logo logo


Дослідження суті бренд-менеджменту в системі маркетингового управління підприємство

НазваДослідження суті бренд-менеджменту в системі маркетингового управління підприємство
Назва англійськоюStudy of the essence of brand management in the marketing management system of the enterprise
АвториАнна Данилюк
Принадлежність Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описДанилюк А. Дослідження суті бренд-менеджменту в системі маркетингового управління підприємство. Галицький економічний вісник. 2023. Том 80. № 1. С 20-28.
Bibliographic description (trans):Danylyuk A. Study of the essence of brand management in the marketing management system of the enterprise. Galician economic journal, vol. 80, no 1, pp. 20-28.
Bibliographic description:Danylyuk A. Study of the essence of brand management in the marketing management system of the enterprise. Galician economic journal, vol. 80, no 1, pp. 20-28.
UDC:

339.138:339

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.01.020
Ключові слова

бренд-менеджмент, торгова марка, імідж, управління, позиціонування, маркетинг, бренд

Короткий опис

В умовах глобалізації товарних ринків, немає особливих труднощів відтворювати нововведення конкурентів і створювати продукти, що не поступаються за якістю кращим світовим зразкам. Якщо раніше товари відрізнялися функціональними й технологічними властивостями, то тепер способом їхньої диференціації стає бренд. Відповідно, підвищена ринкова конкуренція спонукає підприємців посилювати увагу до стратегій брендингу та використання ефективного бренд-менеджменту в управлінні, як елемента самоідентифікації та позиціонування. Сучасні бренди є важливими складовими економічної діяльності, символами комерційної активності, які займають важливу роль у споживчій свідомості, викликають цілісний набір асоціацій і образів, та на відміну від товарів формуються не на виробництві, а у споживчій свідомості, забезпечуючи емоційний зв’язок між їх сприйняттям та функціональністю. Визначено сутність бренд-менеджменту, а також його функції, завдання та елементи в системі маркетингового управління в умовах трансформації сучасних ринкових відносин. Розглянуто необхідність застосування у концепції маркетингу бренд-менеджменту, брендингу та його похідних. Виділено спецфункції бренд-менеджменту за умов маркетингового управління в межах його елементів. Зазначено, що одна з проблем, характерна для світового брендингу, – наявність схожих термінів, які по-різному трактуються при тому, що термінологічна плутанина створює серйозні труднощі в галузі теорії та практики його застосування. Донедавна в економічній науці поняття «бренд» не використовувалося і підмінялося вужчим поняттям «торговельна марка» або «імідж підприємства». У статті окремо розглянуто такі поняття, як «бренд підприємства» та «імідж підприємства» і обґрунтовано їхню різницю. Визначено, що діяльність у сфері бренд-менеджменту реалізує як спільні функції управління підприємства (планування, організацію, мотивацію, контроль), так і специфічні функції (маркетингові дослідження, управління інноваціями, управління набором атрибутів бренду, управління життєвим циклом бренду, керування конкурентоспроможністю бренду). В результаті дослідження зроблено висновок про те, що бренд-менеджмент у системі маркетингового управління – це управлінська діяльність, спрямована на створення довготермінової конкурентної переваги бренду підприємства і заснована на посиленні дії на безпосереднє оточення підприємства за допомогою комунікацій та ефективного позиціонування.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. David A. Developing business strategies. Institutional Paper. Brussels. 2007. 464 p.
  2. Godin S. Pyramid of Modern Marketing. 2018. URL: https://benedictroffmarsh.com/2021/12/07/seth-godins-pyramid-of-modern-marketing (дата звернення: 02.01. 2023).
  3. Домнін В. Н. Брендинг: підручник та практикум. Харків. Крок. 2016. 412 с.
  4. Keller K. L. Strategic brand management: creation, evaluation and management of brand capital: a textbook, 2nd edition. 2005. 704 p.
  5. Jozzef Le Pla, Parker M. Integrated branding:a textbook. Olma Press. 2003. 318 p.
  6. Макашев М. О. Бренд: навч. посібник. Київ. 2012. 207 с.
  7. Nilson T. Competitive branding: education: manual. 2003. 208 р.
  8. Pringle R., Thompson M. Brand energy. “Business bestseller” series. 2003. 288 p.
  9. Рожков І. Я. Брендинг: підручник для бакалаврів. Київ, 2013. 331 с.
  10. Willer A. Individuality of the brand. A Guide to Building Strong Brand Promotion and Support: A Textbook. Alpina Business Books Publishing House, 2004. 235 р.
  11. Drobo K. Secrets of a strong brand: How to achieve commercial uniqueness: a book. Publishing house Alpina Business Books, 2011. 132 p.
  12. Руделіус У. Маркетинг: навч. посібник. Харків, 2007. 706 с.
  13. Струтинська І. В. Бренд-менеджмент: теорія і практика. Навч. посібник. Тернопіль: Прінт-офіс, 2015. 204 с.
  14. Кузнєцова К. О. Бренд-менеджмент: конспект лекцій. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. 76 с.
  15. Теорія та історія реклами: навчально-методичний посібник: укладачі Ю. А. Грушевська,
    Н. Р. Барабанова, О. М. Назаренко, Л. М. Писаренко. Одеса: Фенікс, 2019. 127 с.
  16. Федько В. П., Федько Н. Г. Інтегрований брендинг: навчальний посібник. Харків, 2004. 59 с.
  17. Laney T., Semenova E., Shilina S. Brand management. 2008. 228 р.
References:
  1. David A. Developing business strategies. Institutional Paper. Brussels. 2007. 464 p.
  2. Godin S. Pyramid of Modern Marketing. 2018. URL: https://benedictroffmarsh.com/2021/12/07/seth-godins-pyramid-of-modern-marketing (date of access 02.01. 2023).
  3. Domnin V. N. (2016). Brandyng. [Branding]. Kharkiv. 412 p. [In Ukraine].
  4. Keller K. L. Strategic brand management: creation, evaluation and management of brand capital: a textbook, 2nd edition. 2005. 704 p.
  5. Jozzef Le Pla, Parker M. Integrated branding:a textbook. Olma Press. 2003. 318 p.
  6. Makashev M. O. (2012), Brand. [Brand]. Kyiv. 207 p. [In Ukraine].
  7. Nilson T. Competitive branding: education: manual. 2003. 208 р.
  8. Pringle R., Thompson M. Brand energy. “Business bestseller” series. 2003. 288 p.
  9. Rozhkov I. Ya. (2013). Brendinh: pidruchnyk dlia bakalavriv. [Branding: textbook for bachelors]. Kyiv. 331 p. [In Ukraine].
  10. Willer A. Individuality of the brand. A Guide to Building Strong Brand Promotion and Support: A Textbook. Alpina Business Books Publishing House, 2004. 235 р.
  11. Drobo K. Secrets of a strong brand: How to achieve commercial uniqueness: a book. Publishing house Alpina Business Books, 2011. 132 p.
  12. Rudelius U. (2007). Marketyng. [Marketing]. Kharkiv. 706 p. [In Ukraine].
  13. Strutynska I. V. (2015). Brand menegment. Teoriya i praktyka. [Brand managment]. Ternopil. 204 p. [In Ukraine].
  14. Kuznecova K. O. (2020). Brand menegment. [Brand managment]. Kyiv. 76 p. [In Ukraine].
  15. Yu. A. Hrushevska, N. R. Barabanova, O. M. Nazarenko, L. M. Pisarenko. (2019). Teoriia ta istoriia reklamy: navchalno-metodychnyi posibnyk. [Theory and history of advertising: educational and methodological guide]. Odesa. 127 p. (in Ukraine)
  16. Fedko V.P., Fedko N.G. (2004). Integrovnyi brendyng. [Integrated branding]. Kharkiv. 59 p. (in Ukraine)
  17. Laney T., Semenova E., Shilina S. Brand management. 2008. 228 р.
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.