logo logo


Роль планування продажів у системі управління будівельно-виробничим підприємством

НазваРоль планування продажів у системі управління будівельно-виробничим підприємством
Назва англійськоюThe role of sales planning in the management system of a construction and manufacturing enterprise
АвториОлег Щербина
Принадлежність Одеська державна академія будівництва та архітектури, Одеса, Україна
Бібліографічний описЩербина О. Роль планування продажів у системі управління будівельно-виробничим підприємством. Галицький економічний вісник. 2024. Том 86. № 1. С. 147-159.
Bibliographic description (trans):Shcherbyna O. (2024) The role of sales planning in the management system of a construction and manufacturing enterprise. Galician economic journal, 2024, vol. 86, no 1, pp. 147-159.
Bibliographic description:Shcherbyna O. (2024) The role of sales planning in the management system of a construction and manufacturing enterprise. Galician economic journal, 2024, vol. 86, no 1, pp. 147-159.
UDC:

338.26: 339.35 

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.01.147
Ключові слова

відділ продажів, рентабельність, прибуток, валовий дохід, планування продажів

Короткий опис

Успішна діяльність будівельно-виробничих компаній вимагає здійснення такої управлінської функції, як планування продажів, що дозволяє через певні механізми постановки цілей і ретельного контролю їх виконання досягти бажаних результатів розвитку як окремих організацій, так і економіки країни. Особливо важлива проблема підвищення результативності планування правильної роботи виробничих підприємств будівельної направленості для країн, що розвиваються, до яких, без сумніву, відноситься і Україна. Тому нашим підприємствам для покращення результативності роботи необхідно навчитися вдосконалювати систему планування роботи, покращувати стратегічне й тактичне планування розвитку, навчитися об’єктивно оцінювати реалізацію впроваджених заходів. В роботі розроблено методику планування продажів на будівельно-виробничому підприємстві. Першочергове значення приділено виявленню та ретельному аналізу основних показників, що впливають на досягнення вдосконалення системи планування продажів задля об’єктивної оцінки. В рамках даного наукового дослідження проаналізовано деякі вибіркові цільові нормативи розвитку організації з метою отримання усіх необхідних даних задля вдосконалення загальної стратегії розвитку підприємства. Розроблено стратегію активного продажу, що включала певні зміни в структурі та роботі відділу продажів, запровадження новітніх розробок та постановку певних завдань для співробітників організації. Оптимізовано планові та фактичні показники витрат відділу продажів. Особливу увагу акцентовано на мотивації праці комерційних працівників, що має комбінувати в собі найефективніші прийоми морального та матеріального заохочення. Представлені планові показники річного розподілу продажів по менеджерах, що базувалися на аналізі продажів минулих років та специфіці діяльності будівельного ринку. Введено показник загальних витрат відділу продажів відносно планового показника задля можливості ретельного контролю результатів діяльності. Результати представленої роботи можуть бути використані для налагодження системи планування продажів на будівельно-виробничих підприємствах.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Матвеєва Н. В., Олійник В. М. Проблеми фінансового планування на підприємстві. Економіка суб’єктів господарювання. Наука й економіка. 2016. № 1 (41). С. 57–61.
  2. Ляшко І. І. Маркетингове планування як фактор підвищення ефективності комерційної діяльності підприємства. Приазовський економічний вісник. 2017. № 5 (05). C. 156–159.
  3. Пилипчук В. П., Данніков О. В. Маркетингові аспекти управління продажем. Формування ринкової економіки: зб. наук. пр. Спец. вип. Економіка підприємства: теорія і практика: у 2 ч. Київ: КНЕУ, 2010. С. 371–382.
  4. Буряк А. В., Дем’яненко І. В. Фінансове планування в системі управління розвитком підприємства. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. 2015. С. 155–160.
  5. Янковська В. А., Хижняк А. М. Теоретичні основи планування та прогнозування на підприємстві. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2015. № 2. 166 с.
  6. Багацька К. В. Фінансове планування як складова фінансового механізму підприємств. Удосконалення фінансового механізму системи АПК в умовах активізації глобалізаційних процесів: колективна монографія. Київ: Магнолія, 2015. С. 23–40.
  7. Сударкіна С. П., Маслій А. М. Планування маркетингової діяльності підприємства в сучасних умовах: інструменти і організація. Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». Серія «Економічні науки». 2016. № 28 (1200). C. 95–99.
  8. Буднікевич І. М. Маркетингове планування на підприємстві в умовах економічної кризи. Формування ринкових відносин в Україні. 2015. № 9 (172). C. 88–90.
  9. Данніков О. В. Актуальні проблеми маркетингового забезпечення процесу управління оптовороздрібних підприємств України. Науковий вісник Мукачівського державного університету «Серія Економіка»: зб. наук. прац: МДУ. 2014. № 2. С. 83–90.
  10. Радченко Д. М. Сутнісна характеристика фінансового планування на підприємстві. Young Scientist. 2016. № 6 (33). С. 179–182.
  11. Jobber D., Lancaster G. Selling and Sales Management. London: Pearson Education, 2003. P. 412–413.
References:
  1. Matveieva N. V., Oliinyk V. M. (2016). Problemy finansovoho planuvannia na pidpryiemstvi [Problems of financial planning at the enterprise]. Ekonomika subiektiv hospodariuvannia. Nauka y ekonomika. No. 1 (41). P. 57–61. [In Ukrainian].
  2. Liashko I. I. (2017). Marketynhove planuvannia yak faktor pidvyshchennia efektyvnosti komertsiinoi diialnosti pidpryiemstva [Marketing planning as a factor in improving the efficiency of commercial activities of the enterprise]. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk. No. 5 (05). P. 156–159. [In Ukrainian].
  3. Pylypchuk V. P., Dannikov O. V. (2010). Marketynhovi aspekty upravlinnia prodazhem [Marketing aspects of sales management]. Formuvannia rynkovoi ekonomiky: zb. nauk. pr. Spets. vyp. Ekonomika pidpryiemstva: teoriia i praktyka: u 2 ch. P. 371–382.
  4. Buriak A. V., Demianenko I. V. (2015). Finansove planuvannia v systemi upravlinnia rozvytkom pidpryiemstva [Financial planning in the system of enterprise development management]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. P. 155–160. [In Ukrainian].
  5. Yankovska V. A., Khyzhniak A. M. (2015). Teoretychni osnovy planuvannia ta prohnozuvannia na pidpryiemstvi [Theoretical foundations of planning and forecasting at the enterprise]. Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy, parvo. No. 2. P. 166–168. [In Ukrainian].
  6. Bahatska K. V. (2015). Finansove planuvannia yak skladova finansovoho mekhanizmu pidpryiemstv [Financial planning as a component of the financial mechanism of enterprises]. Udoskonalennia finansovoho mekhanizmu systemy APK v umovakh aktyvizatsii hlobalizatsiinykh protsesiv: kolektyvna monohrafiia. Kyiv: Mahnoliia. P. 23–40. [In Ukrainian].
  7. Sudarkina S. P., Maslii O. O. (2016). Planuvannia marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva v suchasnykh umovakh: instrumenty i orhanizatsiia [Planning of marketing activities of an enterprise in modern conditions: tools and organization]. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu “Kharkivskyi politekhnichnyi instytut”. Seriia “Ekonomichni nauky”. No. 28 (1200). P. 95–99. [In Ukrainian].
  8. Budnikevych I. M. (2015). Marketynhove planuvannia na pidpryiemstvi v umovakh ekonomichnoi kryzy pidpryiemstvi [Marketing planning at the enterprise in the conditions of economic crisis]. Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini. No. 9 (172). P. 88–90.
  9. Dannikov O. V. (2014)ю Aktualni problemy marketynhovoho zabezpechennia protsesu upravlinnia optovo-rozdribnykh pidpryiemstv Ukrainy [Actual problems of marketing support of the management process of wholesale and retail enterprises of Ukraine]. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu “Seriia Ekonomika”: zb. Nauk. No. 2. P. 83–90.
  10. Radchenko D. M. (2016). Sutnisna kharakterystyka finansovoho planuvannia na. Young Scientist [Essential characteristics of financial planning at the enterprise]. No. 6 (33). P. 179–182.
  11. Jobber D., Lancaster G. (2013). Selling and Sales Management. London: Pearson Education. P. 412–413.
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.