logo logo


Дослідження впливу криз на маркетингову стратегію підприємств сфери обслуговування

НазваДослідження впливу криз на маркетингову стратегію підприємств сфери обслуговування
Назва англійськоюResearch of the crises influence on the enterprises` marketing strategy in the service field
АвториІрина Федишин
Принадлежність Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описФедишин І. Дослідження впливу криз на маркетингову стратегію підприємств сфери обслуговування. 2022. Том 78-79. № 5-6. С 16-23.
Bibliographic description (trans):Fedyshyn I. Research of the crises influence on the enterprises` marketing strategy in the service field. Galician economic journal, vol. 78-79, no 5-6, pp. 16-23.
Bibliographic description:Fedyshyn I. Research of the crises influence on the enterprises` marketing strategy in the service field. Galician economic journal, vol. 78-79, no 5-6, pp. 16-23.
UDC:

338.48; 658.6

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.05_06.016
Ключові слова

глобалізація, підприємництво, туризм, сфера обслуговування

Короткий опис

Досліджено вплив криз, з якими стикаються компанії сфери обслуговування. Зокрема було виявлено, що Світова економіка продовжує зазнавати значних втрат через кризу, зумовлену covid-19 та воєнними діями на території України. Волатильність ринків, зменшення прибутків, малі цикли відновлення, скорочення або й повне закриття підприємств впливають на виробництво і розподіл державного бюджету. У ХХІ столітті традиційна криза може стати міжнародною і навіть перерости в глобальний шок на пізнішому етапі. Вплив негативних факторів, що триває більше 2–3 років, починає генерувати чинники, що руйнують економічну систему. Зокрема, аналіз основних показників сфери обслуговування показав суттєве падіння у секторі подорожей і туризму. В усьому світі безпосередній внесок туризму у ВВП становив приблизно 9,6 млрд доларів США у 2019 році, 4,8 млрд доларів США – у 2020 та 5,8 мільярда доларів США у 2021 році. Що стосується українських реалій, то статистичні дані свідчать про те, що у 2021 році до бюджету українських громад надійшло 244 млн грн туристичного збору. Цей показник на 86,8% перевищує показник 2020 року, що склав 130,6 млн грн, а також на 20% вищий за аналогічний показник 2019 року – тоді до бюджету надійшло 196 млн грн. За перше півріччя 2022 року надходження від цієї галузі до держбюджету України зменшилося на 25,7% у порівнянні з 2021 роком у зв’язку з воєнними діями на території України. В усьому світі темпи цифрової трансформації прискорюються. Було виявлено, що covid-19 виявився каталізатором у прагненні сектора туризму та гостинності до інновацій та інтеграції нових технологій. Проаналізовано основні причини створення або покращення стратегії Digital-маркетингу підприємства сфери обслуговування, зокрема: постійне зростання кількості Інтернет-користувачів та інтенсивності використання Інтернету, покупці та конкуренти все більше переходять в онлайн, спостерігається збільшення потреби бізнесу і покупців у безпечному й зручному онлайн-середовищі, традиційні маркетингові заходи для підприємств сфери обслуговування в умовах нестабільності зовнішнього середовища стають менш ефективними. Запропоновано рішення для підвищення ефективності маркетингової стратегії підприємства.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Cerra V. A Fatas and S Saxena (eds) (2020) Hysteresis and Business Cycles, CEPR Press Discussion Paper No. 14531. URL: https://cepr.org/publications/dp14531.
  2. Martín Fuentes N and I Moder (2020) The scarring effects of past crises on the global economy. Economic Bulletin Issue 8. ECB.
  3. Mahmood Ali, Arvind Upadhyay  and Vikas (2017) Issues in Service Marketing in Emerging Economies / Promotional Strategies and New Service Opportunities in Emerging Economies. IGI Global. P. 130–143 Doi: 10.4018/978-1-5225-2206-5.ch006.
  4. Global tourism industry – statistics & facts. URL: https://www.statista.com/topics/962/global-tourism/ #dossierKeyfigures.
  5. Державне агентство розвитку туризму. URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/ukrayina-otrimala-rekordi-244-mln-grn-turistichnogo-zboru.
  6. Найважчий сезон. Стали відомі втрати туризму в Україні під час війни. РБК Україна. Інформаційний портал. URL: https://www.rbc.ua/ukr/travel/samyy-trudnyy-sezon-stali-izvestny-poteri-1662112736.html.
  7. Market size of the hotel and resort industry worldwide from 2012 to 2021, with a forecast for 2022. URL: https://www.statista.com/statistics/1186201/hotel-and-resort-industry-market-size-global/.
  8. How hard will the coronavirus hit the travel industry? URL: https://www.nationalgeographic.com/ travel/article/how-coronavirus-is-impacting-the-travel-industry.
  9. Digital economy and society statistics – households and individuals. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics -explained/index.php?title=Digital_economy_and_society_statistics_-_households_and_individuals#Internet_ usage.
  10. World Travel & Tourism Council: To Recovery & Beyond: The Future of Travel & Tourism in the Wake of covid-19 – 2020. URL: https://wttc.org/Portals/0/Documents/Reports/2020/To%20Recovery%20and%20 Beyond-The%20Future%20of%20Travel%20Tourism%20in%20the%20Wake%20of%20COVID-19.pdf?ver =2021-02-25-183120-543.
  11. E-commerce statistics for individuals. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php? title=E-commerce_statistics_for_individuals.
References:
  1. Cerra V. A Fatas and S Saxena (eds) (2020) Hysteresis and Business Cycles, CEPR Press Discussion Paper No. 14531. URL: https://cepr.org/publications/dp14531.
  2. Martín Fuentes N and I Moder (2020) The scarring effects of past crises on the global economy. Economic Bulletin Issue 8. ECB.
  3. Mahmood Ali, Arvind Upadhyay  and Vikas (2017) Issues in Service Marketing in Emerging Economies / Promotional Strategies and New Service Opportunities in Emerging Economies. IGI Global. P. 130–143 Doi: 10.4018/978-1-5225-2206-5.ch006.
  4. Global tourism industry – statistics & facts. URL: https://www.statista.com/topics/962/global-tourism/ #dossierKeyfigures.
  5. Державне агентство розвитку туризму. URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/ukrayina-otrimala-rekordi-244-mln-grn-turistichnogo-zboru.
  6. Найважчий сезон. Стали відомі втрати туризму в Україні під час війни. РБК Україна. Інформаційний портал. URL: https://www.rbc.ua/ukr/travel/samyy-trudnyy-sezon-stali-izvestny-poteri-1662112736.html.
  7. Market size of the hotel and resort industry worldwide from 2012 to 2021, with a forecast for 2022. URL: https://www.statista.com/statistics/1186201/hotel-and-resort-industry-market-size-global/.
  8. How hard will the coronavirus hit the travel industry? URL: https://www.nationalgeographic.com/ travel/article/how-coronavirus-is-impacting-the-travel-industry.
  9. Digital economy and society statistics – households and individuals. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics -explained/index.php?title=Digital_economy_and_society_statistics_-_households_and_individuals#Internet_ usage.
  10. World Travel & Tourism Council: To Recovery & Beyond: The Future of Travel & Tourism in the Wake of covid-19 – 2020. URL: https://wttc.org/Portals/0/Documents/Reports/2020/To%20Recovery%20and%20 Beyond-The%20Future%20of%20Travel%20Tourism%20in%20the%20Wake%20of%20COVID-19.pdf?ver =2021-02-25-183120-543.
  11. E-commerce statistics for individuals. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php? title=E-commerce_statistics_for_individuals.
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.