|
|
Маркетингова стратегія: сутність й особливості
Назва | Маркетингова стратегія: сутність й особливості |
Назва англійською | Marketing strategy: essence and peculiarities |
Автори | О. Ніколайчук |
Принадлежність |
Донецький національний університет економіки і торгівлі
імені Михайла Туган-Барановського, Кривий Ріг, Україна |
Бібліографічний опис | Ніколайчук О. Маркетингова стратегія: сутність й особливості / О. Ніколайчук // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2019. — Том 61. — № 6. — С. 111–118. — (Економіка та управління підприємствами). |
Bibliographic description (trans): | Nikolaichuk O. (2019) Marketing strategy: essence and peculiarities. Galician economic journal (Tern.), vol. 61, no 6, pp. 111-118. |
Bibliographic description: | Nikolaichuk O. (2019) Marketing strategy: essence and peculiarities. Galician economic journal (Tern.), vol. 61, no 6, pp. 111-118. |
UDC: |
339.138 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.06.111 |
Ключові слова |
маркетингова стратегія, зовнішнє середовище, сутнісні характеристики маркетингової стратегії, сучасні умови господарювання |
Короткий опис |
Розкрито суть поняття «маркетингова стратегія» на основі аналізу наукових підходів щодо його змісту вітчизняними та зарубіжними вченими. Було виділено такі концептуальні підходи: філософський, програмний, організаційно-управлінський, організаційний, цільовий, структурний, стратегічний, через споживача, аналітичний, через маркетинг-мікс, як потенціал на ринку, ресурсний, модель розвитку.
У процесі розкриття сутності поняття маркетингової стратегії застосовано методи порівняння та аналізу, що дозволило визначити основні недоліки підходів. Вони полягають у наступному: прирівнюванні її до плану чи програми; неврахування динамічності зовнішнього середовища; неврахування впливу одразу на всіх суб’єктів ринку та задоволення потреб суспільства в цілому; зосередження лише на елементах комплексу маркетингу-мікс чи аналізі потреб споживачів; розгляд її лише як заздалегідь продуманий, логічно сформований перелік дій. У результаті порівняльного аналізу було узагальнено основні сутнісні характеристики поняття «маркетингова стратегія», які найточніше характеризують зміст і сутність дефініції: довготермінова орієнтованість та узгодженість з головною метою діяльності підприємства; маркетингова стратегія не є різновидом генеральної стратегії, але виступає фундаментом для планування діяльності; її основою виступають потреби споживачів; адаптивний та динамічний характер; засіб досягнення стійкості на ринку в умовах конкурентної боротьби. Запропоновано авторське визначення терміна «маркетингова стратегія», яке враховує: можливість її адаптації залежно від ринкових змін; комплекс маркетингових інструментів та їх напрямок; зміну умов середовища; об’єднує всі ринкові аспекти діяльності; враховує роль у формуванні конкурентних переваг.
|
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
-
Алферов А. В. Методы маркетинговой деяльности. СПб.: СПбГИЕУ, 2004. 155 с.
-
Анн Х., Багиев Г. Л., Тарасевич В. М. Маркетинг: учебник для вузов. СПб.: Питер, 2005. 736 с.
-
Ансофф И. Стратегическое управление / пер с англ. М.: Прогресс, 1989. 519 с.
-
Ассэль Г. Маркетинг: принципы и стратегии: учебник для вузов. М.: ИНФРА-М, 1999. 804 с.
-
Балабанова Л. В., Холод В. В., Балабанова І. В. Стратегічний маркетинг: підручник. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 630 с.
-
Бєлєвцев М. І., Іваненко Л. М. Маркетинг: навч. посібн. К.: Центр навчальної літератури, 2005. 328 с.
-
Войтович С. Я., Потапюк І. П. Сутність і зміст поняття «маркетингова стратегія». Економіка і регіон. 2011. № 4 (31). С. 77–81.
-
Гайдаенко Т. А. Маркетинговое управление. Полный курс MBА. Принципы управленческих решений и российская практика. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Эксмо, 2006. 118 с.
-
Гаркавенко С. С. Маркетинг: підруч. 7-ме вид., Київ: Лібра, 2010. 720 с.
-
Голубков Е. П. Основы маркетинга: учебник. М.: Финпресс, 2003. 688 с.
-
Дойль П. Маркетинг – менеджмент и стратегия. 3-е издание / пер. с англ. под. ред. Ю. Н. Каптуревского. СПб.: Питер, 2003. 544 с.
-
Завьялов П. С. Маркетинг в схемах, рисунках, таблицах: учеб. пособие. М.: ИНФРА-М, 2000. 496 с.
-
Зайчук Т. О. Стратегічний маркетинг органічних продуктів харчування: монографія. Київ: КНЕУ ім. Вадима Гетьмана, 2012. 265 с.
-
Калугіна Н. А. Маркетингова стратегія розвитку телекомунікаційного підприємства на засадах диверсифікації: див. … канд. екон. наук: 08.00.04 / Одес. нац. акад. зв'язку ім. О. С. Попова. Одеса, 2015. 200 с.
-
Кендюхов О. В., Димитрова С. М. Маркетингова стратегія підприємства: бренд-підхід до визначення ефективності: монографія. Донецьк: ДонУЕП, 2009. 182 c.
-
Ким С. А. Маркетинг: учебное пособие. М.: Дашков и Ко, 2008. 240 с.
-
Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Д. Основы маркетинга. М.; СПб.: Вильямс, 2000. 944 с.
-
Крюков А. Ф. Управление маркетингом: учебное пособие. М.: КНОРУС, 2005. 368 с
-
Куденко Н. В. Стратегічний маркетинг: підручник. К.: КНЕУ, 2012. 523 с.
-
Ламбен Ж. Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива. СПб.: Наука, 1996. 590 с.
-
Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент: навч.-метод. посібник для самост. вивч. дисципліни. К.: КНЕУ, 2002. 200 с.
-
Мак-Дональд М. Стратегическое планирование маркетинга. СПб.: Питер, 2000. 266 с.
-
Руделіус В., Азарян О. М., Бабенко Н. О. та ін. Маркетинг: підручник. К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні». 2008. 648 с.
-
Мескон М. Х., Альберт М., Хедоур Ф. Основы менеджмента / пер. с англ. М.: Дело, 2002. 704 с.
-
Ноздрева Р. Б., Цыгичко Л. И. Маркетинг: как побеждать на рынке. М.:Финансы и статистика, 1991. 304 с.
-
О’Шонесси Дж. Конкурентный маркетинг: стратегич. поход. / пер. с англ. под. ред. Д. О. Ямпольской. СПб: Питер, 2002. 118 с.
-
Павленко А. Ф., Войчак А. В. Маркетинг: підручник. К.: КНЕУ, 2003. 246с.
-
Панкрухин А. П. Маркетинг: учебник. М.: ИКФ Омега-Л, 2002. 656 с.
-
Решетникова И. Л. Стратегия маркетинга: особенности формирования на отечественных предприятиях: монография. Луганск: Издательство ВУГУ, 1998. 270 с.
-
Романенко О. О. Специфіка маркетингової стратегії підприємств харчової промисловості. Вісник Хмельницького національного університету. 2014. № 3. Том 1. С. 78–85.
-
Тимонін О. М., Олійний С. С. Стратегії маркетингу: навч. посібник. Х.: Око, 1999. 184 с.
-
Уолкер-младший О. Маркетинговая стратегия. Курс МВА / пер. с англ. И. Клюева. М.: Вершина, 2006. 496 с.
-
Уткин Э. А. Справочник по маркетингу. М.: Экмос, 1998. 462 с.
-
Фатхудинов Р. А. Стратегический маркетинг: учебник. М.: Бизнес-школа «Интел-синтез», 2000. 640 с.
-
Хасси Д. Стратегия и планирование: путеводитель менеджера. СПб.: Питер, 2001. 378 с.
-
Хершген Х. Маркетинг: основы профессионального успеха: учебник для вузов / пер. с нем. М.: Инфра-М, 2000. 334 с.
-
Хулей Г., Сондерс Дж., Пирси Н. Маркетинговая стратегия и конкурентное позиционирование / пер. с англ. Днепропетровск: Баланс Бизнес Букс, 2005. 800 с.
-
Чевертон П. Теория и практика современного маркетинга: полный набор стратегий, инструментов и техник / пер. с англ. В. Н. Егорова. М.: Фомр-Пресс, 2002. 608 с.
-
Чернов С. Е. Стратегический маркетинг информационно-консультационных услуг: монография. М.: ИПК-госслужбы, 2006. 304 с.
-
Чухрай Н. І., Мороз Л. А. Маркетинг: навч. посібник. Львів: Державний університет Львівська політехніка, 1999. 244 с.
-
Шинкаренко В. Г., Кузьменко А. В. Обгрунтування поняття «маркетингова стратегія підприємства». Вісник економіки транспорту і промисловості. 2011. № 33. С. 242–246.
-
Шталь Т. В. Маркетингові стратегії підприємства ресторанного господарства: автореферат дис. ... на здоб. наук. ступ. докт. економ. наук. Донецьк, 2012. 41 с.
-
Эванс Дж. Р., Берман Б. Маркетинг / пер. с англ. М.: Сирин, 2002. 308 с.
|
References: |
-
Аlferov A. V. Metodymarketynhovoidеуaеуlnosti. Methods of marketing activity. SPb.: SPbHIEU. 2004. 155 p. [Іn Russian].
-
Ann Kh., Bahyev H. L., Tarasevych V. M. Marketynh. SPb.: Pyter, 2005. 736 p. [Іn Russian].
-
Ansoff Y. Stratehycheskoe upravlenye. Strategic management. M.: Prohress, 1989. 519 p.
-
Assеl H. Marketing: principles and strategies. M.: YNFRA-M, 1999. 804 p. [Іn Russian].
-
Balabanova L. V., Kholod V. V., Balabanova I. V. Stratehichnyi marketynh. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 2012. 630 p. [Іn Ukrainian].
-
Bielievtsev M. I., Ivanenko L. M. Marketynh. K.: Tsentr navchalnoi literatury, 2005. 328 p. [Іn Ukrainian].
-
Voitovych S. Ia., Potapiuk I. P. Sutnist i zmist poniattia “marketynhova stratehiia”. The essence and content of the concept of “marketing strategy”. Ekonomika i rehion. No. 4 (31). P. 77–81.
-
Haidaenko T. A. Marketynhovoe upravlenye. Polnyi kurs MBA. Pryntsypy upravlencheskykh reshenyi y rossyiskaia praktyka. Marketing management. Full MBA course. Principles of Management Decisions and Russian Practice. M.: Eksmo, 2006. 118 p. [Іn Russian].
-
Harkavenko S. S. Marketynh. Kyiv: Libra, 2010. 720 p. [Іn Ukrainian].
-
Holubkov E. P. Osnovy marketynha. Marketing basics. M.: Fynpress, 2003. 688 p. [Іn Russian].
-
Doil P. Marketing – management and Strategy. SPb.: Pyter, 2003. 544 p.
-
Zavialov P. S. Marketynh v skhemakh, rysunkakh, tablytsakh. Marketing in charts, figures, tables. M.: YNFRA-M, 2000. 496 p. [Іn Russian].
-
Zaichuk T. O. Stratehichnyi marketynh orhanichnykh produktiv kharchuvannia. Strategic marketing of organic products. Kyiv: KNEU im. Vadyma Hetmana, 2012. 265 p. [Іn Ukrainian].
-
Kaluhina N. A. Marketynhova stratehiia rozvytku telekomunikatsiinoho pidpryiemstva na zasadakh dyversyfikatsii. Marketing strategy of telecommunication enterprise development on the basis of diversification. Phd Thesis. Odesa, 2015. 200 p.
-
Kendiukhov O. V., Dymytrova S. M. Marketing strategy for companies: brand-marketing to prioritization of effectiveness. Donetsk: DonUEP, 2009. 182 p. [Іn Ukrainian].
-
Kym S. A. Marketing. M.: Dashkov y Ko, 2008. 240 p. [Іn Russian].
-
Kotler F., Armstronh H., Sonders D. Osnovy marketynha. M.; SPb.: Vyliams, 2000. 944 p. [Іn Russian].
-
Kriukov A. F. Upravlenye marketynhom. Marketing management. M.: KNORUS, 2005. 368 p. [Іn Russian].
-
Kudenko N. V. Stratehichnyi marketynh. K.: KNEU, 2012. 523 р. [Іn Ukrainian].
-
Lamben Zh. Zh. Stratehichnyi marketynh. Yevropeiska perspektyva. SPb.: Nauka, 1996. 590 p. [Іn Russian].
-
Lukianets T. I. Reklamnyi menedzhment. Advertising management. K.: KNEU, 2002. 200 p. [Іn Ukrainian].
-
Mak-Donald M. Stratehycheskoe planyrovanye marketynha. Strategic Marketing Planning. SPb.: Pyter, 2000. 266 p. [Іn Russian].
-
Rudelius V., Azarian O. M., Babenko N. O. Marketing. K.: Navchalno-metodychnyi tsentr«Konsortsium iz udoskonalennia menedzhment-osvity v Ukraini», 2008. 648 p. [Іn Ukrainian].
-
Mescon M. H., Albert M., Khedouri F. Management. HarperCollins. 1984. 777 p.
-
Nozdreva R. B., Tsyhychko L. Y. Marketynh: kak pobezhdat na rynke. Marketing: how to win in the market. M.: Fynansy y statystyka, 1991. 304 p. [Іn Russian].
-
O’Shonessy Dzh. Konkurentnyi marketynh: stratehych. pokhod. Competitive Marketing: Strateg. hike. SPb: Pyter, 2002. 118 p.
-
Pavlenko A. F., Voichak A. V. Marketing. K.: KNEU, 2003. 246 p. [Іn Ukrainian].
-
Pankrukhyn A. P. Marketing. M.: YKF Omeha-L, 2002. 656 p. [Іn Russian].
-
Reshetnykova Y. L. Stratehyia marketynha: osobennosty formyrovanyia na otechestvennykh predpryiatyiakh. Marketing strategy: features of formation at domestic enterprises. Luhansk: VUHU, 1998. 270 p. [Іn Russian].
-
Romanenko O. O. Spetsyfika marketynhovoi stratehii pidpryiemstv kharchovoi promyslovosti. Specificity of the marketing strategy of the food industry enterprises. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. 2014. No. 3.Іs. 1. Р. 78–85.
-
Tymonin O. M., Oliinyi S. S. Marketing strategies. Kh.: Oko, 1999. 184 p. [Іn Ukrainian].
-
Uolker-young O. Marketing strategy. MBA course. M.: Vershyna, 2006. 496 p. [Іn Russian].
-
Utkyn E. A. Spravochnyk po marketynhu. Marketing Directory. M.: Ekmos, 1998. 462 p. [Іn Russian].
-
Fatkhudynov R. A. Strategic Marketing. M.: Byznes-shkola «Yntel-syntez», 2000. 640 p. [Іn Russian].
-
Khassy D. Stratehyia y planyrovanye: putevodytel menedzhera. Strategy and Planning: A Manager's Guide. SPb.: Pyter, 2001. 378 p. [Іn Russian].
-
Khershhen Kh. Marketynh: osnovy professyonalnoho uspekha. Marketing: the basics of professional success. M.: Ynfra-M, 2000. 334 p. [Іn Russian].
-
Khulei H., Sonders Dzh., Pyrsy N. Marketynhovaia stratehyia y konkurentnoe pozytsyonyrovanye. Marketing Strategy and Competitive Positioning. Dnepropetrovsk: Balans Byznes Buks, 2005. 800 p.
-
Cheverton P. Teoryia y praktyka sovremennoho marketynha: Polnyi nabor stratehyi, ynstrumentov y tekhnyk. Theory and practice of modern marketing: A complete set of strategies, tools and techniques. M.: Fomr-Press, 2002. 608 p.
-
Chernov S. E. Stratehycheskyi marketynh ynformatsyonno-konsultatsyonnykh usluh. Strategic marketing of information and consulting services. M.: YPK-hossluzhby, 2006. 304 p. [Іn Russian].
-
Chukhrai N. I., Moroz L. A. Marketing. Lviv: Lvivska politekhnika, 1999. 244 p. [Іn Ukrainian].
-
Shynkarenko V. H., Kuzmenko A. V. Obhruntuvannia poniattia “marketynhova stratehiia pidpryiemsta”. Substantiation of the concept “enterprise marketing strategy”. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti. 2011. No. 33. Р. 242–246.
-
Shtal T. V. Marketynhovi stratehii pidpryiemstva restorannoho hospodarstva. Marketing strategies of the restaurant business. Phd Thesis Donetsk, 2012. 41 p.
-
Еvans Dzh. R., Berman B. Marketing. M.: Syryn, 2002. 308 p. [Іn Russian].
|
Завантажити | |
|