Ефективність освіти з погляду менеджменту
Назва | Ефективність освіти з погляду менеджменту |
Назва англійською | Education efficiency in terms of management |
Автори | Маркович І., Коваленко В. |
Принадлежність | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна Чернівецький кооперативний фаховий коледж економіки і права, Чернівці, Україна |
Бібліографічний опис | Маркович І., Коваленко В. Ефективність освіти з погляду менеджменту. Галицький економічний вісник. 2021. Том 73. № 6. С. 90-96. |
Bibliographic description (trans): | Markovych, I. and Kovalenko, V. (2021). Education efficiency in terms of management. Galician economic journal, vol. 73, no 6, pp. 90-96. |
Bibliographic description: | Markovych, I. and Kovalenko, V. (2021). Education efficiency in terms of management. Galician economic journal, vol. 73, no 6, pp. 90-96. |
UDC: | 378.147 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.06.090 |
Ключові слова |
якість, якість освіти, система управління якістю, характеристики якості освіти, якість результату освіти, мотивування якості |
Короткий опис |
Досліджено важливість освіти в системі забезпечення сталого розвитку національної економіки, адже саме освіта є стратегічним ресурсом та в нинішній час значним резервом держави, який можна використовувати на користь усього суспільства. Показано, що потрібно надати освіті та науці політичної ваги, оскільки освіта в добу глобалізації та високих технологій – це фактор соціальної стабільності, економічного добробуту країни, її конкурентноздатності та національної безпеки. Тільки за такого підходу до освіти можна вивести її за відомчо-галузеві бар'єри та повернути їй природну стабільність як сфери інвестиції й реалізації загальнонаціональних інтересів та пріоритетів нашої держави. В якості пріоритетних запропоновано вважати наступні: підвищення статусу освітян і науковців та формування нової культури взаємовідповідальності освіти й науки за долю суспільства, а суспільства й держави – за стан освіти і науки; забезпечення рівного доступу до якісної освіти; формування навчальних стандартів відповідно до нових вимог ринку праці та принципів їх взаємоузгодження в контексті процесів інтернаціоналізації освіти й глобалізації ринку праці; досягнення такого рівня якості освіти, який гарантував би конкурентоспроможність нашої освіти на міжнародному рівні; забезпечення механізмів втілення концепції освіти впродовж життя; виховання морально й духовно розвинених індивідуальностей з творчо-критичним мисленням, активною громадською позицією, активних членів українського суспільства і світової спільноти; створення нової партнерської моделі взаємодії держави з організаціями науковців, за якої рішення щодо пріоритетів наукової політики повинні ухвалюватися на основі широкого залучення організмів самоорганізації самих науковців; досягнення рівня фінансування освіти й науки у відповідності з вимогами чинного законодавства та з потребами не лише збереження, а й нарощування наукового потенціалу держави; покращення інформаційного забезпечення вітчизняної освіти і науки шляхом цільового збільшення фінансування наукових бібліотек, забезпечення доступу до набору основних паперових та електронних наукових видань. Показано, що у системі освіти повинні бути створені умови для забезпечення й збереження фізичного і морального здоров'я дітей. Для досягнення цього необхідно: реалізувати систему профілактики алкогольної й наркотичної залежностей серед учнівської молоді, розробити і впровадити в життя навчального закладу ефективні програми пропаганди здорового способу життя; розробити та реалізувати державні програми з громадської освіти, патріотичного виховання та освіти для демократичного суспільства; підтримувати учнівське і студентське самоврядування, молодіжні громадські організації, товариства, які сприяють формуванню активної громадянської позиції.
|
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: | Antonyuk O. Menedzhment v osvityans'kiy sferi: kontseptual'ni zasady. Personal-zhurnal. No. 10. 2006. [In Ukrainian]. 2. Bebyk V. M. Menedzhment osvity hlobal'noho suspil'stva. Hlobalizatsiya i Bolons'kyy protses: problemy i tekhnolohiyi: kol. monohr. K.: MAUP, 2005. [In Ukrainian]. 3. Holovatyy M. F. Osvita Ukrayiny: zupynytysya i ohlyanutysya. Bolons'kyy protses: perspektyvy i rozvytok u konteksti intehratsiyi Ukrayiny v yevropeys'kyy prostir vyshchoyi osvity: monohr. / za red. V. M. Bebyka. K.: MAUP, 2004. [In Ukrainian]. 4. Hreba R. De pratsyuye molod'? Nastav chas diznatysya. URL: https://life.pravda.com.ua/columns/ 2019.01.16. [In Ukrainian]. 5. Zhuravs'kyy V. S. Vyshcha osvita yak faktor derzhavotvorennya i kul'tura v Ukrayini. K.: Vydavnychyy dim “In Yure”, 2003. [In Ukrainian]. 6. Marmaza O. I. Menedzhment osvitn'oyi orhanizatsiyi. Kh.: TOV “Shchedra sadyba”, 2017. 126 p. [In Ukrainian]. 7. Sovsun I. Yak nadovho shche vystachyt' zapalu uchyteliv? URL: https://osvita.ua/blogs/83199/. [In Ukrainian]. 8. Khalepa O. Chomu v pedahohy abo ne ydut', abo tikayut'? URL: https://osvita.ua/blogs/77341/, 05.11.2020. [In Ukrainian]. 9. Khmil' F. I. Osnovy menedzhmentu. K.: Akademvydav, 2007. 576 p. [In Ukrainian].
|
Завантажити | ![]() |