logo logo


Оцінювання конкурентних переваг підприємств на основі показників фінансово-економічної діяльності

НазваОцінювання конкурентних переваг підприємств на основі показників фінансово-економічної діяльності
Назва англійськоюAssessment of the enterprises competitive advantages on the basis of financial and economic activity indicators
АвториТемченко О., Криштопа І., Шевчук Н.
Принадлежність ЗВО «Державний університет економіки і технологій, Кривий Ріг, Україна ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Київ, Україна Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Київ, Україна
Бібліографічний описТемченко О., Криштопа І., Шевчук Н. Оцінювання конкурентних переваг підприємств на основі показників фінансово-економічної діяльності. Галицький економічний вісник. 2021. Том 72. № 5. С. 13-22.
Bibliographic description (trans):Temchenko, O., Kryshtopa, I. and Shevchuk, N. (2021). Assessment of the enterprises competitive advantages on the basis of financial and economic activity indicators. Galician economic journal, vol. 72, no 5, pp. 13-22.
Bibliographic description:Temchenko, O., Kryshtopa, I. and Shevchuk, N. (2021). Assessment of the enterprises competitive advantages on the basis of financial and economic activity indicators. Galician economic journal, vol. 72, no 5, pp. 13-22.
UDC:

339.137.2:005.63

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.05.013
Ключові слова

конкурентні переваги, конкурентоспроможність, фінанси, економічні показники, кондитерські підприємства.

Короткий опис

Об’єктом дослідження є рівень конкурентності, конкурентної поведінки та ефективності прийняття логістичних рішень на ПрАТ «АВК» як ключового представника вітчизняного ринку кондитерських виробів.

Одним з найпроблемніших місць є відсутність механізму підтримки стійкого конкурентного статусу вітчизняних підприємств в умовах кризових явищ, що вимагає щоденного та постійного моніторингу й стратегічного оцінювання стану забезпечення конкурентоспроможності та існуючих переваг, аналізу ключових факторів функціонування у провідних конкурентів на діючому ринку кондитерської продукції.

Метою даного дослідження є теоретичний огляд поняття конкурентності та конкурентної поведінки, аналіз стану конкуренції на внутрішньому ринку кондитерських виробів України в умовах прискорення процесів глобалізації та збереження негативних тенденцій у світовій економіці, а також визначення перспектив логістичної діяльності при подальшому розвитку вітчизняних підприємств в умовах кризи.

Для досягнення визначеної мети застосовувалися методи дослідження: аналізу та синтезу, порівняння, класифікація та метод узагальнення, за допомогою якого було зроблено підсумкові висновки. Також у роботі використано економіко-статистичні методи: горизонтальний аналіз та індексний метод для визначення інтенсивності конкуренції на ринку, трaдицiйнi мeтoди cтaтиcтичнoго oпрацювання iнфoрмaцiї, мeтoди eкoнoмiчнoгo aнaлiзу для оцінювання конкурентних переваг на найближчу перспективу.

Пріоритетне значення запропонованих рекомендацій полягає у формуванні комплексу організаційно-управлінських, фінансово-економічних та логістичних заходів щодо підвищення потенціалу конкурентоспроможності підприємства ПрАТ «АВК», що реалізується через управління ключовими конкурентними перевагами на тактичному та стратегічному рівнях, і відповідно матиме позитивний вплив на майбутні результати виробничо-господарської діяльності підприємства та його фінансові показники при збереженні негативних тенденцій у світовій і вітчизняній економіці.

Запропоновано рекомендаційний комплекс організаційно-управлінських заходів на основі систематизації галузевих особливостей фінансово-економічної діяльності, що забезпечить стійку конкурентну перевагу ПрАТ «АВК» та передбачає насамперед, введення в асортимент нових видів плиткового шоколаду. Його подальша реалізація дозволить збільшити чистий дохід підприємства, підвищити показники результативності діяльності, та спрогнозувати потенціальні конкурентні переваги й покращити рівень конкурентоспроможності підприємства в цілому на внутрішньому ринку кондитерських виробів.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Anchit Goyal. A Critical Analysis of Porter's 5 Forces Model of Competitive Advantage. Journal of Emerging Technologies and Innovative Research. 2020. No. 7. P. 149–151.
  2. Gerard H. Th. Bruijl. The Relevance of Porter's Five Forces in Today's Innovative and Changing Business Environment. URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3192207.
  3. Diane Isabelle, Kevin Horak, Sarah McKinnon, Chiara Palumbo. Technology Innovation Management Review. 2020. No. 6. P. 28–41. https://doi.org/10.22215/timreview/1366
  4. Темченко О. А., Шевчук Н. А., Салоїд С. В., Редько К. Ю. Управління конкурентоспроможністю металургійних підприємств. Економіка та держава. 2021. № 4. С. 53–58. https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.4.53
  5. Hryvkivska O., Kotvytska N., Ivanova N., Pryimak N., & Salkova I. Economic Security Formation of Enterprise Under the Conditions of Steady Development. European Journal of Sustainable Development. 2021. 10 (1). P. 561–570. https://doi.org/10.14207/ejsd.2021.v10n1p561
  6. Офіційний сайт компанії «АВК». URL: http://www.avk.ua/ua/uk.
  7. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка рівня та напрями підвищення: монографія / за заг. ред. О. Г. Янкового. Одеса: Атлант, 2013. 470 с.
  8. Лупак Р. Л. Економічне обґрунтування стратегічного управління конкурентоспроможністю підприємства. Бізнес Інформ. 2013. № 4. C. 320–325.
  9. Лепа Н. Н. Управление конкурентными преимуществами предприятия: монография. Донецк: Юго-Восток, ЛТД, 2003. 296 с.
  10. Кириченко О. М., Мігдальський А. В. Методи оцінювання конкурентоспроможності підприємства. Ефективна економіка. 2017. № 2.
  11. Левицька А. О. Методи оцінки конкурентоспроможності підприємства: вітчизняні та закордонні підходи до класифікації. Механізм регулювання економіки. 2013. № 4. С.155–163.
  12. Тарнавська Н. П. Управління конкурентоспроможністю підприємств: теорія, методологія, практика: монографія. Тернопіль: Економічна думка, 2008. 570 с.
  13. Фещур Р. В., Лебідь Т. В., Самуляк В. Ю. Методи оцінювання конкурентоспроможності підприємств. Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2010. № 4. С. 27–32.
  14. Яцковий Д. В. Сучасні методики оцінки конкурентоспроможності підприємства. Вісник соціально-економічних досліджень. 2013. Вип. 4 (51). С. 183–188.

 

References:
  1. Anchit Goyal. A Critical Analysis of Porter's 5 Forces Model of Competitive Advantage (2020). Journal of Emerging Technologies and Innovative Research. No. 7. P. 149–151.
  2. Gerard H. Th. Bruijl. The Relevance of Porter's Five Forces in Today's Innovative and Changing Business Environment (2018). URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3192207.
  3. Diane Isabelle, Kevin Horak, Sarah McKinnon, Chiara Palumbo (2020) Technology Innovation Management Review. No. 6. P. 28–41. https://doi.org/10.22215/timreview/1366
  4. Temchenko O. A., Shevchuk N. A., Saloid S. V. and Redko K. Y. (2021). Upravlinnia konkurentospromozhnistiu metalurhijnykh pidpryiemstv [Management of competitiveness of metallurgical enterprises]. Ekonomika ta derzhava. Vol. 4. P. 53–58. https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.4.53
  5. Hryvkivska, O., Kotvytska, N., Ivanova, N., Pryimak, N., Salkova, I. (2021). Economic Security Formation of Enterprise Under the Conditions of Steady Development. European Journal of Sustainable Development. 10 (1). P. 561–570. https://doi.org/10.14207/ejsd.2021.v10n1p561
  6. Ofitsiinyi sait kompanii “AVK”. [Official website of the company “AVK”]. URL: http://www.avk.ua/ua/uk.
  7. Konkurentospromozhnist` pidpry`yemstva: ocinka rivnya ta napryamy` pidvy`shhennya [Competitiveness of the enterprise: assessment of its level and directions of improvement]: [monografiya / za zag red.
    O. G. Yankovogo]. Odesa: Atlant, 2013. 470 p.
  8. Lupak R. L. (2013). Ekonomichne obg`runtuvannya strategichnogo upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpry`yemstva [Economic substantiation of strategic management of competitiveness of the enterprise]. Biznes Inform. No. 4. P. 320–325.
  9. Lepa N. N. (2003) Upravleny`e konkurentny`my` prey`mushhestvamy` predpry`yaty`ya [Management of competitive advantages of the enterprise]. Monografiya. Doneczk: Yugo-Vostok, LTD, 296 p.
  10. Ky`ry`chenko O. M., Migdal`s`ky`j A. V. (2017). Metody` ocinyuvannya konkurentospromozhnosti pidpry`yemstva [Methods of assessment of competitiveness of the enterprise]. Efekty`vna ekonomika. No. 2.
  11. Levy`cz`ka A. O. (2013). Metody` ocinky` konkurentospromozhnosti pidpry`yemstva: vitchy`znyani ta zakordonni pidxody` do klasy`fikaciyi [Methods of assessment of competitiveness of the enterprise: domestic and foreign approaches to classification] Mexanizm regulyuvannya ekonomiky. No. 4. P.155–163.
  12. Tarnavs`ka N. P. (2008). Upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpry`yemstv: teoriya, metodologiya, prakty`ka [Management of competitiveness of the enterprise: theory, methodology, practive]. Monografiya. Ternopil`: Ekonomichna dumka. 570 p.
  13. Feshhur R. V., Lebid` T. V., Samulyak V. Yu. (2010). Metody` ocinyuvannya konkurentospromozhnosti pidpry`yemstv [Methods of assessment of competitiveness of enterprises]. Naukovy`j visny`k Voly`ns`kogo nacional`nogo universy`tetu imeni Lesi Ukrayinky`. No. 4. P. 27–32.
  14. Yaczkovy`j D.V. (2013). Suchasni metody`ky` ocinky` konkurentospromozhnosti pidpry`yemstva. Visny`k social`no – ekonomichny`x doslidzhen` [Modern methods of assessment of competitiveness of the enterprise]. Visny`k social`no - ekonomichny`x doslidzhen`. 4 (51). P.183–188.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.