logo logo


Конкретизація наукової парадигми як основи для побудови механізму формування та підвищення якості й конкурентоспроможності продукції

НазваКонкретизація наукової парадигми як основи для побудови механізму формування та підвищення якості й конкурентоспроможності продукції
Назва англійськоюConcretization of the scientific paradigm as a basis for building a mechanism of formation and increase of product quality and competitiveness
АвториВіктор Нижник, Інна Власенко
Принадлежність Хмельницький національний університет, Хмельницький, Україна
Бібліографічний описНижник В., Власенко І. Конкретизація наукової парадигми як основи для побудови механізму формування та підвищення якості й конкурентоспроможності продукції. Галицький економічний вісник. 2023. Том 84. № 5. С. 31-38.
Bibliographic description (trans):Nyzhnyk V., Vlasenko I. Concretization of the scientific paradigm as a basis for building a mechanism of formation and increase of product quality and competitiveness. Galician economic journal, vol. 84, no 5, pp. 31-38.
Bibliographic description:Nyzhnyk V., Vlasenko I. Concretization of the scientific paradigm as a basis for building a mechanism of formation and increase of product quality and competitiveness. Galician economic journal, vol. 84, no 5, pp. 31-38.
UDC:

658.013

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.05.031
Ключові слова

якість продукції, конкурентоспроможність продукції, система загального управління якістю (TQM), парадигма, механізм формування й підвищення якості та конкурентоспроможності продукції

Короткий опис

На основі дослідженння теоретичних і практичних аспектів функціонування системи управління якістю на підприємстві проаналізовано стратегічні виміри впровадження системи загального управління якістю (ТQM). Здійснено огляд ключових аспектів удосконалення базових засад системи загального управління якістю (ТQM) у контексті сучасного стану світового економічного й технологічного розвитку. Проведено визначення та дослідження базових недоліків сучасної парадигми управління якістю продукції, основними з яких є необхідність оновлення засобів, методів і управлінських прийомів, інтегрованих у загальну систему управління якістю на підприємстві та потреба у кращих дорожніх стратегічних картах, доповнених відповідними методами, інструментами й техніками забезпечення успіху їх реалізації, а також сильна агрегованість показників, які використовуються для оцінювання рівня якості та конкурентоспроможності продукції. Це дозволило сформувати перелік ключових аспектів видозміни діючої парадигми управління якістю продукції підприємства на основі удосконалення її окремих концептуальних засад, застосування яких дає можливість чітко розмежувати якісні характеристики продукції та чинники, які зумовлюють її конкурентоспроможність. Обґрунтовано впровадження практично орієнтовану модель оцінювання якості та конкурентоспроможності продукції, яка дозволяє визначати можливість виведення продукції на певний ринок, у контексті нових умов функціонування. Запропоновано підхід до трактування якості продукції як узагальненої характеристики її відповідності заданому набору вимог, а конкурентоспроможності продукції як узагальненої характеристики сукупних можливостей продажу даної продукції на визначеному ринку за певних умов, що дозволяє чітко відокремити сукупність складових елементів продукції від тих параметрів, які зумовлюють її конкурентоспроможність. Такий підхід дозволив розробити практично орієнтовану модель оцінювання якості та конкурентоспроможності продукції, за допомогою якої можна визначати можливість виведення продукції на певний ринок та перспективи її подальшої реалізації. Запропоновані видозміни сучасної парадигми управління якістю та конкурентоспроможністю продукції підприємства в результаті сприятимуть формуванню ефективно діючого механізму управління, який дасть можливість підприємству формувати, забезпечувати та поліпшувати якість і конкурентоспроможність продукції на всіх стадіях її життєвого циклу.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

1. Khalifa I. Quality management in theory. International journal of scientific and research publications. 2020. Volume 10. Issue 1. P. 492–495.

2. Foster S. T. Towards an understanding of Supply Chain Quality Management. Journal of Operations Management. 2008.

3. Evans J. R., & Lindsay W. M. The management and control of quality (4th ed.). Cincinnati: Southwestern College Publishing, 1999.

4. Oakland J. S. Oakland on quality management. London; New York: Routlege, 2012. 467 p.

5. Boljević A. The importance of top quality management in contemporary management. Serbian Journal of Management. 2007. No. 2 (2). P. 217–226.

6. Dihardjo D., Ellitan L. Total Quality Management: A Review of Recent Trend. International Journal of Trend in Research and Development. 2021. Volume 8 (6). P. 40–45.

7. Scott-Kemmis, Chitravas. Identified interfirm heterogeneity in innovation strategies in Thailand. Asian Journal of technology innovation. 2007. Vol. 15 (2). P. 67–100.

8. Benavides-Velasco C., Quintana-García C., Marchante-Lara M. Total Quality Management, Corporate Social Responsibility and Performance in the Hotel Industry. International Journal of Hospitality Management. 2014. Vol. 41. Р. 77–87.

9. Shan S., Zhao S., Hua F. Impact of quality management practices on the knowledge creation process. The Chinese Aviation Firm Perspective. 2013. 64 (1). Р. 211–223.

10.Rauter R. Calidad con productividad; el desafRo de los aZos noventa y del nuevo milenio. Chile: Santiago: Economic Commission for Latin America and the Caribbean (ECLAC), 1995.

11. SatyaNarendra Y. Quality management in the age of industry 4.0. LTI: A Larsen and Turbo group company, 2020. URL: https://www.ltimindtree.com/wp-content/uploads/2020/05/Quality-Management-In-The-Age-Of-Industry-4.0.pdf?pdf=download (дата звернення: 21.08.2023).

12. Osanna P. H., Durakbasa N. M., Oberlaender R. Low Cost Solutions for Quality Management in Flexible Automated Production Systems. Manufacturing Systems. 1994. Vol. 23. No. 1. P. 77–81.

13. Afjehi-Sadat A., Durakbasa M., Osanna P., Bauer J. Quality Management Systems in European Industry and the Importance of Modern Technology and Metrology. URL: https://uni-obuda.hu/conferences/jubilee/Osanna.pdf (accessed: 21.08.2023).

14. Harper S. C., Porter T. W. Innovate or Die. Industrial Engineer. 2011. Vol. 43 (9). P. 34–39.

15. Androniceanu А. The three-dimensional approach of total quality management, an essential strategic option for business excellence. Amfiteatru Economic Journal, 2017. Vol. 19. Iss. 44. P. 61–78. URL: https://www. econstor.eu/bitstream/10419/169057/1/aej-v19-i44-p061.pdf (accessed: 21.08.2023).

16. Dahlgaard J. J., Reyes L., Chen, C., Dahlgaard-Park S. M. Evolution and future of total quality management: management control and organisational learning. Total quality management and business excellence (Online). 2019. URL: https://doi.org/10.1080/14783363.2019.1665776 (accessed: 21.08.2023).

References:

1. Khalifa I. Quality management in theory. International journal of scientific and research publications. 2020. Volume 10. Issue 1. P. 492–495.

2. Foster S. T. Towards an understanding of Supply Chain Quality Management. Journal of Operations Management. 2008.

3. Evans J. R., & Lindsay W. M. The management and control of quality (4th ed.). Cincinnati: Southwestern College Publishing, 1999.

4. Oakland J. S. Oakland on quality management. London; New York: Routlege, 2012. 467 p.

5. Boljević A. The importance of top quality management in contemporary management. Serbian Journal of Management. 2007. No. 2 (2). P. 217–226.

6. Dihardjo D., Ellitan L. Total Quality Management: A Review of Recent Trend. International Journal of Trend in Research and Development. 2021. Volume 8 (6). P. 40–45.

7. Scott-Kemmis, Chitravas. Identified interfirm heterogeneity in innovation strategies in Thailand. Asian Journal of technology innovation. 2007. Vol. 15 (2). P. 67–100.

8. Benavides-Velasco C., Quintana-García C., Marchante-Lara M. Total Quality Management, Corporate Social Responsibility and Performance in the Hotel Industry. International Journal of Hospitality Management. 2014. Vol. 41. Р. 77–87.

9. Shan S., Zhao S., Hua F. Impact of quality management practices on the knowledge creation process. The Chinese Aviation Firm Perspective. 2013. 64 (1). Р. 211–223.

10.Rauter R. Calidad con productividad; el desafRo de los aZos noventa y del nuevo milenio. Chile: Santiago: Economic Commission for Latin America and the Caribbean (ECLAC), 1995.

11. SatyaNarendra Y. Quality management in the age of industry 4.0. LTI: A Larsen and Turbo group company, 2020. URL: https://www.ltimindtree.com/wp-content/uploads/2020/05/Quality-Management-In-The-AgeOf-Industry-4.0.pdf?pdf=download (дата звернення: 21.08.2023).

12. Osanna P. H., Durakbasa N. M., Oberlaender R. Low Cost Solutions for Quality Management in Flexible Automated Production Systems. Manufacturing Systems. 1994. Vol. 23. No. 1. P. 77–81.

13. Afjehi-Sadat A., Durakbasa M., Osanna P., Bauer J. Quality Management Systems in European Industry and the Importance of Modern Technology and Metrology. URL: https://uni-obuda.hu/conferences/ jubilee/Osanna.pdf (accessed: 21.08.2023).

14. Harper S. C., Porter T. W. Innovate or Die. Industrial Engineer. 2011. Vol. 43 (9). P. 34–39.

15. Androniceanu А. The three-dimensional approach of total quality management, an essential strategic option for business excellence. Amfiteatru Economic Journal, 2017. Vol. 19. Iss. 44. P. 61–78. URL: https://www. econstor.eu/bitstream/10419/169057/1/aej-v19-i44-p061.pdf (accessed: 21.08.2023).

16. Dahlgaard J. J., Reyes L., Chen, C., Dahlgaard-Park S. M. Evolution and future of total quality management: management control and organisational learning. Total quality management and business excellence (Online). 2019. URL: https://doi.org/10.1080/14783363.2019.1665776 (accessed: 21.08.2023).

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.