Особливості розрахунків з клієнтами в компаніях великої четвірки
Назва | Особливості розрахунків з клієнтами в компаніях великої четвірки |
Назва англійською | Features of settlements with customers in the big four companies |
Автори | Наталія Бондаренко, Світлана Рєпіна |
Принадлежність | Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Дніпро, Україна |
Бібліографічний опис | Бондаренко Н., Рєпіна С. Особливості розрахунків з клієнтами в компаніях великої четвірки. Галицький економічний вісник. 2023. Том 85. № 6. С. 67–75. |
Bibliographic description (trans): | Bondarenko N., Repina S. (2023) Osoblyvosti rozrakhunkiv z klijentamy v kompanijakh velykoji chetvirky [Features of settlements with customers in the big four companies]. Galician economic journal (Tern.), vol. 85, no 6, pp. 67-75 [in Ukrainian]. |
Bibliographic description: | Bondarenko N., Repina S. Features of settlements with customers in the big four companies. Galician economic journal. vol. 85, no 6, pp. 67-75. |
UDC: | 338.5 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.06.067 |
Ключові слова |
Велика четвірка, аудит, розрахунки з клієнтами, рахунок, програмне забезпечення |
Короткий опис |
Досліджено особливості розрахунків з клієнтами в чотирьох найбільших у світі за обсягом доходу компаніях у галузі аудиту. В результаті дослідження встановлено, що виставлення рахунків клієнтам за надані послуги відбувається у кілька етапів. З’ясовано основні обов’язки учасників компанії, які задіяні в процесі виставлення рахунків клієнтам. Встановлено, що в компаніях діє багаторівневий контроль за сформованими рахунками, до якого залучені співробітники операційного та фінансового відділів компаній, а також менеджери проектів, які є безпосередніми надавачами послуг клієнту. Виявлено, що в процесі комунікації з клієнтами та здійснення розрахунків із ними в компаніях Великої четвірки використовують офісний пакет Microsoft Office, спеціально розроблену систему для виставлення рахунків на основі SAP, програмні продукти BAS Бухгалтерія, M.E.Doc, сервіс для електронного документообігу між структурними одиницями компанії та клієнтом «Вчасно». Проте, не дивлячись на злагодженість механізму виставлення рахунків та кілька рівнів контролю, компанії стикаються з певними ризиками, які можуть негативно впливати на якість інформації в бухгалтерському обліку та звітності про стан розрахунків. Зокрема, це пов’язано з технічними збоями в програмних забезпеченнях через нерівномірне навантаження серверів, а також втратою інформації, що спричинена людським фактором – помилки занесення даних в електронну систему, недбалість, зловживання службовим становищем. У процесі дослідження встановлено, що недостатня інформованість співробітників операційного та фінансового відділів, а також обмеженість доступу до необхідних документів для здійснення розрахунків з клієнтами може призвести до зниження якості інформації у звітності компанії, шахрайства та інших протиправних дій. За результатами проведеного дослідження описано підходи до вирішення наявних у компаніях проблем при здійсненні розрахунків з клієнтами. Дослідження показало, що в умовах нестабільного економічного середовища у компаніях Великої четвірки постійно виникає необхідність щодо адаптації до змін у бізнес-середовищі та дотримання найвищих стандартів якості й безпеки даних. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | |