logo logo


Сучасні стратегії stp-маркетингу бізнес-структур в умовах індустрії 4.0

НазваСучасні стратегії stp-маркетингу бізнес-структур в умовах індустрії 4.0
Назва англійськоюModern stp marketing strategies of business structures in the conditions of industry 4.0
АвториОльга Головань, Олександр Олійник, Світлана Маркова, Максим Олійник
Принадлежність Запорізький національний університет, Запоріжжя, Україна
Бібліографічний описГоловань О., Олійник О., Маркова С., Олійник М. Сучасні стратегії stp-маркетингу бізнес-структур в умовах індустрії 4.0. Галицький економічний вісник. 2023. Том 84. № 4. С. 97-106.
Bibliographic description (trans):Holovan O., Oliynyk O., Markova S., Oliinyk M. Modern stp marketing strategies of business structures in the conditions of industry 4.0. Galician economic journal, vol. 83, no 4, pp. 97-106.
Bibliographic description:Holovan O., Oliynyk O., Markova S., Oliinyk M. Modern stp marketing strategies of business structures in the conditions of industry 4.0. Galician economic journal, vol. 83, no 4, pp. 97-106.
UDC:

339.138

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.04.097
Ключові слова

стратегія, позиціонування, сегментація, ринковий сегмент, Індустрія 4.0, STP-маркетинг

Короткий опис

Визначено, що вітчизняна економіка перебуває на етапі впровадження технологій Індустрії 4.0. Це передбачає активне застосування цифровізації у сферах соціально-економічної діяльності. Технології Індустрії 4.0 спрямовані на побудову адаптивних організаційних структур із використанням сучасних інформаційних технологій та дистанційних форм організації бізнесу. Сфера послуг є однією з найперспективніших у контексті розвитку сучасної постіндустріальної економіки. Однією з галузей цієї сфери, що активно розвиваються, є спортивно-оздоровчі послуги. Ефективна маркетингова діяльність підприємства сфери спортивно-оздоровчих послуг передбачає застосування STP-стратегії (Segmentation – Targeting – Positioning), яка об’єднує процес сегментації ринку, вибір цільових сегментів та розроблення стратегії позиціонування. Повномасштабне вторгнення росії в Україну та наслідки впливу впровадження Індустрії 4.0 змінили життя людей, викликали стрес і тривогу стосовно їх родин і майбутнього країни. Під впливом цих факторів з’являються нові пропозиції рекреаційно-оздоровчих послуг для населення, які набувають все більшої популярності: антистрес-тренування (йога, медитації, бокс, бойові мистецтва та ін.); послуги велнес-коучингу; реабілітаційні послуги тощо. Також компанії надають додаткові послуги, які формують їх позитивний імідж та підкреслюють інноваційність реалізації стратегії STP-маркетингу через застосування елементів і технологій цифровізації. Визначено, що під впливом упровадження технологій Індустрії 4.0 спортивно-оздоровчі заклади перестають бути тільки центрами фізкультури і спорту, перетворюючись на клуби за інтересами, центри родинного дозвілля та спілкування між людьми, центри активного розвитку дітей тощо. Фітнес-клубам і спортивним закладам запропоновано розширювати пакет спортивно-оздоровчих послуг, роблячи акцент на індивідуалізації відношень з клієнтами, шляхом упровадження нових ексклюзивних або популярних масових тренувальних програм, розширення спектра основних і допоміжних послуг, метою яких є покращення фізичного та емоційного стану людини. Подальше впровадження стратегій STP-маркетингу підприємствами сфери послуг створить передумови для збереження конкурентних позицій на ринку.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Шталь Т. В., Козуб В. О., Нахметов А. Н. Формування міжнародної маркетингової стратегії виходу компанії на зовнішній ринок. Бізнес Інформ. 2018. № 1. С. 345–351.
  2. Войтович Н. В. Особливості маркетингової стратегії в умовах цифрової трансформації. Соціальна економіка. 2021. № 62. С.122–129.
  3. Morgan N. A., Whitler K. A., Feng H. Research in marketing strategy. Journal of the Academy of Marketing Science. 2019. Vol. 47. Issue 1. P. 4‒29.
  4. Пчелянська Г. О., Головчук Ю. О., Дибчук Л. В. Стратегічні напрями маркетингової діяльності бізнесу в умовах транспарентності середовища. Економіка та держава. 2021. № 3. С. 88–93.
  5. Тульчинська С. О., Кириченко С. О., Савіцький Н. Ю. Практичні аспекти застосування інструментів інтернет-маркетингу в умовах інноваційної економіки. Агросвіт. 2019. № 10. С. 27–31.
  6. Сапінський О., Шинкаренко Н. В., Пілова К. П. Маркетинг у створенні стратегічних переваг на ринку послуг. Економічний вісник. 2021. № 3. С. 115–122.
  7. Ангелко І. В., Бондаренко В. М., Коваль О. Д. Роль маркетингу в розвитку сфери послуг в Україні. Регіональна економіка. 2022. № 1. С. 72–77.
  8. Головчук Ю. О., Дибчук Л. В., Середницька Л. П. Контент-маркетинг як стратегія просування на ринок та поширення послуг. Економiка та держава. 2022. № 4. С. 69–75.
  9. Матвіїв М. STP - маркетинг на ринку знань. Вісник ТНЕУ. 2009. № 2. С. 136–144.
  10. Горелова В. А., Колесніков В. П. Підвищення ефективності діяльності підприємства шляхом впровадження технології STP-маркетингу. Економічний вісник ДВНЗ УДХТУ, 2015. № 1. С. 129–132.
  11. Ткачук С. В., Стахурська С. А., Стахурський В. О. Формування стратегії STP-маркетингу у сфері ритейл-послуг. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/34563/1/STP%20retail% 20str.pdf (дата звернення: 06.01.2023).
  12. Фітнес-тренди 2021 для власників бізнесу. URL: https://mixsport.pro/blog/fitnes-trendy-2021-dla-vladelcev-biznesa (дата звернення: 06.01.2023).
References:
  1. Shtal T. V., Kozub V. O., Nakhmetov A. N. (2018). Formuvannia mizhnarodnoi marketynhovoi stratehii vykhodu kompanii na zovnishnii rynok [Formation of the international marketing strategy of companies entering the foreign market]. Biznes Inform. No. 1. P. 345–351.
  2. Voitovych N. V. (2021). Osoblyvosti marketynhovoi stratehii v umovakh tsyfrovoi transformatsii [Peculiarities of marketing strategy in conditions of digital transformation]. Sotsialna ekonomika. No. 62. P. 122–129.
  3. Morgan N. A., Whitler K. A., Feng H. (2019). Research in marketing strategy. Journal of the Academy of Marketing Science. Vol. 47. Issue 1. P. 4‒29.
  4. Pchelianska H. O., Holovchuk Yu. O., Dybchuk L. V. (2021). Stratehichni napriamy marketynhovoi diialnosti biznesu v umovakh transparentnosti seredovyshcha [Strategic directions of business marketing activities in conditions of environmental transparency]. Ekonomika ta derzhava. No. 3. P. 88–93.
  5. Tulchynska S. O., Kyrychenko S. O., Savitskyi N. Iu. (2019). Praktychni aspekty zastosuvannia instrumentiv internet-marketynhu v umovakh innovatsiinoi ekonomiky [Practical aspects of using Internet marketing tools in the conditions of the innovative economy]. Ahrosvit. No. 10. P. 27–31.
  6. Sapinskyi O., Shynkarenko N. V., Pilova K. P. (2021). Marketynh u stvorenni stratehichnykh perevah na rynku posluh [Marketing in creating strategic advantages in the service market]. Ekonomichnyi visnyk.
    No. 3. P. 115–122.
  7. Anhelko I. V., Bondarenko V. M., Koval O. D. (2022). Rol marketynhu v rozvytku sfery posluh v Ukraini [The role of marketing in the development of the service sector in Ukraine]. Rehionalna ekonomika. No. 1. P. 72–77.
  8. Holovchuk Yu. O., Dybchuk L. V., Serednytska L. P. (2022). Kontent-marketynh yak stratehiia prosuvannia na rynok ta poshyrennia posluh [Content marketing as a strategy for market promotion and distribution of services]. Ekonomika ta derzhava. No. 4. P. 69–75.
  9. Matviiv M. (2009). STP – marketynh na rynku znan [STP – marketing in the market of knowledge]. Visnyk TNEU. No. 2. P. 136–144.
  10. Horelova V. A., Kolesnikov V. P. (2015). Pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti pidpryiemstva shliakhom vprovadzhennia tekhnolohii STP-marketynhu [Increasing the efficiency of the enterprise by implementing the STP-marketing technology.]. Ekonomichnyi visnyk DVNZ UDKhTU. No.1. P. 129–132.
  11. Tkachuk S. V., Stakhurska S. A., Stakhurskyi V. O. Formuvannia stratehii STP-marketynhu u sferi ryteil-posluh. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/34563/1/STP%20retail%20str.pdf (accessed: 20 March 2023).
  12. Fitnes-trendy 2021 dlia vlasnykiv biznesu. URL: https://mixsport.pro/blog/fitnes-trendy-2021-dla-vladelcev-biznesa (accessed: 20 March 2023).
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.