|
|
Сучасні стратегії stp-маркетингу бізнес-структур в умовах індустрії 4.0
Назва | Сучасні стратегії stp-маркетингу бізнес-структур в умовах індустрії 4.0 |
Назва англійською | Modern stp marketing strategies of business structures in the conditions of industry 4.0 |
Автори | Ольга Головань, Олександр Олійник, Світлана Маркова, Максим Олійник |
Принадлежність |
Запорізький національний університет, Запоріжжя, Україна |
Бібліографічний опис | Головань О., Олійник О., Маркова С., Олійник М. Сучасні стратегії stp-маркетингу бізнес-структур в умовах індустрії 4.0. Галицький економічний вісник. 2023. Том 84. № 4. С. 97-106. |
Bibliographic description (trans): | Holovan O., Oliynyk O., Markova S., Oliinyk M. Modern stp marketing strategies of business structures in the conditions of industry 4.0. Galician economic journal, vol. 83, no 4, pp. 97-106. |
Bibliographic description: | Holovan O., Oliynyk O., Markova S., Oliinyk M. Modern stp marketing strategies of business structures in the conditions of industry 4.0. Galician economic journal, vol. 83, no 4, pp. 97-106. |
UDC: |
339.138 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.04.097 |
Ключові слова |
стратегія, позиціонування, сегментація, ринковий сегмент, Індустрія 4.0, STP-маркетинг |
Короткий опис |
Визначено, що вітчизняна економіка перебуває на етапі впровадження технологій Індустрії 4.0. Це передбачає активне застосування цифровізації у сферах соціально-економічної діяльності. Технології Індустрії 4.0 спрямовані на побудову адаптивних організаційних структур із використанням сучасних інформаційних технологій та дистанційних форм організації бізнесу. Сфера послуг є однією з найперспективніших у контексті розвитку сучасної постіндустріальної економіки. Однією з галузей цієї сфери, що активно розвиваються, є спортивно-оздоровчі послуги. Ефективна маркетингова діяльність підприємства сфери спортивно-оздоровчих послуг передбачає застосування STP-стратегії (Segmentation – Targeting – Positioning), яка об’єднує процес сегментації ринку, вибір цільових сегментів та розроблення стратегії позиціонування. Повномасштабне вторгнення росії в Україну та наслідки впливу впровадження Індустрії 4.0 змінили життя людей, викликали стрес і тривогу стосовно їх родин і майбутнього країни. Під впливом цих факторів з’являються нові пропозиції рекреаційно-оздоровчих послуг для населення, які набувають все більшої популярності: антистрес-тренування (йога, медитації, бокс, бойові мистецтва та ін.); послуги велнес-коучингу; реабілітаційні послуги тощо. Також компанії надають додаткові послуги, які формують їх позитивний імідж та підкреслюють інноваційність реалізації стратегії STP-маркетингу через застосування елементів і технологій цифровізації. Визначено, що під впливом упровадження технологій Індустрії 4.0 спортивно-оздоровчі заклади перестають бути тільки центрами фізкультури і спорту, перетворюючись на клуби за інтересами, центри родинного дозвілля та спілкування між людьми, центри активного розвитку дітей тощо. Фітнес-клубам і спортивним закладам запропоновано розширювати пакет спортивно-оздоровчих послуг, роблячи акцент на індивідуалізації відношень з клієнтами, шляхом упровадження нових ексклюзивних або популярних масових тренувальних програм, розширення спектра основних і допоміжних послуг, метою яких є покращення фізичного та емоційного стану людини. Подальше впровадження стратегій STP-маркетингу підприємствами сфери послуг створить передумови для збереження конкурентних позицій на ринку. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
-
Шталь Т. В., Козуб В. О., Нахметов А. Н. Формування міжнародної маркетингової стратегії виходу компанії на зовнішній ринок. Бізнес Інформ. 2018. № 1. С. 345–351.
-
Войтович Н. В. Особливості маркетингової стратегії в умовах цифрової трансформації. Соціальна економіка. 2021. № 62. С.122–129.
-
Morgan N. A., Whitler K. A., Feng H. Research in marketing strategy. Journal of the Academy of Marketing Science. 2019. Vol. 47. Issue 1. P. 4‒29.
-
Пчелянська Г. О., Головчук Ю. О., Дибчук Л. В. Стратегічні напрями маркетингової діяльності бізнесу в умовах транспарентності середовища. Економіка та держава. 2021. № 3. С. 88–93.
-
Тульчинська С. О., Кириченко С. О., Савіцький Н. Ю. Практичні аспекти застосування інструментів інтернет-маркетингу в умовах інноваційної економіки. Агросвіт. 2019. № 10. С. 27–31.
-
Сапінський О., Шинкаренко Н. В., Пілова К. П. Маркетинг у створенні стратегічних переваг на ринку послуг. Економічний вісник. 2021. № 3. С. 115–122.
-
Ангелко І. В., Бондаренко В. М., Коваль О. Д. Роль маркетингу в розвитку сфери послуг в Україні. Регіональна економіка. 2022. № 1. С. 72–77.
-
Головчук Ю. О., Дибчук Л. В., Середницька Л. П. Контент-маркетинг як стратегія просування на ринок та поширення послуг. Економiка та держава. 2022. № 4. С. 69–75.
-
Матвіїв М. STP - маркетинг на ринку знань. Вісник ТНЕУ. 2009. № 2. С. 136–144.
-
Горелова В. А., Колесніков В. П. Підвищення ефективності діяльності підприємства шляхом впровадження технології STP-маркетингу. Економічний вісник ДВНЗ УДХТУ, 2015. № 1. С. 129–132.
-
Ткачук С. В., Стахурська С. А., Стахурський В. О. Формування стратегії STP-маркетингу у сфері ритейл-послуг. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/34563/1/STP%20retail% 20str.pdf (дата звернення: 06.01.2023).
-
Фітнес-тренди 2021 для власників бізнесу. URL: https://mixsport.pro/blog/fitnes-trendy-2021-dla-vladelcev-biznesa (дата звернення: 06.01.2023).
|
References: |
-
Shtal T. V., Kozub V. O., Nakhmetov A. N. (2018). Formuvannia mizhnarodnoi marketynhovoi stratehii vykhodu kompanii na zovnishnii rynok [Formation of the international marketing strategy of companies entering the foreign market]. Biznes Inform. No. 1. P. 345–351.
-
Voitovych N. V. (2021). Osoblyvosti marketynhovoi stratehii v umovakh tsyfrovoi transformatsii [Peculiarities of marketing strategy in conditions of digital transformation]. Sotsialna ekonomika. No. 62. P. 122–129.
-
Morgan N. A., Whitler K. A., Feng H. (2019). Research in marketing strategy. Journal of the Academy of Marketing Science. Vol. 47. Issue 1. P. 4‒29.
-
Pchelianska H. O., Holovchuk Yu. O., Dybchuk L. V. (2021). Stratehichni napriamy marketynhovoi diialnosti biznesu v umovakh transparentnosti seredovyshcha [Strategic directions of business marketing activities in conditions of environmental transparency]. Ekonomika ta derzhava. No. 3. P. 88–93.
-
Tulchynska S. O., Kyrychenko S. O., Savitskyi N. Iu. (2019). Praktychni aspekty zastosuvannia instrumentiv internet-marketynhu v umovakh innovatsiinoi ekonomiky [Practical aspects of using Internet marketing tools in the conditions of the innovative economy]. Ahrosvit. No. 10. P. 27–31.
-
Sapinskyi O., Shynkarenko N. V., Pilova K. P. (2021). Marketynh u stvorenni stratehichnykh perevah na rynku posluh [Marketing in creating strategic advantages in the service market]. Ekonomichnyi visnyk.
No. 3. P. 115–122.
-
Anhelko I. V., Bondarenko V. M., Koval O. D. (2022). Rol marketynhu v rozvytku sfery posluh v Ukraini [The role of marketing in the development of the service sector in Ukraine]. Rehionalna ekonomika. No. 1. P. 72–77.
-
Holovchuk Yu. O., Dybchuk L. V., Serednytska L. P. (2022). Kontent-marketynh yak stratehiia prosuvannia na rynok ta poshyrennia posluh [Content marketing as a strategy for market promotion and distribution of services]. Ekonomika ta derzhava. No. 4. P. 69–75.
-
Matviiv M. (2009). STP – marketynh na rynku znan [STP – marketing in the market of knowledge]. Visnyk TNEU. No. 2. P. 136–144.
-
Horelova V. A., Kolesnikov V. P. (2015). Pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti pidpryiemstva shliakhom vprovadzhennia tekhnolohii STP-marketynhu [Increasing the efficiency of the enterprise by implementing the STP-marketing technology.]. Ekonomichnyi visnyk DVNZ UDKhTU. No.1. P. 129–132.
-
Tkachuk S. V., Stakhurska S. A., Stakhurskyi V. O. Formuvannia stratehii STP-marketynhu u sferi ryteil-posluh. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/34563/1/STP%20retail%20str.pdf (accessed: 20 March 2023).
-
Fitnes-trendy 2021 dlia vlasnykiv biznesu. URL: https://mixsport.pro/blog/fitnes-trendy-2021-dla-vladelcev-biznesa (accessed: 20 March 2023).
|
Завантажити | |
|