнародний ринок є надзвичайно містким, що створює значні перспективи для підприємств, але одночасно висуває й додаткові вимоги до керівництва. Експортно-імпортна політика підприємства потребує специфічного підходу до підтримання конкурентоспроможності продукції та фірми безпосередньо як з кількісних, так і якісних параметрів і стараннішого дотримання принципів і методів сучасного маркетингу. Вихід вітчизняних товаровиробників на європейський ринок – питання, яке в останні часи набуло особливої актуальності. Для ефективного включення у світовий економічний простір українським підприємствам необхідно виробляти таку продукцію, яка буде конкурентоспроможною на зовнішніх ринках. Це може бути досягнуто на підставі розроблення стратегії просування національного експорту на світовому ринку. Така стратегія повинна полягати не в простому нарощуванні обсягів експорту, а в сприянні створенню довготермінових конкурентних переваг і стабільному розширенні, якісному поліпшенні й на основі цих переваг, позицій країни на світовому ринку. Розглянуто перспективи, що відкриваються перед вітчизняними підприємствами, пов`язані з їх виходом на європейський ринок та існуючі проблеми зовнішнього і внутрішнього характеру, які потребують негайного подолання. Проаналізовано динаміку торгівлі товарами та послугами України з країнами ЄС. Досліджено основні стратегії виходу українських підприємств на зовнішні ринки. Також досліджено процес реалізації політичного курсу України як європейської держави, котра прагне рівноправного партнерства з країнами європейського простору. Окрім того, розроблено рекомендації щодо відповідності продукції українських підприємств вимогам європейських стандартів. Отже, участь України у міжнародних інтеграційних процесах є необхідною умовою формування економічної стабільності країни, затвердження її позицій у системі міжнародних відносин

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Андрійчук В. Г. Детермінанти формування торгівельної політики України: регіональний аспект. К.: КНЕУ, 2011. 624 с.
  2. Дем'яненко М. Я., Іванина Ф. В. Державна підтримка як фактор забезпечення конкурентоспроможного аграрного виробництва. Економіка АПК. 2009. № 9. С. 43.
  3. Мостенська Т. Л. Основи маркетингу: навчальний посібник. К.: Кондор, 2012. 240 с.
  4. Мерза Н. З. Режим вільної торгівлі з Європейським союзом як інструмент підвищення конкурентоспроможності вітчизняних товарів. URL: http://tib.znaimo.com.ua/docs/25500/index-10148-1.html.
  5. Шаров О. М. Щодо економічних ринків, пов’язаних з існуванням неторгових бар’єрів у відносинах між Україною та Європейським Союзом. URL: http://www.niss.gov.ua/articles/1733/.
  6. Торговельно-економічне співробітництво Україна-ЄС. URL: https://ukraine-eu.mfa.gov.ua/ua/ukraine-eu/trade-and-economic/ukraine-eu-trade.
  7. ВідносиниміжЄСтаУкраїною: інформаційнадовідка. URL: https://eeas.europa.eu/headquarters/headquartersHomepage/29685/node/29685_uk.
  8. Основніметодиздійсненнязовнішньоїторгівлісуб'єктамиЗЕД. URL: http:// ebooktime.net/book_44_glava_42_4.
  9. Дрозд О. В. Проблеми та перспективи для економіки України після вступу в зону вільної торгівлі. URL: http://www.stelmaschuk.info/archive-internet-conference/65-conferencia-17-10-2013/887-887.html.

 

References:
  1. Andriichuk V. H. DeterminantyformuvanniatorhivelnoipolitykyUkrainy: rehionalnyiaspekt. Kyiv, 2011. 624 p. [ІnUkrainian].
  2. Demianenko M. Ya., Ivanyna F. V. Derzhavnapidtrymkayakfaktorzabezpechenniakonkurentospromozhnohoahrarnohovyrobnytstva: EkonomikaAPK. 2009. No. 9. Р. 43. [ІnUkrainian].
  3. Mostenska T. L. Osnovymarketynhu: navchalnyiposibnyk. Kyiv, 2012. 240 р. [ІnUkrainian].
  4. Merza N. Z. Rezhym vilnoi torhivli z Yevropeiskym soiuzom yak instrument pidvyshchennia konkurentospromozhnosti vitchyznianykh tovariv. URL: http://tib.znaimo.com.ua/docs/25500/index-10148-1.html.
  5. Sharov O. M. Shchodo ekonomichnykh rynkiv, poviazanykh z isnuvanniam netorhovykh barieriv u v idnosynakh mizh Ukrainoiu ta Yevropeiskym Soiuzom. URL: http://www.niss.gov.ua/articles/1733/.
  6. Torhovelno-ekonomichne spivrobitnytstvo Ukraina-YeS. URL: https://ukraine-eu.mfa.gov.ua/ua/ukraine-eu/trade-and-economic/ukraine-eu-trade.
  7. Vidnosyny mizh YeS ta Ukrainoiu: informatsiina dovidka. URL: https://eeas.europa.eu/headquarters/headquartersHomepage/29685/node/29685_uk.
  8. Osnovni metody zdiisnennia zovnishnoi torhivli subiektamy ZED. URL: http:// ebooktime.net/book_44_glava_42_4.
  9. Drozd O. V. Problemy ta perspektyvy dlia ekonomiky Ukrainy pislia vstupu v zonu vilnoi torhivli. URL: http://www.stelmaschuk.info/archive-internet-conference/65-conferencia-17-10-2013/887-887.html.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.