logo logo


Розвиток компетенцій як інструмент забезпечення ефективного управління соціальними проектами

НазваРозвиток компетенцій як інструмент забезпечення ефективного управління соціальними проектами
Назва англійськоюCompetence development as a tool to ensure social projects effective management
АвториРудич Л., Стеценко В., Шаповалов В.
Принадлежність Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», Полтава, Україна
Бібліографічний описРудич Л., Стеценко В., Шаповалов В. Розвиток компетенцій як інструмент забезпечення ефективного управління соціальними проектами. Галицький економічний вісник. 2022. Том 76. № 3. С. 23-29.
Bibliographic description (trans):Rudych, L., Stetsenko, V. and Shapovalov, V. (2022). Competence development as a tool to ensure social projects effective management. Galician economic journal, vol. 76, no 3, pp. 23-29.
Bibliographic description:Rudych, L., Stetsenko, V. and Shapovalov, V. (2022). Competence development as a tool to ensure social projects effective management. Galician economic journal, vol. 76, no 3, pp. 23-29.
UDC:

316.005

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.03.023
Ключові слова

соціальний проект, управління соціальними проектами, компетенції, ієрархія компетенцій, ключові компетенції, розвиток компетенцій

Короткий опис

Сучасні реалії мають багато викликів для суспільства й економіки, оскільки глобальна економічна криза та внутрішні економічні й політичні проблеми України не сприяють розвитку. На тлі цих викликів актуальною стає підтримка усього населення, прагнення покращення якості життя, зокрема в соціально вразливих верствах. Соціальні проекти в таких умовах покликані підтримувати соціальну стабільність, підвищувати якість життя населення, і, в свою чергу, потребують професійного персоналу. Досліджено суть та особливості соціальних проектів як інструменту підвищення якості життя, забезпечення соціального ефекту від реалізації, а також роль розвитку компетенцій у контексті забезпечення ефективного управління соціальними проектами. Визначено зміст управління соціальними проектами в сучасних умовах як організації, планування, керівництва, координації трудових, фінансових і матеріально-технічних ресурсів упродовж проектного циклу, спрямованих на ефективне досягнення їх мети й певний соціальний ефект. Визначено деякі принципи успішних соціальних проектів, що уможливлює підвищення ефективності управління ними. Сформовано певний алгоритм управління соціальними проектами, який передбачає: аналіз проблем соціальної сфери, визначення пріоритетів соціальної сфери, формування структури управління соціальними проектами, розроблення та реалізація соціальних проектів, досягнення результатів і соціального ефекту. Визначено роль компетенцій, зокрема управлінських, в забезпеченні ефективності управління соціальними проектами. На підґрунті визначення поняття «компетенція» розкрито ієрархію компетенцій управлінського персоналу соціального проекту. Визначено ключові компетенції управлінського персоналу соціальних проектів, серед яких лідерство, дисципліна, прогнозування соціального розвитку, емпатія, емоційний інтелект тощо. З урахуванням специфіки управлінських компетенцій сформовано алгоритм їх розвитку з метою забезпечення ефективності управління соціальними проектами в сучасних умовах, що передбачає певні етапи від аналізу наявних компетенцій управлінського персоналу до відповідності нових компетенцій меті і завданням соціального проекту.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Коган М. С. Метод проектов и условия его эффективного применения в воспитательной работе. URL: http://www.websib.ru/vospitanie/04-05/metod1/ htm.
  2. Тернопільська В. І., Бакуліна О. С. Управління соціальними проектами: формування цілей та доцільності їх реалізації. Демографія, економіка праці, соціальна економіка і політика. 2020. Вип. 39. С. 309–312.
  3. Мазур И. И., Шапиро В. Д., Ольдерогге Н. Г. Управление проектами: учебное пособие. 2-е изд. М.: Омега-Л, 2004. 664 с.
  4. Товб А. С., Цинес Г. Л. Управление проектами: стандарты, методы, опыт. М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2003. 240 с.
  5. A Guide to the Project Management Body of Knowledge. PMI Standards Committee; ed. Duncan W.R., 1996.
  6. Бутченко Т. І. Соціально-політичне проектування: проблема взаємозв’язку суспільних потреб і державних інтересів: навчальний посібник. Запоріжжя: КСК-Альянс, 2011. 280 с.
  7. Бояцис Р. Компетентный менеджер. Модель эффективной работы пер. с англ. Москва: HIPPO, 2008. 352 с.
  8. Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация; пер. с англ. Москва: «Когито-центр», 2002. 396 с.
  9. Кибанов А. Я., Коновалова В. Г., Ушакова М. В. Служба управления персоналом: учебн. пособие. М.: КНОРУС, 2010. 416 с.
  10. Лінчевський Е. Е. Психологічні аспекти взаєморозуміння: Прогнозування в процесі спілкування. Львів : «Знання», 1982. 36 с.
  11. Педагогічні технології неперервної професійної освіти: монографія; за ред. С. О. Сисоєвої. К.: Віпол, 2001. 510 с.
  12. Плахотный А. Ф. Свобода и ответственность: социологический аспект проблемы. Харьков: Изд-во ХГУ, 1972. 158 с.
References:
  1. Kohan M. S. Metod proektov і uslovyia eho эffektіvnoho prymenenіia v vospytatelnoi rabote. [The method of projects and conditions of its effective application in educational work]. URL: http://www.websib.ru/ vospitanie/04-05/metod1/htm.
  2. Ternopilska V. I., Bakulina O. S. (2020). Upravlinnia sotsialnymy proektamy: formuvannia tsilei ta dotsilnosti yikh realizatsii. [Management of social projects: the formation of goals and feasibility of their implementation] Demohrafiia, ekonomika pratsi, sotsialna ekonomika i polityka. Vyp. 39. P. 309–312.
  3. Mazur Y. Y., Shapyro V. D., Olderohhe N. H. (2004) Upravlenye  proektamy: Uchebnoe  posobye. [Project Management: A Study Guide]. 2-e yzd. M. 664 p.
  4. Tovb A. S., Tsynes H. L. (2003). Upravlenye proektamy: standarty, metody, opyt. [Project management: standards, methods, experience]. M. 240 р.
  5. A Guide to the Project Management Body of Knowledge. PMI Standards Committee; ed. Duncan W. R., 1996.
  6. Butchenko T. I. (2011). Sotsialno-politychne proektuvannia: problema vzaiemozviazku suspilnykh potreb i derzhavnykh interesiv: navchalnyi posibnyk. [Socio-political design: the problem of the relationship between social needs and public interests: a textbook]. Zaporizhzhia. 280 p.
  7. Boiatsys R. (2008). Kompetentnyi menedzher. Model эffektivnoi raboty. [Competent manager. Model of effective work]. M. 352 p.
  8. Raven Dzh. (2002). Kompetentnost v sovremennom obshchestve: vyiavlenie, razvitie y realyzatsiia. [Competence in modern society: identification, development and implementation]. M. 396 p.
  9. Kybanov A. Ya., Konovalova V. H., Ushakova M. V. (2010). Sluzhba upravlenyia personalom : uchebn. posobye. [Personnel management service: a textbook]. M. 416 p.
  10. Linchevskyi E. E. (1982). Psykholohichni aspekty vzaiemorozuminnia: Prohnozuvannia v protsesi spilkuvannia. [Psychological aspects of mutual understanding: Forecasting in the process of communication]. Lviv. 36 p.
  11. Pedahohichni tekhnolohii neperervnoi profesiinoi osvity: monohrafiia; za red. S. O. Sysoievoi. [Pedagogical technologies of continuous professional education: monograph]. K. 2001. 510 p.
  12. Plakhotnyi A. F. (1972). Svoboda i otvetstvennost’: sotsiolohycheskii aspekt problemy. [Freedom and responsibility: the sociological aspect of the problem]. Kharkov. 158 p.
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.