logo logo


Формування конкурентного профілю вітчизняних компаній у глобальному бізнес-середовищі

НазваФормування конкурентного профілю вітчизняних компаній у глобальному бізнес-середовищі
Назва англійськоюFormation of a competitive profile of domestic companies in the global business environment
АвториНаталія Скрипник, Богдан Захарченко
Принадлежність Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Дніпро, Україна
Бібліографічний описСкрипник Н., Захарченко Б. Формування конкурентного профілю вітчизняних компаній у глобальному бізнес-середовищі. Галицький економічний вісник. 2023. Том 84. № 4. С. 171-181.
Bibliographic description (trans):Skrypnyk N., Zakharchenko B. Formation of a competitive profile of domestic companies in the global business environment. Galician economic journal, vol. 83, no 4, pp. 171-181.
Bibliographic description:Skrypnyk N., Zakharchenko B. Formation of a competitive profile of domestic companies in the global business environment. Galician economic journal, vol. 83, no 4, pp. 171-181.
UDC:

656.078

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.04.171
Ключові слова

міжнародна компанія, бізнес-середовище, конкурентні відносини, міжнародний бізнес, світові ринки, експортно-імпортні операції, транснаціональні компанії, фінансово-промислові групи.

Короткий опис

Досліджено ключові аспекти процесу виходу українських компаній на світовий ринок: передумови та фактори, що впливають на міжнародний розвиток компаній під час експансії та становлення в умовах сучасних конкурентних відносин; форми розвитку бізнесу та підприємств. Проведено короткий структурний аналіз основних стратегій розвитку компаній в умовах виходу на ринки інших країн, наведено приклади стратегій міжнародного розвитку великих вітчизняних компаній, міжнародного співробітництва та побудови успішних підприємств. Висвітлено основні тенденції входження вітчизняних компаній у міжнародний бізнес-середовище та розкрито особливості конкурентних можливостей українських підприємств, проаналізовано проблеми конкуренто-
спроможності українських компаній на міжнародній бізнес-арені. Проаналізовано, яким чином глобальні економічні процеси впливають на міжнародний поділ факторів виробництва Й на територіальне розміщення продуктивних сил. Міжнародна конкуренція, глобалізація ринків, масштабне проникнення іноземних товарів на український ринок переводять проблему управління конкурентоспроможністю підприємства до числа пріоритетних управлінських завдань, успішне вирішення яких забезпечить виживання і розвиток підприємств у новому середовищі. Глобалізація світового господарства відкриває небувалі можливості для розвитку міжнародного бізнесу, характерними рисами якого стають: доступність і загальність, ступінчастість розвитку, можливість здійснення діяльності в режимі реального часу, охоплення за допомогою телекомунікацій усіх ринків товарів та послуг. Значущість і цінність бізнесу для світової економіки визначається підтриманням конкурентного ринкового середовища, що є ключовою функцією на всіх етапах розвитку світової економіки. Сучасна конкуренція – це конкуренція нових за стратегією, організацією виробництва та бізнес-культурою компаній. Досліджено ключові фактори успішного розвитку вітчизняних та міжнародних компаній, такі як залучення інвестицій, використання наукових, інноваційних розробок, використання організаційно-управлінського досвіду.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Портер М. Конкурентна перевага. Як досягати стабільно високих результатів. Пер. з англ. Київ: Наш Формат. 2019. 624 с.
  2. Портер М. Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів. Пер. з англ. Київ: Наш Формат. 2020. 424 с.
  3. Швиданенко О. А. Глобальна конкурентоспроможність: теоретичні та прикладні аспекти : монографія. Київ: КНЕУ, 2007. 312 с.

  4.  Антонюк Л. Л. Міжнародна конкурентоспроможність країн: теорія та механізм реалізації:
    монографія. Київ: КНЕУ, 2004. 275 с.

  5. Лук’яненко О. Д. Інноваційні фактори глобальної конкурентоспроможності: монографія. Київ: КНЕУ, 2015. 298 с.

  6. Skrypnyk N. Ye., Sydorenko K. V. (2019). The Key Components in Forming a Modern Innovation Basis of Competitiveness in the Context of Globalization Transformations. Business Inform 4:115–123. URL: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2019-4-115-123 (Last accessed: 05.05.2023).

  7. Котлер Ф.,  Касліоне Дж. А. Хаотика: управління та маркетинг в епоху турбулентності / пер. з англ. під ред. Т. В. Співаковської, С. В. Співаковського. Київ: Хімджест, ПЛАСКЕ, 2009. 208 с.

  8. Глобалізаційні процеси у світовій економіці: виклики та можливості для України : колективна монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. О. О. Борзенко; НАН України, ДУ «Ін-т екон. та прогнозув. НАН України». Електрон. дані. Київ, 2022. 264 c.

  9. Борзенко О. О., Панфілова Т. О. Передумови довгострокової депресії світової економіки. East European Scientific Journal. 2021. № 2 (66). Рart 3. Р. 20–25.

  10. Горбач Л. М., Плотніков О. В. Глобалізація: світова економіка та українські реалії: монографія. Київ: Видавничий дім «Кондор», 2020. 224 с.

References:
  1. Porter M. (2019). Konkurentna perevaha. Yak dosiahaty stabilno vysokykh rezultativ [Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance]. Kyiv: Nash Format. [In Ukrainian].
  2. Porter M. (2020). Konkurentna stratehiia. Tekhniky analizu haluzei i konkurentiv [Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competit]. Kyiv: Nash Format. [In Ukrainian].
  3. Shvydanenko O. A. (2007). Hlobalna konkurentospromozhnist: teoretychni ta prykladni aspekty [Global competitiveness: theoretical and applied aspects]. Kyiv: KNEU. [In Ukrainian].
  4. Antoniuk L. L. (2004). Mizhnarodna konkurentospromozhnist krain: teoriia ta mekhanizm realizatsii [International competitiveness of countries: theory and implementation mechanism]. Kyiv: KNEU. [In Ukrainian].
  5. Lukianenko O. D. (2015). Innovatsiini faktory hlobalnoi konkurentospromozhnosti [Innovative factors of global competitiveness]. Kyiv: KNEU. [In Ukrainian].
  6. Skrypnyk N. Ye., Sydorenko K. V. (2019). The Key Components in Forming a Modern Innovation Basis of Competitiveness in the Context of Globalization Transformations. Business Inform 4:115–123. URL: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2019-4-115-123 (accessed: 5 May 2023).
  7. Kotler F.,  Kaslione Dzh. A. (2009). Khaotyka upravlinnia ta marketynh v epokhu turbulentnosti [Chaotics: The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulenc]. Kyiv: Khimdzhest, PLASKE. [In Ukrainian].
  8. Borzenko O. O. (2022). Hlobalizatsiini protsesy u svitovii ekonomitsi: vyklyky ta mozhlyvosti dlia Ukrainy [Globalization processes in the world economy: challenges and opportunities for Ukraine]. Kyiv: DU “In-t ekon. ta prohnozuv. NAN Ukrainy”. [In Ukrainian].
  9. Borzenko O. O., Panfilova T. O. (2021). Peredumovy dovghostrokovoji depresiji svitovoji ekonomiky. East European Scientific Journal. No. 2 (66). Part 3. P. 20–25.
  10. Horbach L. M., Plotnikov O. V. (2020). Hlobalizatsiia: svitova ekonomika ta ukrainski realii [Globalization: world economy and Ukrainian realities]. Kyiv: Vydavnychyi dim “Kondor”. [In Ukrainian].
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.