logo logo


Огляд підходів до оцінювання ефективності туристичної діяльності

НазваОгляд підходів до оцінювання ефективності туристичної діяльності
Назва англійськоюOverview of approaches to evaluation of tourist activity effectiveness
АвториБайда Б.
Принадлежність Східноєвропейський університет імені Лесі Українки, Луцьк, Україна
Бібліографічний описБайда Б. Огляд підходів до оцінювання ефективності туристичної діяльності / Б. Байда // Галицький економічний вісник. — Т.: ТНТУ, 2020. — Том 62. — № 1. — С. 50–56. — (Економіка та управління національним господарством).
Bibliographic description (trans):Baida B. (2020). Overview of approaches to evaluation of tourist activity effectiveness. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 50-56.
Bibliographic description:Baida B. (2020). Overview of approaches to evaluation of tourist activity effectiveness. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 50-56.
UDC:

338.001.36:65.011

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.01.050
Ключові слова

методи, класифікація, ефективність, туристична діяльність, туристичні компанії

Короткий опис

Проведено дослідження науково-методичних підходів щодо оцінювання ефективності туристичної діяльності. Застосовано методи аналізу (для опису методів оцінювання ефективності туристичної діяльності та показників), синтезу (у разі формування характеристик застосування описаних методів), індукції (у ході подавання результатів і висновків дослідження), дедукції (для формулювання проблеми дослідження, актуальності), метод аналогії (при виділенні ключових особливостей, переваг), табличного представлення для візуального відображення результатів дослідження. Систематизовано основні науково-методичні підходи щодо оцінювання ефективності туристичної діяльності. Запропоновано комплекс методів оцінювання ефективності туристичної діяльності структурувати у три категорії: прості методи, вартісно-орієнтовані методи, математично-статистичні методи. До групи простих методів оцінювання ефективності віднесено коефіцієнтний та рейтингові методи. Вартісно-орієнтовані методи поєднує метод економічної доданої вартості (EVA), метод доданої ринкової вартості (MVA), метод акціонерної доданої вартості (SVA), метод залишкового доходу (CVA чи RCF), метод збалансованої системи показників (Balanced Scorecard), метод визначення доходності інвестицій на основі грошових потоків (CFROI). До групи математичнo-статистичних методів віднесено параметричні методи (метод найменших квадратів (OLS), метод скоригованих найменших квадратів (COLS), метод модифікованих найменших квадратів (MOLS), метод стохастичної межі (SFA), метод без специфікації розподілу (DFA), метод максимальної правдоподібності (MLE), метод широкої межі (ТFA)), непараметричні методи (метод вільного розташування оболонки (DEA), метод вільного розташування оболонки (FDH), індекс продуктивності (РІ)) та математичний підхід. Здійснено порівняльний аналіз науково-метoдичних підходів щодo oцінювання ефективності туристичної діяльності через ступінь відповідності в контексті головних ознак.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Байда Б. Ф. Системний підхід до розвитку менеджменту туризму. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економікаіуправління. 2019. Том 30(69). № 2. С. 22–25.
  2. Духонин Е. Ю., Исаев Д. В., Мостовой Е. Л. Управление эффективностью бизнесса / под ред. Г. В. Генса. Москва: Альпина Бизнес Букс, 2005. 269 с.
  3. Юринець З. В., Гнилянська Л. Й. Інвестиційний та інноваційний менеджмент: навчальний посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2012. 320 с.
  4. Юринець З. В. Дослідження конкурентного середовища ринку туристичних послуг України. Ефективна економіка. 2015. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3759(дата звернення: 05.01.2020).
  5. Kafel T., Ziębicki B. Wymiary i kryteria oceny efektywności organizacji pozarządowych. W: Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów / red. A. Nalepka, A. Ujwary-Gil. WSB-NLU, Nowy Sącz, 2009. 276 р.
  6. Skrzypek E. Efektywność ekonomiczna jako ważny czynnik sukcesu organizacji/ red.T. Dudycz, G. Osbert-Pociecha, B. Brycz. Efektywność – konceptualizacja i uwarunkowania. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 262. Wydawnictwo UE: Wrocław, 2012. 232 р.
  7. Szymańska E. Efektywność przedsiębiorstw – definiowanie i pomiar. Roczniki Nauk Rolniczych. Seria G. T. 97. Z. 2. 2010. 184 р.

 

References:
  1. Baida B. F. Sistemnyy otdel do rozvitki menedzhmenta turizmu. Systems approach to development of tourism management. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Ekonomika i upravlinnia. 2019. Vol. 30 (69). No. 2. Р. 22–25.
  2. Dukhonin Y., Isayev D., Mostovoy Y. Upravleniye effektivnost'yu biznessa. Business Performance Management. Moscow: Alpina Business Books, 2005. 269 р.
  3. Yurynets Z. V., Hnylyanska L. Y. Investytsiynyy ta innovatsiynyy menedzhment.Lviv: Ivan Franko Lviv National University, 2012. 320 р. [In Ukrainian].
  4. Yurynets Z. V. Research of the competitive environment of the tourist services market of Ukraine, Efektyvna ekonomika. 2015. No. 1.URL:http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3759 (accessed 05 January 2020).
  5. Kafel T., Ziębicki B. Wymiary i kryteria oceny efektywności organizacji pozarządowych. W: Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów / red. A. Nalepka, A. Ujwary-Gil. WSB-NLU, Nowy Sącz, 2009. 276 р.
  6. Skrzypek E. Efektywność ekonomiczna jako ważny czynnik sukcesu organizacji / red. T. Dudycz, G. Osbert-Pociecha, B. Brycz. Efektywność – konceptualizacja i uwarunkowania. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 262. Wydawnictwo UE: Wrocław, 2012. 232 р.
  7. Szymańska E. Efektywność przedsiębiorstw – definiowanie i pomiar. Roczniki Nauk Rolniczych. Seria G. T. 97. Z. 2. 2010. 184 р.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.