logo logo


Маркування продукції як важливий елемент маркетингової товарної політики

НазваМаркування продукції як важливий елемент маркетингової товарної політики
Назва англійськоюProduct marking as an important element of marketing commodity policy
АвториБ. Оксентюк, О. Міщук
Принадлежність Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описОксентюк Б. Маркування продукції як важливий елемент маркетингової товарної політики / Б. Оксентюк, О. Міщук // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2019. — Том 61. — № 6. — С. 119–125. — (Економіка та управління підприємствами).
Bibliographic description (trans):Oksentyuk B., Mishchuk O. (2019) Product marking as an important element of marketing commodity policy. Galician economic journal (Tern.), vol. 61, no 6, pp. 119-125.
Bibliographic description:Oksentyuk B., Mishchuk O. (2019) Product marking as an important element of marketing commodity policy. Galician economic journal (Tern.), vol. 61, no 6, pp. 119-125.
UDC:

339.13

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.06.119
Ключові слова

штрихове кодування інформації, маркування, знак відповідності, екологія

Короткий опис

Досліджено сутність штрихового кодування інформації та маркування продукції, розкрито їх основні складові. Показано, що преваги штрихового кодування інформації полягають у збільшенні швидкості та точності опрацювання техніко-економічної інформації. Крім знаків штрихового кодування на товарах широкого споживання можливе використання ще двох типів позначень: знаків відповідності та екологічного й запобіжного маркування. Досліджено значення знаків відповідності та екологічного й запобіжного маркування.

З-поміж знаків відповідності чинним вимогам щодо якості виготовлення та безпеки виробу для людей найчастіше використовують знаки відповідності нормам Європейської співдружності, перевірки на безпеку, знак відповідності вимогам щодо збереження озонового шару атмосфери. В Україні розроблена нормативно-технічна документація та графічне зображення національного знака відповідності нормам технічної та екологічної безпеки. Маркування продукції цим знаком здійснюється на засадах добровільної або обов'язкової сертифікації. Добровільна сертифікація забезпечує виробникам певні переваги в конкурентній боротьбі. Світовий досвід засвідчує, що товари, які пройшли сертифікацію, є конкурентоспроможнішими. Аналіз екологічного маркування дозволяє стверджувати, що воно засвідчує такі властивості товарів, котрі сприяють охороні довкілля від забруднення й забезпечують вторинну переробку відходів. Доведено необхідність маркування продукції як засобу якісного виготовлення продукції, отримання переваг у конкурентній боротьбі та відповідності до критеріїв екологічності протягом усього життєвого циклу продукції: від заготівлі сировини до утилізації, що гарантує споживачеві екологічну якість. Право використовувати знаки екомаркування може отримати тільки та компанія, яка пройшла експертизу й довела екологічну безпеку та високу якість своєї продукції.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Штрихове кодування продукції. URL:https://buklib.net/books/36013/.
  2. European Article Number. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/European_Article_Number.
  3. В. А. Фалович та ін. Економічні, соціальні та психологічні аспекти сучасних маркетингових технологій / за ред. д. е. н, доц. В. А. Фаловича. Тернопіль: ФО-П Шпак В. Б., 2019. 231 с.
  4. Харчові продукти.URL: http://www.gpp.in.ua/kharchovi-produkti.html.

 

References:
  1. Shtry`xovekoduvannyaprodukciyi. URL: https://buklib.net/books/36013/.
  2. European Article Number. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/European_Article_Number.
  3. Falovy`ch V. A. ta in. Ekonomichni, social`ni ta psy`xologichni aspekty` suchasny`x markety`ngovy`x texnologij / za red. d.e.n, docz. V. A. Falovy`cha. Ternopil: FO-P Shpak V. B., 2019. 231 р.
  4. Xarchovi produkty. URL: http://www.gpp.in.ua/kharchovi-produkti.html.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.