logo logo


Дослідження рівня успішності процесів комерціалізації в країнах світу

НазваДослідження рівня успішності процесів комерціалізації в країнах світу
Назва англійськоюResearch of the commercialization processes success in the countries of the world
АвториСигида Л., Ілляшенко А.
Принадлежність Сумський державний університет, Суми, Україна
Бібліографічний описСигида Л., Ілляшенко А. Дослідження рівня успішності процесів комерціалізації в країнах світу. Галицький економічний вісник. 2022. Том 75. № 2. С. 134-144.
Bibliographic description (trans):Syhyda, L. and Illiashenko, A. Research of the commercialization processes success in the countries of the world. Galician economic journal, vol. 75, no 2, pp. 134-144.
Bibliographic description:Syhyda, L. and Illiashenko, A. Research of the commercialization processes success in the countries of the world. Galician economic journal, vol. 75, no 2, pp. 134-144.
UDC:

005:330.341.1

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.02.134
Ключові слова

інновація, НДДКР, патент, високотехнологічна продукція та послуги, комерціалізація, індекс.

 

 

Короткий опис

В сучасних умовах успішність та практична реалізація ідей інновацій, тобто
їх комерціалізація, стають одним із факторів посилення конкурентоспроможності підприємств
і країн. Відповідно метою статті є визначення набору показників, здатних охарактеризувати
рівень комерціалізації інновацій у країнах світу на основі дослідження світових рейтингових показників інноваційності. Враховуючи наведену мету, розглянуто Global Innovation Index,
який показує рівень інноваційної активності країн. Відповідно до показників, які можна розглядати як вимірники успішності комерціалізації інновації, були виділені такі: 1) інтенсивність фінансових вкладень у НДДКР; 2) інтенсивність державних фінансових вкладень в освіту; 3) патентна активність; 4) частка наукоємної продукції, що експортується; 5) частка наукоємних послуг,
що експортуються; 6) частка висококваліфікованого (наукоємного) персоналу. Відповідно було проаналізован
о 13 країн світу за виокремленими показниками. У розрізі цих показників найкращі позиції займає Швеція. Протягом трьох аналізованих років (з 2019 до 2021) ця країна займала
перше місце за рівнем інноваційності загалом. У розрізі показників, які свідчать про успішність комерціалізаційних процесів, Швеція також має передові позиції – 2-ге місце за загальними внутрішніми витратами на НДДКР та експортом телекомунікаційних, комп'ютерних та інформаційних послуг; 1-ше
 – за загальними державними витратами на освіту та чисельністю висококваліфікованого персоналу; 3-тє – за патентною активністю. Однак Швеція відстає за показником високотехнологічного експорту, за яким серед аналізованих країн займає 8 місце.
Про успішний досвід комерціалізації інновацій свідчать також позиції Південної Кореї.
Серед досліджених країн саме Південна Корея є лідером за витратами на НДДКР; на 2-ому місці за патентною активністю та високотехнологічним експортом. Не зважаючи на не досить вигідне положення, УкраїнА порівняно з іншими країнами, вона має потенціал для посилення комерціалізаційних процесів. Це підтверджується, зокрема, значенням таких показників, як розмір загальних державних витрат на освіту (4-те місце), величина експорту послуг ІКТ (3-тє місце) та чисельність висококваліфікованого персоналу (8-ме місце з незначним відставанням від Південної Кореї). Саме ці показники можуть бути основою для подальшого нарощування комерціалізованих інновацій в Україні, адже свідчать про наступний людський капітал, який стимулює інноваційну активність.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Global Innovation Index 2021. Tracking Innovation through the COVID-19 Crisis. Soumitra Dutta, Bruno Lanvin, Lorena Rivera León and Sacha Wunsch-Vincent (Eds.). World Intellectual Property Organization. Switzerland. 14th edition. 2021. 226 p.
  2. Mahdavimazdeh H., Falkenberg L., Stackhouse M. The Innovation Value Canvas: A Guide to Defining Value Propositions and Target Customers for Commercialization of Technological Innovations. International Journal of Innovation Management. 2020. No. 24 (2). 2050012.
  3. Geisler E., Turchetti G. Commercialization of technological innovations: The effects of internal entrepreneurs and managerial and cultural factors on public-private inter-organizational cooperation. Managing Innovation: What Do We Know About Innovation Success Factors? 2019. P. 273–302.
  4. Datta A., Mukherjee D., Jessup L. Understanding commercialization of technological innovation: Taking stock and moving forward. R and D Management. 2015. No. 45 (3). P. 215–249.
  5. Piccarozzi M. Does social innovation contribute to sustainability? The case of Italian innovative start-ups. Sustainability (Switzerland). 2017. No. 9 (12). 2376.
  6. Cetindamar D. A new role for universities: Technology transfer for social innovations. PICMET 2016 – Portland International Conference on Management of Engineering and Technology: Technology Management For Social Innovation, Proceedings. 2017. 7806591. P. 290–295.
  7. Suerdem A., Yenicioglu B., Demir O. Designing a social innovation based knowledge support system: A preliminary guideline. Advances in Intelligent Systems and Computing. 2018. No. 685. P. 156–167.
  8. Aarikka-Stenroos L., Sandberg B., Lehtimäki T. Networks for the commercialization of innovations: A review of how divergent network actors contribute. Industrial Marketing Management. 2014. No. 43 (3). P. 365–381.
  9. Aarikka-Stenroos L., Sandberg B. From new-product development to commercialization through networks. Journal of Business Research. 2012. No. 65 (2). P. 198–206.
  10.  Aarikka-Stenroos L., Jaakkola E., Harrison D., Mäkitalo-Keinonen T. How to manage innovation processes in extensive networks: A longitudinal study. Industrial Marketing Management. 2017. No. 67.
    P. 88–105.
  11. Min S., Kim J., Sawng Y.-W. The effect of innovation network size and public R&D investment on regional innovation efficiency. Technological Forecasting and Social Change. 2020. No. 155. 119998.
  12. Csedő Z., Zavarkó M. The role of inter-organizational innovation networks as change drivers in commercialization of disruptive technologies: The case of power-to-gas. International Journal of Sustainable Energy Planning and Management. 2020. No. 28. P. 53–70.
  13. Global innovation index 2020 Who Will Finance Innovation? Soumitra Dutta, Bruno Lanvin, and Sacha Wunsch-Vincent (Eds.). World Intellectual Property Organization. Switzerland. 13th edition. 2021. 448 p.
  14. Global innovation index 2019 Creating Healthy Lives – The Future of Medical Innovation. Soumitra Dutta, Bruno Lanvin, and Sacha Wunsch-Vincent (Eds.). World Intellectual Property Organization. Switzerland. 12th edition. 2021. 451 p.
  15. Hollanders H., Nordine Es-S.. European Innovation Scoreboard 2021. Luxembourg: Publications Office of the European Union, European Union, 2021. 95 p. URL: https://ec.europa.eu/docsroom/documents/46013 (дата звернення 04.04.2021).
  16. World Intellectual Property Indicators 2021. World Intellectual Property Organization. Switzerland. 232 p.
  17. High tech exports – Country rankings. URL: https://www.theglobaleconomy.com/rankings/high_ tech_exports/ (дата звернення 04.04.2021).
  18. Production and international trade in high-tech products. Eurostat. 2021. URL: https://ec.europa.eu/ eurostat/statistics-explained/index.php?title=Production_and_international_trade_in_high-tech_products# EU_exports_of_trade_in_high-tech_products (дата звернення 08.04.2021).
  19. Головньов С. Сировинна економіка. Що купувала і продавала Україна в 2021 році. Бізнес Цензор. URL: https://biz.censor.net/r3310713 (дата звернення 08.04.2021).

 

References:
  1. Global Innovation Index 2021. Tracking Innovation through the COVID-19 Crisis. Soumitra Dutta, Bruno Lanvin, Lorena Rivera León and Sacha Wunsch-Vincent (Eds.). World Intellectual Property Organization. Switzerland. 14th edition. 2021. 226 p.
  2. Mahdavimazdeh H., Falkenberg L., Stackhouse M. The Innovation Value Canvas: A Guide to Defining Value Propositions and Target Customers for Commercialization of Technological Innovations. International Journal of Innovation Management. 2020. No. 24 (2). 2050012.
  3. Geisler E., Turchetti G. Commercialization of technological innovations: The effects of internal entrepreneurs and managerial and cultural factors on public-private inter-organizational cooperation. Managing Innovation: What Do We Know About Innovation Success Factors? 2019. P. 273–302.
  4. Datta A., Mukherjee D., Jessup L. Understanding commercialization of technological innovation: Taking stock and moving forward. R and D Management. 2015. No. 45 (3). P. 215–249.
  5. Piccarozzi M. Does social innovation contribute to sustainability? The case of Italian innovative start-ups. Sustainability (Switzerland). 2017. No. 9 (12). 2376.
  6. Cetindamar D. A new role for universities: Technology transfer for social innovations. PICMET 2016 – Portland International Conference on Management of Engineering and Technology: Technology Management For Social Innovation, Proceedings. 2017. 7806591. P. 290–295.
  7. Suerdem A., Yenicioglu B., Demir O. Designing a social innovation based knowledge support system: A preliminary guideline. Advances in Intelligent Systems and Computing. 2018. No. 685. P. 156–167.
  8. Aarikka-Stenroos L., Sandberg B., Lehtimäki T. Networks for the commercialization of innovations: A review of how divergent network actors contribute. Industrial Marketing Management. 2014. No. 43 (3). P. 365–381.
  9. Aarikka-Stenroos L., Sandberg B. From new-product development to commercialization through networks. Journal of Business Research. 2012. No. 65 (2). P. 198–206.
  10.  Aarikka-Stenroos L., Jaakkola E., Harrison D., Mäkitalo-Keinonen T. How to manage innovation processes in extensive networks: A longitudinal study. Industrial Marketing Management. 2017. No. 67.
    P. 88–105.
  11. Min S., Kim J., Sawng Y.-W. The effect of innovation network size and public R&D investment on regional innovation efficiency. Technological Forecasting and Social Change. 2020. No. 155. 119998.
  12. Csedő Z., Zavarkó M. The role of inter-organizational innovation networks as change drivers in commercialization of disruptive technologies: The case of power-to-gas. International Journal of Sustainable Energy Planning and Management. 2020. No. 28. P. 53–70.
  13. Global innovation index 2020 Who Will Finance Innovation? Soumitra Dutta, Bruno Lanvin, and Sacha Wunsch-Vincent (Eds.). World Intellectual Property Organization. Switzerland. 13th edition. 2021. 448 p.
  14. Global innovation index 2019 Creating Healthy Lives – The Future of Medical Innovation. Soumitra Dutta, Bruno Lanvin, and Sacha Wunsch-Vincent (Eds.). World Intellectual Property Organization. Switzerland. 12th edition. 2021. 451 p.
  15. Hollanders H., Nordine Es-S.. European Innovation Scoreboard 2021. Luxembourg: Publications Office of the European Union, European Union, 2021. 95 p. URL: https://ec.europa.eu/docsroom/documents/46013 (дата звернення 04.04.2021).
  16. World Intellectual Property Indicators 2021. World Intellectual Property Organization. Switzerland. 232 p.
  17. High tech exports – Country rankings. URL: https://www.theglobaleconomy.com/rankings/high_ tech_exports/ (дата звернення 04.04.2021).
  18. Production and international trade in high-tech products. Eurostat. 2021. URL: https://ec.europa.eu/ eurostat/statistics-explained/index.php?title=Production_and_international_trade_in_high-tech_products# EU_exports_of_trade_in_high-tech_products (дата звернення 08.04.2021).
  19. Holovnov S. Syrovynna ekonomika. Shcho kupuvala i prodavala Ukraina v 2021 rotsi. Biznes Tsenzor. URL: https://biz.censor.net/r3310713 (accessed 08.04.2021). [In Ukrainian].

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.