logo logo


Інтеграція маркетингових досліджень з технологіями віртуальної реальності на основі штучного інтелекту

НазваІнтеграція маркетингових досліджень з технологіями віртуальної реальності на основі штучного інтелекту
Назва англійськоюIntegration of marketing research with virtual reality technologies based on artificial intelligence
АвториСвітлана Хрупович
Принадлежність Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описХрупович С. Інтеграція маркетингових досліджень з технологіями віртуальної реальності на основі штучного інтелекту. Галицький економічний вісник. 2023. Том 81. № 2. С. 140-146.
Bibliographic description (trans):Khrupovych S. Integration of marketing research with virtual reality technologies based on artificial intelligence. Galician economic journal, vol. 81, no 2, pp. 140-146.
Bibliographic description:Khrupovych S. Integration of marketing research with virtual reality technologies based on artificial intelligence. Galician economic journal, vol. 81, no 2, pp. 140-146.
UDC:

004.8:339.1

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.02.140
Ключові слова

маркетингові дослідження, віртуальна реальність, штучний інтелект, великі дані, поведінка споживача.

Короткий опис

Запропоновано авторський пошук моделі інтеграції маркетингових досліджень із технологіями
віртуальної реальності. Підтверджено, що маркетологи долучають до своєї пошукової діяльності можливості інструментів штучного інтелекту. Здійснено аналіз зарубіжних публікацій щодо необхідності використання великих даних про попередній досвід пошукових запитів клієнта. Відзначено також вклад українських дослідників у методику досліджень технологій штучного інтелекту в маркетингу. Виявлено напрямки потоку інформації в системі «машина-людина» для збирання великих даних. Встановлено, що віртуальна реальність відобржає досвід клієнта перебування у змодельованому середовищі. Здійснено семантичний пошук термінології, яка пов’язана з технологією віртуальної реальності. Встановлено, що найчастіше світові бренди використовують доповнену реальність. Не часто – технологію віртуальної реальності, так як це є модель повністю цифрового середовища. Для цієї технології потрібні додаткові сенсорні пристрої. Зроблено висновки про зміну поведінки споживача за період перебування в ізоляції через
covid-19. З’ясовано, що сьогодні вже потрібно орієнтуватися на якісно іншу модель профілю клієнта. Запропоновано використовувати у маркетингових дослідженнях технологію віртуальної реальності, щоб отримати дані для побудови портрета споживача на основі штучного інтелекту. Обґрунтовано методи маркетингових досліджень, які необхідні для збирання структурованих і неструктурованих даних про досвід споживача із взаємодією з технологіями віртуальної реальності. Зясовано, що для подальшого аналізу варто за допомогою спостережень зібрати дані про геолокацію клієнта, реакцію кінцівок і очей на взаємодію із віртуальними предметами. Виділено також дані, які генеровані аналітикою вмонтованих платформ. Встановлено, що такі дані будуть корисними для сегментації клієнтів. Зроблено висновки,
що споживачеві важливо його емоції, отримані у комп’ютерних іграх. Тому технології віртуальної реальності необхідні брендам, щоб вивчити поведінку споживача в умовах, які він сприймає як відпочинок.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Sanjeev Verma, Rohit Sharma, Subhamay Deb, Debojit Maitra  Artificial intelligence in marketing: Systematic review and future research direction. International Journal of Information Management Data Insights. 2021. Vol. 1. URL:
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2667096820300021 (Last accessed:
    17.01.2023).
    https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2020.100002
  2. De Mauro A., Sestino A., Bacconi A. Machine learning and artificial intelligence use in marketing: a general taxonomy. Italian Journal of Marketing. 2022. P. 439–457.
    https://doi.org/10.1007/s43039-022-00057-w
  3. Amatulli C., De Angelis, M., Sestino A., & Guido G. Omnichannel shopping experiences for fast fashion and luxury brands: An exploratory study. In Developing Successful Global Strategies for Marketing Luxury Brands. 2021. P. 22–43. IGI Global.
    https://doi.org/10.4018/978-1-7998-5882-9.ch002.
  4. Хрупович С. Є., Борисова Т. М. Використання штучного інтелекту при маркетинговому аналізі неструктурованих даних. Маркетинг і цифрові технології. 2021. № 1. С. 17–26.
    https://doi.org/10.15276/mdt.5.1.2021.2
  5. Huang M. H., & Rust R. T. A strategic framework for artificial intelligence in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science. 2021. 49 (1). P. 30–50.
    https://doi.org/10.1007/s11747-020-00749-9
  6. Проскуріна Надія. Штучний інтелект у маркетинговій діяльності. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси і право. 2020. № 4. С. 129–140.
    https://doi.org/10.31617/zt.knute.2020(111)09
  7. Василик М. С., Ковшова І. О. Застосування маркетингових інструментів віртуальної та доповненої реальності для модифікації поведінки споживачів. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2021. Випуск 36. С. 40–45. URL:
    http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/ 23111/Vasylyk_Kovshova_Zastosuvannia_marketynhovykh_instrumentiv_virtualnoi_ta_dopovnenoi_r
    ealnosti_dlia_modyfikatsii_povedinky_spozhyvachiv.pdf?sequence=1&isAllowed=y
    (дата звернення: 17.01.2023).
  8. Visitor Analitics. Майбутнє цифрового маркетингу. URL: https://www.visitor-
    analytics.io/ua/resources/ maibutnje-cifrovogo-marketingu/ (дата звернення: 17.01.2023).
  9. Власюк Наталія. Візуальний маркетинг сьогодні: віртуальна реальність і додаткова реальність. Marketer. 28.05.2019. URL: https://marketer.ua/ua/visual-marketing-today-virtual-reality-and-
    additional-reality/ (дата звернення: 17.01.2023).
  10. Словник віртуальної реальності. Електронне видання. Мобільний маркетинг в Україні. URL:
    https://www.mobilemarketing.com.ua/2016/07/27/slovnik-virtualno%D1%97-realnosti/
    (дата звернення: 17.01.2023).
  11. Кай-Фу Лі. Наддержави штучного інтелекту: Китай, Кремнієва долина і новий світовий лад. Київ: Форс Україна. 2020. 304 с.
References:
  1. Sanjeev Verma, Rohit Sharma, Subhamay Deb, Debojit Maitra (2021) Artificial intelligence in marketing: Systematic review and future research direction. International Journal of Information Management Data Insights. Vol. 1. URL:
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2667096820300021 (accessed: 17 January 2023).
    https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2020.100002
  2. De Mauro A., Sestino A., Bacconi A. (2022) Machine learning and artificial intelligence use in marketing: a general taxonomy. Italian Journal of Marketing. P. 439–457.
    https://doi.org/10.1007/s43039-022-00057-w.
  3. Amatulli C., De Angelis M., Sestino A., & Guido G. (2021). Omnichannel shopping experiences for fast fashion and luxury brands: An exploratory study. In Developing Successful Global Strategies for Marketing Luxury Brands. P. 22–43. IGI Global.
    https://doi.org/10.4018/978-1-7998-5882-9.ch002
  4. Khrupovych S. Ye. Borysova T. M. (2021). Vykorystannia shtuchnoho intelektu pry marketynhovomu analizi nestrukturovanykh danykh [Use the artificial intelligence in marketing analysis of unstructured data]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. No. 1. P. 17–26.
    https://doi.org/10.15276/mdt.5.1.2021.2
  5. Huang M. H., & Rust, R. T. (2021). A strategic framework for artificial intelligence in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 49(1), pp. 30–50.
    https://doi.org/10.1007/s11747-020-00749-9
  6. Proskurina Nadiia. (2020). Shtuchnyi intelekt u marketynhovii diialnosti [Artificial intelligence in marketing activities]. Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy i pravo. No. 4. P. 129–140.
    https:// doi.org/10.31617/zt.knute.2020(111)09
  7. Vasylyk M. S., Kovshova I. O. (2021) Zastosuvannia marketynhovykh instrumentiv virtualnoi ta dopovnenoi realnosti dlia modyfikatsii povedinky spozhyvachiv [Application of virtual and augmented reality marketing tools to modify consumer behavior]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho
    universytetu. No. 36. P. 40–45. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/23111/
    Vasylyk_Kovshova_Zastosuvannia_marketynhovykh_instrumentiv_virtualnoi_ta_dopovnenoi_realnost
    i_dlia_modyfikatsii_povedinky_spozhyvachiv.pdf?sequence=1&isAllowed=y (accessed: 17 January
    2023).
  8. Visitor Analitics. Maibutnie tsyfrovoho marketynhu: veb-sait. URL: https://www.visitor-analytics.io/
    ua/resources/maibutnje-cifrovogo-marketingu/ (accessed: 17 January 2023).
  9. Vlasiuk Nataliia. Vizualnyi marketynh sohodni: virtualna realnist i dodatkova realnist [Visual Marketing Today: Virtual Reality and Augmented Reality]. Marketer. 28.05.2019. URL:
    https://marketer.ua/ua/visual-marketing-today-virtual-reality-and-additional-reality/
    (accessed: 17 January 2023).
  10. Slovnyk virtualnoi realnosti [ Dictionary of virtual reality]. Mobilnyi marketynh v Ukraini. URL:
    https://www.mobilemarketing.com.ua/2016/07/27/slovnik-virtualno%D1%97-realnosti/
    (accessed: 17 January 2023).
  11. Kai-Fu Li. (2020) Nadderzhavy shtuchnoho intelektu: Kytai, Kremniieva dolyna i novyi svitovyi lad [Artificial intelligence superpowers: China, Silicon Valley and the new world order]. Kyiv: Fors Ukraina. 304 p.
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.