logo logo


Сутність трейд-маркетингу як основного інструменту стимулювання збуту

НазваСутність трейд-маркетингу як основного інструменту стимулювання збуту
Назва англійськоюThe essence of trade marketing as the main tool of sales promotion
АвториОксана Бурліцька
Принадлежність Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описБурліцька О. Сутність трейд-маркетингу як основного інструменту стимулювання збуту. Галицький економічний вісник. 2023. Том 84. № 4. С. 122-129.
Bibliographic description (trans):Burlitska O. The essence of trade marketing as the main tool of sales promotion. Galician economic journal, vol. 83, no 4, pp. 122-129.
Bibliographic description:Burlitska O. The essence of trade marketing as the main tool of sales promotion. Galician economic journal, vol. 83, no 4, pp. 122-129.
UDC:

338.23.31

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.04.122
Ключові слова

трейд-маркетинг, стимулювання збуту, торговельний персонал, споживач, торговельний посередник.

Короткий опис

Висвітлено сутність поняття трейд-маркетингу, основних його складових та їх значення для збутової діяльності підприємства. Проаналізовано основні завдання, переваги та недоліки заходів, які використовуються в системі трейд-маркетингових інструментів залежно від суб’єктів стимулювання. Розглянуто заходи, які допомагають при формуванні маркетингової діяльності підприємства, наведено деякі практичні приклади: цілі та психологічні прийоми мерчандайзингу; сутність дисконтних програм та програм лояльності; поняття коаліційних програм (участь у коаліційних програмах істотно зменшує витрати на її підтримання для кожного учасника, створює портрет споживача, відбувається обмін клієнтською базою). Досліджено он-лайн інструменти трейд-маркетингу як нового напряму стимулювання продажів, що використовуються в діяльності торговельного закладу під час розміщення акційних пропозицій за допомогою банерів, медійної реклами в інтернет-мережі; просуванні товарів у соціальних мережах на сайті підприємства; можливості замовлення продукції через Інтернет-мережу; індивідуалізації споживача при визначенні потреб і переваг клієнта завдяки можливостям інструментів Analytic. Подано рекомендації щодо ефективності впровадження інструментів трейд-маркетингу для стимулювання збутової політики підприємства, як важливої складової для забезпечення його функціонування, що сприятиме утриманню існуючих клієнтів та залученню нових, стимулюванню покупців до здійснення повторних покупок, формуванню емоційної прихильності та лояльності споживачів до закладу, удосконаленню рекламно-комунікаційної політики закладу, збільшенню обсягів продажів, збільшенню кількості відвідувачів торговельного закладу, збільшенню середнього чеку, підвищення індексу лояльності клієнтів, формуванню комунікаційних показників, які опосередковано пов’язані з підвищенням рівня популярності торговельного закладу, підвищенням іміджу закладу. Зроблено висновки, що правильне застосування сучасних засобів трейд-маркетингу дасть можливість українським виробникам, підприємцям збільшити обсяги продажу та вийти на нові ринки. 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Богун Л. Ю., Розумей С. Б., Ніколаєнко І. В. Класифікація інструментів трейд-маркетингу. Економічний аналіз. 2018. Том 28. № 4. С. 167–172.
  2. Бурліцька О. П., Рожко Н. Я. Класифікаційні ознаки основних видів мерчандайзингу. Теоретичні та прикладні аспекти розвитку економіки та маркетингу: монографія / за ред. д.е.н., доц. В. А. Фаловича. Тернопіль: Бескиди, 2020. 179 с.
  3. Бурліцька О. Класифікаційні ознаки інструментів трейд-маркетингу. «Формування механізму зміцнення конкурентних позицій національних економічних систем у глобальному, регіональному та локальному вимірах»: матеріали Х Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Тернопіль, 31 березня 2023 р.).
    Тернопіль, 2023. С. 109–111.
  4. Котлер Ф., Катарджая Г., Сетьяван Ї. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового / пер. з англ. К. Куницької та О. Замаєвої. Київ: КМ-БУКС, 2018. 208 с.
  5. Розумей С. Б., Юденко Г. Ю., Гончарова О. А. Сучасні тенденції використання трейд-маркетингу на виробничих та торговельних підприємствах. Проблеми системного підходу в економіці. 2020. Вип. № 1 (75). C. 107–117.
  6. Фалович В. А. та ін. Основні завдання та тенденції трейд-маркетингу в сучасних ринкових реаліях України. Маркетинг 4.0: стратегічні імперативи та сучасні тенденції: монографія / за ред. д.е.н.,
    доц. В. А. Фаловича. Тернопіль: ФОП Шпак В. Б., 2021. 351 с.
References:
  1. Bohun L. Yu., Rozumei S. B., Nikolaienko I. V. (2018). Klasyfikatsiia instrumentiv treid-marketynhu [Classification of trade marketing tools]. Ekonomichnyi analiz. Vol. 28. No. 4. P. 167–172.
  2. Burlitska O. P., Rozhko N. Ya. (2020). Klasyfikatsiini oznaky osnovnykh vydiv merchandaizynhu [Classification characteristics of the main types of merchandising]. Teoretychni ta prykladni aspekty rozvytku ekonomiky ta marketynhu [Theoretical and applied aspects of the development of economics and marketing]: monohrafiia / za red. d.e.n., dots. V. A. Falovycha. Ternopil: Beskydy, 179 p. P.18–27.
  3. Burlitska O. Klasyfikatsiini oznaky instrumentiv treid-marketynhu [Classification features of trade marketing tools]. Materials of the X International scientific and practical conference «Formation of the mechanism of strengthening the competitive positions of national economic systems in global, regional and local dimensions», (Ukraine, Ternopil, March 31, 2023), Ternopil: TNTU. P. 109–111.
  4. Kotler F., Katardzhaia H., Setiavan Yi. (2018) Marketynh 4.0. Vid tradytsiinoho do tsyfrovoho [Marketing 4.0. From traditional to digital] / per. z anhl. K. Kunytskoi ta O. Zamaievoi. Kyiv: KM-BUKS, 2018. 208 p.
  5. Rozumei S. B., Yudenko H. Yu., Honcharova O. A. (2020). Suchasni tendentsii vykorystannia treid-marketynhu na vyrobnychykh ta torhovelnykh pidpryiemstvakh [Modern trends in the use of trade marketing in production and trade enterprises]. Problems of the systemic approach in economics. Vol. 1. No. 75. P. 107–117.
  6. Rozhko N. Ya., Burlitska O. P. Osnovni zavdannia ta tendentsii treid-marketynhu v suchasnykh rynkovykh realiiakh Ukrainy [The main tasks and trends of trade marketing in modern market realities of Ukraine]. Marketynh 4.0: stratehichni imperatyvy ta suchasni tendentsii [Marketing 4.0: strategic imperatives and modern trends]: monohrafiia / V. A. Falovych [ta in.]; za red. d.e.n., dots. V. A. Falovycha. Ternopil: FOP Shpak V. B., 2021. P. 211–221.
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.