logo logo


Інформаційні технології як засіб модернізації туроперейтингу й інноваційного розвитку готельно-ресторанної справи

НазваІнформаційні технології як засіб модернізації туроперейтингу й інноваційного розвитку готельно-ресторанної справи
Назва англійськоюInformation technologies as a mean of modernization of tour operating and innovative development of the hotel and restaurant business
АвториВолодимир Гуменюк, Наталія Казюка, Євгенія Шекета, Людмила Семирга
Принадлежність 1. Івано-Франківський національний технічний університет найти і газу, Івано-Франківськ, Україна 2. Івано-Франківський фаховий коледж Львівського національного університету природокористування, Івано-Франківськ, Україна
Бібліографічний описГуменюк В., Казюка Н., Шекета Є., Семирга Л. Інформаційні технології як засіб модернізації туроперейтингу й інноваційного розвитку готельно-ресторанної справи. Галицький економічний вісник. 2023. Том 81. № 2. С 106-114.
Bibliographic description (trans):Humeniuk V., Kaziuka N., Sheketa Ye., Semyrga L. Information technologies as a mean of modernization of tour operating and innovative development of the hotel and restaurant business. Galician economic journal, vol. 81, no 2, pp. 106-114.
Bibliographic description:Humeniuk V., Kaziuka N., Sheketa Ye., Semyrga L. Information technologies as a mean of modernization of tour operating and innovative development of the hotel and restaurant business. Galician economic journal, vol. 81, no 2, pp. 106-114.
UDC:

338.46

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.02.106
Ключові слова

інформаційні системи, інформаційні технології, імерсивні технології, готельно-ресторанна індустрія, система управління взаємодії з клієнтом (CRM), віртуальна та змішана реальність, туроперейтинг.

 

 

Короткий опис

Досліджено сутність інформаційних систем та технологій у сфері готельно-ресторанної індустрії. Обґрунтовано необхідність інтеграції програмного забезпечення у роботу готельних комплексів та ресторанів як основи формування та посилення конкурентних переваг для суб’єктів господарювання на швидкозростаючому ринку туристичних послуг. Серед інформаційних систем і технологій, які можуть бути ефективно використані у сфері організації готельно-ресторанної справи, визначено імерсивні технології як спосіб повного чи часткового занурення у віртуальний світ, використання різних видів віртуальної та
змішаної реальності (доповнена реальність; технологія візуалізації; віртуальна реальність; змішана реальність; 360-фото, відео-контент). Описано інформаційно-комунікаційні засоби, компоненти та інструменти, що дають змогу збереження, отримання доступу, моніторингу, маніпулювання, опрацювання та передавання інформації у цифровій формі з одного місця в інше.

Визначено та обґрунтовано доцільність використання імерсивних технологій як способу повного чи часткового занурення у віртуальний світ, використання різних видів віртуальної та змішаної реальності. Охарактеризовано специфіку застосування у сфері готельно-ресторанної справи системи управління взаємодії з клієнтом (Customer Relationship Management System (CRM) як надзвичайно ефективної стратегії організації бізнесу, в якій стосунки з клієнтами є центральними в його діяльності, оскільки саме клієнти  складають основний актив. Доведено, що ідеальна CRM-система повинна включати в себе базу даних про ціни та пакети послуг, інформацію про конкурентне становище та актуальний стан ринку, систему планування та моніторингу діяльності, систему збирання та управління контактами й укладеними контрактами; сприяти реалізації сегментації ринку та цільової аудиторії, плануванню проведення маркетингових кампаній, здійсненню маркетингових досліджень та оцінювання їх реальних результатів. Описано перспективи розвитку віртуальної та змішаної реальності у сфері готельно-ресторанної індустрії до 2025 р. Проаналізовано використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах тимчасового розміщування та організації харчування в Україні загалом та Івано-Франківській області зокрема.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Impact of technology on travel and tourism – statistics & facts. URL: https://www.statista.com/topics/7844/ impact-of-technology-on-travel-and-tourism/ (дата звернення: 11.02.2023).
  2. Humeniuk V., Kaziuka N., Malaniuk T., Vivsiuk I., & Betlej A. International hotel and tourism business: anti-crisis management aspects. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice. 2022.
    No. 1 (42). P. 493–501. 
    https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.42.2022.3738
  3. Humeniuk V., Kaziuka N., Sheketa Y. Socio-Demographic Factors influencing the Sustainable Development of Carpathian Euroregion: Case of Tourism Development. Grassroots Journal of
    Natural Resources. 2021. No. 4 (1). P. 106–122.
    https://doi.org/10.33002/nr2581.6853.040108
  4. Буряк В. Г. Використання інтернет-ресурсів у дистанційному навчанні майбутніх фахівців готельно-ресторанного господарства в закладах вищої освіти. Педагогічні науки. 2020. № 91. С. 43–50.
  5. Буряк В. Г. Імерсивні технології в професійній підготовці майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи. The 11th International scientific and practical conference – Priority directions of science and technology development‖ (July 11–13, 2021) SPC – Sci-conf.com.ua‖. Kyiv, Ukraine. 2021. 755 p.
  6. Віртуальні виставки. Організація готельно-ресторанного обслуговування. URL: http://www.ounb. km.ua/vistavki/grb/index.php (дата звернення: 11.02.2023).
  7. Кізюн А. Г. Тенденції розвитку інформаційних технологій в міжнародному туризмі в епоху інтеграційних процесів. Причорноморські економічні студії. 2022. Вип. 74. С. 256–260. URL: http:// ir.vtei.edu.ua/card.php?id=27625 (дата звернення: 11.02.2023).
  8. Коваленко О. В. Використання віртуальних екскурсій як сучасних форм організації навчального процесу. Інноваційна педагогіка: науковий журнал. 2019. Випуск 9. С. 94–97. URL: http://repository. sspu.edu.ua/handle/123456789/7152 (дата звернення: 11.02.2023).
  9. Козловський Є. Основні сфери застосування інформаційних систем і технологій у туризмі. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Туризм. 2020. № 3 (1). С. 128–136.
    https://doi.org/10.31866/2616-7603.3.1.2020.207516. 
  10. Носирєв О. О. Інформаційні системи автоматизації бізнес-процесів готельно-туристичних підприємств. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: тези доповідей Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 2 листопада 2022 р.; Державний біотехнологічний ун-т. Харків, 2022. 350-351с. URL: https://repo.btu.kharkov.ua// handle/123456789/15714 (дата звернення: 11.02.2023).
  11. Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 11.02.2023).
  12. Погасій С. О., Краснокутська Ю. В., Нікітіна І. В. Аналіз основних трендів розвитку ринку готельних послуг. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва. 2019. № 23. С. 180–191.  URL: http://ppb.khadi.kharkov.ua/article/view/186317 (дата звернення: 11.02.2023).
  13. Халілова-Чуваєва Ю. А., Сорокіна Н. С. Сучасні тенденції розвитку IT-технологій у сфері готельного господарства. Туристичний та готельно-ресторанний бізнес в Україні: проблеми розвитку та регулювання: матеріали Х міжнар. наук.-практ. конф. 21–22 березня 2019 р. Черкаси: ЧДТУ, 2019. Т. 1. С. 66–68.
References:
  1. Impact of technology on travel and tourism - statistics & facts. Available at: https://www.statista.com/topics/7844/impact-of-technology-on-travel-and-tourism/ (accessed: 11 February 2023).
  2. Humeniuk V., Kaziuka N., Malaniuk T., Vivsiuk I., & Betlej A. (2022) International hotel and tourism business: anti-crisis management aspects. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice.  no. 1(42), pp. 493–501. 
    https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.42.2022.3738
  3. Humeniuk V., Kaziuka N., Sheketa Y. (2021) Socio-Demographic Factors influencing the Sustainable Development of Carpathian Euroregion: Case of Tourism Development. Grassroots Journal of Natural Resources. no.  4(1), pp. 106-122.
    https://doi.org/10.33002/nr2581.6853.040108.
  4. Buryak V. H. (2020) Vykorystannya internet-resursiv u dystantsiynomu navchanni maybutnikh fakhivtsiv hotelʹno-restorannoho hospodarstva v zakladakh vyshchoyi osvity [The use of Internet resources in distance education of future specialists in the hotel and restaurant industry in institutions of higher education]. Pedahohichni nauky. no. 91, pp. 43–50.
  5. Buryak V. H. (2021) Imersyvni tekhnolohiyi v profesiyniy pidhotovtsi maybutnikh fakhivtsiv hotelʹno-restorannoyi spravy [Immersive technologies in the professional training of future specialists in the hotel and restaurant business]. The 11th International scientific and practical conference – Priority directions of science and technology development‖ (July 11-13, 2021) SPC – Sci-conf.com.ua‖, Kyiv, Ukraine. 2021. 755 p.
  6. Virtualʹni vystavky. Orhanizatsiya hotelʹno-restorannoho obsluhovuvannya. Available at: http://www.ounb.km.ua/vistavki/grb/index.php (accessed: 11 February 2023).
  7. Kizyun A. H. (2022) Tendentsiyi rozvytku informatsiynykh tekhnolohiy v mizhnarodnomu turyzmi v epokhu intehratsiynykh protsesiv [Trends in the development of information technologies in international tourism in the era of integration processes]. Prychornomorsʹki ekonomichni studiyi. no. 74, pp. 256-260. Available at: http://ir.vtei.edu.ua/card.php?id=27625 (accessed: 11 February 2023).
  8. Kovalenko O. V. (2019) Vykorystannya virtualʹnykh ekskursiy yak suchasnykh form orhanizatsiyi navchalʹnoho protsesu [The use of virtual excursions as modern forms of organization of the educational process]. Innovatsiyna pedahohika: naukovyy zhurnal. 2019. no 9, pp. 94–97. Available at: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2019/9/part_1/22.pdf (accessed: 11 February 2023).
  9. Kozlovsʹkyy YE. (2020) Osnovni sfery zastosuvannya informatsiynykh system i tekhnolohiy u turyzmi [The main areas of application of information systems and technologies in tourism]. Visnyk Kyyivsʹkoho natsionalʹnoho universytetu kulʹtury i mystetstv. Seriya: Turyzm. no. 3(1), pp. 128–136.
    https://doi.org/10.31866/2616-7603.3.1.2020.207516.
  10. Nosyryev O. O. (2022) Informatsiyni systemy avtomatyzatsiyi biznes-protsesiv hotelʹno-turystychnykh pidpryyemstv [Information systems of automation of business processes of hotel and tourist enterprises]. PP. 350-351. Aktualʹni problemy ta perspektyvy rozvytku ahroprodovolʹchoyi sfery, industriyi hostynnosti ta torhivli: tezy dopovidey Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf., 2 lystopada 2022 r.; Derzhavnyy biotekhnolohichnyy un-t. Kharkiv, 2022, pp. 350-351. Available at: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/15714/1/AKTUAL_NI_ %20PROBLEMY_HOSTYNNOSTI_22-351-352.pdf (accessed: 11 February 2023).
  11. Ofitsiynyy sayt Derzhavnoyi sluzhby statystyky Ukrayiny. Available at: https://www.ukrstat.gov.ua/ (accessed: 11 February 2023).
  12. Pohasiy S. O., Krasnokut·sʹka YU. V., Nikitina I. V. (2019) Analiz osnovnykh trendiv rozvytku rynku hotelʹnykh posluh [Analysis of the main trends in the development of the hotel services market]. Problemy i perspektyvy rozvytku pidpryyemnytstva. no. 23, pp. 180-191. Available at: http://ppb.khadi.kharkov.ua/article/view/186317 (accessed: 11 February 2023).
  13. Khalilova-Chuvayeva YU. A., Sorokina N. S. (2019) Suchasni tendentsiyi rozvytku IT-tekhnolohiy u sferi hotelʹnoho hospodarstva [Modern trends in the development of IT technologies in the hotel industry]. Turystychnyy ta hotelʹno-restorannyy biznes v Ukrayini: problemy rozvytku ta rehulyuvannya: materialy KH Mizhnar. nauk.-prakt. konf. 21–22 bereznya 2019. Cherkasy: CHDTU, 2019. T. 1, pp. 66–68.
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.