Сутність, значення та обліково-інформаційне забезпечення процесу контролінгу
Назва | Сутність, значення та обліково-інформаційне забезпечення процесу контролінгу |
Назва англійською | Essence, importance and accounting and information support of the controlling process |
Автори | Тетяна Королюк, Сергій Співак |
Принадлежність | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна |
Бібліографічний опис | Королюк Т., Співак С. Сутність, значення та обліково-інформаційне забезпечення процесу контролінгу. Галицький економічний вісник. 2022. Том 78-79. № 5-6. С. 58-64. |
Bibliographic description (trans): | Korolyuk T., Spivak S. Essence, importance and accounting and information support of the controlling process. Galician economic journal, vol. 78-79, no 5-6, pp. 58-64. |
Bibliographic description: | Korolyuk T., Spivak S. Essence, importance and accounting and information support of the controlling process. Galician economic journal, vol. 78-79, no 5-6, pp. 58-64. |
UDC: | 657.6:65.012.7 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.05_06.058 |
Ключові слова |
контролінг, процес, підприємство, прийняття рішень, облік, інформація. |
Короткий опис |
Досліджено сутність контролінгу та встановлено, що в сучасних умовах розвитку інформаційних технологій дане поняття носить більше значення «керівництво, регулювання, управління», що зумовлено новою концепцією управління, породженою практикою сучасного менеджменту. Обґрунтовано, що контролінг інтегрує процеси збирання, опрацювання, аналізу інформації про діяльність підприємства та, відповідно, є джерелом інформації для прийняття управлінських рішень у стратегічному й тактичному плані. Виділено чотири основні цілі контролінгу: інформування; передбачення; діагностика; записування та звітування. Встановлено, що значення контролінгу в діяльності підприємства визначено такими особливостями: досягнення цілей (саме контролінг забезпечує правильне виконання різних заходів відповідно до планів); перегляд стандартів (ефективна система контролю забезпечує точне встановлення стандартів); забезпечення ефективного використання ресурсів (ефективна система контролінгу забезпечує мінімальну втрату ресурсів); краща мотивація (завдяки контролінгу працівники знають, чого від них очікують і як буде оцінюватися їхня робота); підтримання порядку (контролінг допомагає уважно стежити за діяльністю та поведінкою працівників); забезпечення координації (за належного контролінгу зусилля різних відділів можуть бути об’єднані для досягнення спільних цілей і завдань підприємства). Наведено недоліки контролінгу в діяльності підприємства: труднощі у встановленні кількісних стандартів (система контролінгу втрачає частину своєї ефективності, якщо стандарти не можуть бути визначені в кількісному вираженні); незначний контроль зовнішніх факторів (підприємство не може контролювати зовнішні фактори, такі, як державна політика, технологічні зміни, конкуренція тощо); протидія працівників (працівники сприймають контролінг як обмеження своєї свободи); витратна справа (контролінг вимагає великих витрат коштів, часу та зусиль). Встановлено, що контролінг зазвичай зосереджується на інформаційній системі бухгалтерського обліку господарюючого суб’єкта для підтримання управлінських рішень. Відповідно якість системи обліку впливає на якість управлінських рішень як результат процесу контролінгу. Тому важливим є доступ до надійної бухгалтерської інформації для правильного й точного прийняття рішень, максимізації прибутку та оптимального використання обмежених ресурсів. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | |