Дослідження суті бренд-менеджменту в системі маркетингового управління підприємство
Назва | Дослідження суті бренд-менеджменту в системі маркетингового управління підприємство |
Назва англійською | Study of the essence of brand management in the marketing management system of the enterprise |
Автори | Анна Данилюк |
Принадлежність | Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна |
Бібліографічний опис | Данилюк А. Дослідження суті бренд-менеджменту в системі маркетингового управління підприємство. Галицький економічний вісник. 2023. Том 80. № 1. С 20-28. |
Bibliographic description (trans): | Danylyuk A. Study of the essence of brand management in the marketing management system of the enterprise. Galician economic journal, vol. 80, no 1, pp. 20-28. |
Bibliographic description: | Danylyuk A. Study of the essence of brand management in the marketing management system of the enterprise. Galician economic journal, vol. 80, no 1, pp. 20-28. |
UDC: | 339.138:339 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.01.020 |
Ключові слова |
бренд-менеджмент, торгова марка, імідж, управління, позиціонування, маркетинг, бренд |
Короткий опис |
В умовах глобалізації товарних ринків, немає особливих труднощів відтворювати нововведення конкурентів і створювати продукти, що не поступаються за якістю кращим світовим зразкам. Якщо раніше товари відрізнялися функціональними й технологічними властивостями, то тепер способом їхньої диференціації стає бренд. Відповідно, підвищена ринкова конкуренція спонукає підприємців посилювати увагу до стратегій брендингу та використання ефективного бренд-менеджменту в управлінні, як елемента самоідентифікації та позиціонування. Сучасні бренди є важливими складовими економічної діяльності, символами комерційної активності, які займають важливу роль у споживчій свідомості, викликають цілісний набір асоціацій і образів, та на відміну від товарів формуються не на виробництві, а у споживчій свідомості, забезпечуючи емоційний зв’язок між їх сприйняттям та функціональністю. Визначено сутність бренд-менеджменту, а також його функції, завдання та елементи в системі маркетингового управління в умовах трансформації сучасних ринкових відносин. Розглянуто необхідність застосування у концепції маркетингу бренд-менеджменту, брендингу та його похідних. Виділено спецфункції бренд-менеджменту за умов маркетингового управління в межах його елементів. Зазначено, що одна з проблем, характерна для світового брендингу, – наявність схожих термінів, які по-різному трактуються при тому, що термінологічна плутанина створює серйозні труднощі в галузі теорії та практики його застосування. Донедавна в економічній науці поняття «бренд» не використовувалося і підмінялося вужчим поняттям «торговельна марка» або «імідж підприємства». У статті окремо розглянуто такі поняття, як «бренд підприємства» та «імідж підприємства» і обґрунтовано їхню різницю. Визначено, що діяльність у сфері бренд-менеджменту реалізує як спільні функції управління підприємства (планування, організацію, мотивацію, контроль), так і специфічні функції (маркетингові дослідження, управління інноваціями, управління набором атрибутів бренду, управління життєвим циклом бренду, керування конкурентоспроможністю бренду). В результаті дослідження зроблено висновок про те, що бренд-менеджмент у системі маркетингового управління – це управлінська діяльність, спрямована на створення довготермінової конкурентної переваги бренду підприємства і заснована на посиленні дії на безпосереднє оточення підприємства за допомогою комунікацій та ефективного позиціонування. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | |