logo logo


СRM як джерело інформації для розробки маркетингових проєктів та стратегічного управління конкурентоспроможністю

НазваСRM як джерело інформації для розробки маркетингових проєктів та стратегічного управління конкурентоспроможністю
Назва англійськоюCRM as a source of information for the development of marketing projects and strategic management of competitiveness
АвториКраузе О., Піняк І., Шпилик С.
Принадлежність Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описКраузе О., Піняк І., Шпилик С. СRM як джерело інформації для розробки маркетингових проєктів та стратегічного управління конкурентоспроможністю. Галицький економічний вісник. 2022. Том 77. № 4. С. 94-102.
Bibliographic description (trans):Krause O., Pinyak I. and Shpylyk S. (2022). CRM as a source of information for the development of marketing projects and strategic management of competitiveness. Galician economic journal, vol. 77, no 4, pp. 94-102.
Bibliographic description:Krause O., Pinyak I. and Shpylyk S. (2022). CRM as a source of information for the development of marketing projects and strategic management of competitiveness. Galician economic journal, vol. 77, no 4, pp. 94-102.
UDC:

339.138

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.04.094
Ключові слова

CRM-системи, маркетингова інформація, бізнес, взаємовідносини з клієнтами, конкурентоспроможність, стратегічне управління, маркетингові проєкти.

Короткий опис

Розглянуто CRM-системи як джерело інформації для розроблення маркетингових проєктів, автоматизації та оптимізації бізнес-процесів, стратегічного управління конкуренто-
спроможністю. Розкрито сутність, види та основні функціональні можливості CRM, визначено основні переваги застосування систем. Динамічність розвитку умов господарювання, напруженість та мінливість конкурентного середовища диктують необхідність пошуку ефективних інструментів стратегічного управління конкурентоспроможністю підприємств. Сучасний бізнес оперує чималим набором інструментів, що спрямовані на розроблення маркетингових проєктів та стратегічне управління конкурентоспроможністю. Це стосується й покращення аналітичної роботи, удосконалення комплексу маркетингу, формування партнерських стосунків з учасниками ринку, методів залучення клієнтів, формування лояльності, створення інформаційних систем та методів опрацювання інформації, впровадження цифрових технологій та багато іншого. Одним з інструментів підвищення ефективності бізнесу, який розглядається в статті як джерело інформації для розроблення маркетингових проєктів та стратегічного управління конкурентоспроможність є впровадження CRM. Основним завданням CRM-систем є автоматизація й прискорення бізнес-процесів, це стосується всіх етапів продажу, маркетингу, сервісу, розподілу завдань і контролю їх виконання, внутрішніх комунікацій та багато іншого. CRM придатні до застосування незалежно від сфери діяльності й розміру бізнесу, здатні підлаштовуватися під вимоги бізнесу. В практичній діяльності застосовується значне різноманіття CRM-систем, які розрізняються за функціями. Узагальнено всі ці системи можна розділити на такі основні види: операційні, аналітичні та колаборативні. Операційні системи можна вважати універсальними, так як вони придатні до застосування в торговельних, маркетингових та сервісних системах. Нещодавно було виділено ще два додаткові типи CRM-систем: для менеджменту компанії (часто зараховують до аналітичних чи операційних) та стратегічні (часто відносять до колаборативних). Основними функціональними можливостями CRM-системи є: управління клієнтською базою, управління контактами з клієнтами, тайм-менеджмент, управління бізнес-процесами, управління продажами та маркетингом, контроль сервісного та гарантійного обслуговування, управління знаннями, виконання рутинних операцій та автоматизація каналів спілкування з клієнтами. Застосування CRM-систем має чисельні переваги, до яких слід віднести: низьку ціну, швидке встановлення, можливість підлаштування під умови конкретного бізнесу, високий рівень організації роботи, гнучкий функціонал, надійність, оптимізацію обслуговування, персоналізоване спілкування з клієнтом, зниження «плинності» клієнтів, зростання лояльності клієнтів, автоматизацію тасок, підвищення конверсії, трекінг роботи команди, забезпечення прозорості угод, швидкий доступ до інформації.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Євтушенко Н. О., Дрокіна Н. І., Савенко Н. В. Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємства: теоретичний аспект. Економічний простір. 2020. № 156. С. 129–135.
  2. Крисько Ю. Що таке управління відносинами з клієнтами (CRM): визначення, типи, кейси. URL: https://snov.io/glossary/ua/customer-relationship-management-crm-ua/.
  3. Павленко А. Взаємодія з клієнтами та маркетингова діяльність. URL: https://www2.deloitte.com/ua/ uk/pages/strategy-operations/solutions/customer-marketing.html.
  4. Плахотнікова М. А. Інформаційні технології в менеджменті. URL: https://stud.com.ua/21210/ informatika/tehnologiya_pidtrimki_upravlinnya_vidnosinami_kliyentami.
  5. Терещенко І. О., Білецька Д. І. Конкурентні стратегії управління підприємством. URL: http://www. agrosvit.info/?op=1&z=2984&i=12.
  6. Управління відносинами з клієнтами: впровадження CRM системи в Україні. URL: https:// expresssoft.com.ua/uk/avtomatizacija-2/avtomatizacija-upravlinnja-vidnosinami-z-kliientami-crm/.
  7. Шевченко Н. В., Давиденко М. В. Особливості реалізації маркетингових проектів у системі проектного менеджменту. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. 2017. № 47. С. 41–47.
  8. Що таке CRM-система: повний гід по вибору CRM для початківців. URL: https:// nethunt.ua/blog/shcho-takie-crm-sistiema-povnii-ghid-po-viboru-crm-dlia-pochatkivtsiv-v-2020/.
  9. Яловега Н. І. CRM-система як інструмент удосконалення взаємовідносин з клієнтами. URL: http://www.economy-confer.com.ua/full-article/3102/.
References:
1.     Jevtushenko N. O., Drokina N. I., Savenko N. V. (2020). Strateghichne upravlinnja konkurentospromozhnistju pidpryjemstva: teoretychnyj aspekt [Strategic management of enterprise competitiveness: theoretical aspect]. Ekonomichnyj prostir. No 156. P. 129–135.
2.     Krysjko Ju. Shho take upravlinnja vidnosynamy z klijentamy (CRM): vyznachennja, typy, kejsy [What is customer relationship management (CRM): definitions, types, cases]. URL: https://snov.io/glossary/ ua/customer-relationship-management-crm-ua/.
3.     Pavlenko A. Vzajemodija z klijentamy ta marketynghova dijaljnistj [Customer interaction and marketing activities]. URL: https://www2.deloitte.com/ua/uk/pages/strategy-operations/solutions/customer-marketing. html.
4.     Plakhotnikova M. A. Informacijni tekhnologhiji v menedzhmenti [Information technologies in management]. URL: https://stud.com.ua/21210/informatika/tehnologiya_pidtrimki_upravlinnya_vidnosinami_kliyentami.
5.     Tereshhenko I. O., Bilecjka D. I. Konkurentni strateghiji upravlinnja pidpryjemstvom [Competitive strategies of enterprise management]. URL: http://www.agrosvit.info/?op=1&z=2984&i=12.
6.     Upravlinnja vidnosynamy z klijentamy: vprovadzhennja CRM systemy v Ukrajini [Customer relationship management: implementation of the CRM system in Ukraine]. URL: https://expresssoft.com.ua/uk/ avtomatizacija-2/avtomatizacija-upravlinnja-vidnosinami-z-kliientami-crm/.
7.     Shevchenko N. V., Davydenko M. V. (2017). Osoblyvosti realizaciji marketynghovykh proektiv u systemi proektnogho menedzhmentu [Peculiarities of implementation of marketing projects in the project management system]. Zbirnyk naukovykh pracj Cherkasjkogho derzhavnogho tekhnologhichnogho universytetu. Serija: Ekonomichni nauky. No 47. P. 41–47.
8.     Shho take CRM-systema: povnyj ghid po vyboru CRM dlja pochatkivciv [What is a CRM system: a complete guide to choosing a CRM for beginners]. URL: https://nethunt.ua/blog/shcho-takie-crm-sistiema-povnii-ghid-po-viboru-crm-dlia-pochatkivtsiv-v-2020/.
9.     Jalovegha N. I. CRM-systema jak instrument udoskonalennja vzajemovidnosyn z klijentamy [CRM system as a tool for improving customer relations]. URL: http://www.economy-confer.com.ua/full-article/3102/.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.