Дослідження впливу криз на маркетингову стратегію підприємств сфери обслуговування
Назва | Дослідження впливу криз на маркетингову стратегію підприємств сфери обслуговування |
Назва англійською | Research of the crises influence on the enterprises` marketing strategy in the service field |
Автори | Ірина Федишин |
Принадлежність | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна |
Бібліографічний опис | Федишин І. Дослідження впливу криз на маркетингову стратегію підприємств сфери обслуговування. 2022. Том 78-79. № 5-6. С 16-23. |
Bibliographic description (trans): | Fedyshyn I. Research of the crises influence on the enterprises` marketing strategy in the service field. Galician economic journal, vol. 78-79, no 5-6, pp. 16-23. |
Bibliographic description: | Fedyshyn I. Research of the crises influence on the enterprises` marketing strategy in the service field. Galician economic journal, vol. 78-79, no 5-6, pp. 16-23. |
UDC: | 338.48; 658.6 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.05_06.016 |
Ключові слова |
глобалізація, підприємництво, туризм, сфера обслуговування |
Короткий опис |
Досліджено вплив криз, з якими стикаються компанії сфери обслуговування. Зокрема було виявлено, що Світова економіка продовжує зазнавати значних втрат через кризу, зумовлену covid-19 та воєнними діями на території України. Волатильність ринків, зменшення прибутків, малі цикли відновлення, скорочення або й повне закриття підприємств впливають на виробництво і розподіл державного бюджету. У ХХІ столітті традиційна криза може стати міжнародною і навіть перерости в глобальний шок на пізнішому етапі. Вплив негативних факторів, що триває більше 2–3 років, починає генерувати чинники, що руйнують економічну систему. Зокрема, аналіз основних показників сфери обслуговування показав суттєве падіння у секторі подорожей і туризму. В усьому світі безпосередній внесок туризму у ВВП становив приблизно 9,6 млрд доларів США у 2019 році, 4,8 млрд доларів США – у 2020 та 5,8 мільярда доларів США у 2021 році. Що стосується українських реалій, то статистичні дані свідчать про те, що у 2021 році до бюджету українських громад надійшло 244 млн грн туристичного збору. Цей показник на 86,8% перевищує показник 2020 року, що склав 130,6 млн грн, а також на 20% вищий за аналогічний показник 2019 року – тоді до бюджету надійшло 196 млн грн. За перше півріччя 2022 року надходження від цієї галузі до держбюджету України зменшилося на 25,7% у порівнянні з 2021 роком у зв’язку з воєнними діями на території України. В усьому світі темпи цифрової трансформації прискорюються. Було виявлено, що covid-19 виявився каталізатором у прагненні сектора туризму та гостинності до інновацій та інтеграції нових технологій. Проаналізовано основні причини створення або покращення стратегії Digital-маркетингу підприємства сфери обслуговування, зокрема: постійне зростання кількості Інтернет-користувачів та інтенсивності використання Інтернету, покупці та конкуренти все більше переходять в онлайн, спостерігається збільшення потреби бізнесу і покупців у безпечному й зручному онлайн-середовищі, традиційні маркетингові заходи для підприємств сфери обслуговування в умовах нестабільності зовнішнього середовища стають менш ефективними. Запропоновано рішення для підвищення ефективності маркетингової стратегії підприємства. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | |