logo logo


Вплив цифровізації на розробку маркетингової стратегії в підприємницькій діяльності

НазваВплив цифровізації на розробку маркетингової стратегії в підприємницькій діяльності
Назва англійськоюThe impact of digitalization on the development of marketing strategy in entrepreneurship
АвториВладислав Голуб.
Принадлежність Університет митної справи та фінансів, Дніпро, Україна
Бібліографічний описГолуб В. Вплив цифровізації на розробку маркетингової стратегії в підприємницькій діяльності. Галицький економічний вісник. 2024. Том 86. № 1. С. 171-177.
Bibliographic description (trans):Holub V. The impact of digitalization on the development of marketing strategy in entrepreneurship. Galician economic journal, 2024, vol. 86, no 1, pp. 171-177.
Bibliographic description:Holub V. The impact of digitalization on the development of marketing strategy in entrepreneurship. Galician economic journal, 2024, vol. 86, no 1, pp. 171-177.
UDC:

339.1

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.01.171
Ключові слова

цифровізація, маркетингова стратегія, підприємницька дільність, цифрові технології, конкурентоспроможність

Короткий опис

Аналіз ролі цифровізації в розробленні маркетингових стратегій у підприємницькій діяльності є актуальним у зв’язку зі швидким поширенням цифрових технологій у сучасному суспільстві. Форми, інструменти та напрями роботи підприємства швидко змінюються, тому актуальним питанням залишається адаптація маркетингової діяльності до змін ринку. Реальність сучасного бізнесу така, що ефективне використання інформаційних технологій дає змогу перейти до «клієнтоорієнтованої» бізнесмоделі. Переглянуто раніше проведені дослідження поліпшення маркетингових стратегій в умовах цифрової економіки. Цифровізація є глобальним процесом, який трансформує всі сфери суспільного життя, включаючи економіку, бізнес, освіту, культуру тощо. Цифровізація створює нові можливості та виклики для підприємців, які повинні адаптувати свої маркетингові стратегії до змінюваних умов ринку та потреб споживачів. Проаналізовано вплив процесу цифровізації на розроблення маркетингових стратегій на підприємницькій діяльності. Розглянуто зміни, що відбулися у сфері маркетингу внаслідок швидкого поширення цифрових технологій. Основна ідея статті полягає в тому, що цифровізація суттєво змінила підхід до розроблення маркетингових стратегій та потребує у впровадженні нових інструментів у маркетинговій діяльності підприємства для його ефективного та конкурентоспроможного функціонування. Тому для розроблення успішної маркетингової стратегії на підприємництві важливо враховувати можливості, що надаються цифровізацією, зміни в поведінці споживачів і освоєння нових навичок і знань у сфері цифрового маркетингу. Стаття базується на теоретичному аналізі літератури та опрацювання даних досліджень. Вона сприяє поглибленню наукового розуміння сутності та значення цифровізації в підприємницькій діяльності, а також стане корисною для підприємців, які хочуть оптимізувати свою маркетингову стратегію в умовах цифрової економіки. Аналізуючи роль цифровізації у розробленні маркетингових стратегій, описано нові можливості, доступні підприємцям завдяки цифровим технологіям, таким, як соціальні мережі, інтернет-магазини, мобільні програми та інші інструменти. Стаття корисна як для сучасних підприємців, які намагаються успішно адаптуватися до умов ринку, що змінюються, так і для дослідників, які цікавляться впливом цифровізації на підприємницьку діяльність. 

цифровізація, 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Гудзь Ю. Ф., Джерелюк Ю. О., Кравчик Ю. В. Етапи формування маркетингової стратегії підприємства. Innovation and sustainability. 2023. № 1. С. 197–202.
  2. Петрова І., Лойко Є. Методичний засади розробки маркетингової стратегії підприємства. Вчені записки Університету «КРОК». 2022. Т. 1. № 65. С. 95–104.
  3. Пономаренко І. Особливості формування маркетингових комунікацій в умовах цифровізації. Таврiйський науковий вiсник. 2021. № 7. С. 91–96.
  4. Прес-релізи та звіти – Користування інтернетом серед українців: результати телефонного опитування, проведеного 13–18 травня 2022 року. kiis.com.ua. URL: https://www.kiis.com.ua/ ?lang=ukr&cat=reports&id=1115&page=1 (дата звернення: 06.11.2023).
  5. Як купують та що роблять українці в інтернеті під час війни. gradus.app. URL: https://gradus. app/uk/open-reports/what-ukrainians-buy-and-do-online-during-war/ (дата звернення: 08.11.2023).
  6. Руденко М., Кирилюк Є., Хуторна М. Цифровізація: маркетингові тренди та платформи реалізації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2022. Т. 5–6. № 294-295. С. 80–87.
  7. VRK | ВРК оновлює свій прогноз щодо обсягів рекламного ринку 2023. vrk.org.ua. URL: https:// vrk.org.ua/news-events/2023/updated-market-volume-2023.html (дата звернення: 07.11.2023). 8. Винничук Р. Цифровізація в управлінні персоналом: понятійно-категоріальний апарат. Наука і техніка сьогодні. 2023. Т. 11. № 25. С. 229–241.
  8. Костинець Ю. Цифровізація як засіб реалізації концепцій індивідуалізованого та сегментованого маркетингу на ринку туристичних послуг. Підприємництво та інновації. 2019. Т. 9. С. 38–42.
  9. Прохорова В., Бабічев А., Янчак Ю. Цифровізація управління на макрорівні. Управління розвитком економічного середовища в умовах глобальних трансформацій: кол. мон. за заг. ред. д.е.н., проф. Прохорової В. В. Харків: Видавництво Іванченка І. С. С. 387–394.
References:
  1. Ghudzj Ju. F., Dzhereljuk Ju. O., Kravchyk Ju. V. (2023). Etapy formuvannja marketynghovoji strateghiji pidpryjemstva [Stages of formation of the marketing strategy of the enterprise]. Innovation and sustainability. No. 1. P. 197–203.
  2. Petrova I., Lojko Je. (2022). Metodychnyj zasady rozrobky marketynghovoji strateghiji pidpryjemstva [Methodical approach to developing the enterprise marketing strategy]. Scientific notes of the University KROK. Vol. 65. No. 1. P. 95–104.
  3. Ponomarenko I. (2021). Osoblyvosti formuvannja marketynghovykh komunikacij v umovakh cyfrovizaciji [Features of the formation of marketing communications in the context of digitalization]. Tavrian Scientific Bulletin. series: Economics. Vol. 7. P. 91–96.
  4. Internet use among Ukrainians: results of a telephone survey conducted on May 13-18, 2022. Press release. URL: https://www.kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports&id=1115&page=1 (accessed: 06 October 2023).
  5. What Ukrainians buy and do online during the war. URL: https://gradus.app/uk/open-reports/whatukrainians-buy-and-do-online-during-war/ (accessed: 08 October 2023).
  6. Rudenko M., Kyryljuk Je., Khutorna M. (2022). Tsyfrovizatsiia: marketynhovi trendy ta platformy realizatsii [Digitalization: marketing trends and sales platforms]. Scientific bulletin of the Odessa national economic university. Vol. 5–6. No. 294–295. P. 80–87.
  7. The VRK updates its forecast for the advertising market in 2023. URL: https://vrk.org.ua/newsevents/2023/updated-market-volume-2023.html (accessed: 07.11.2023).
  8. Vynnychuk R. (2023). Tsyfrovizatsiia v upravlinni personalom: poniatiino-katehorialnyi aparat. Nauka i tekhnika sohodni [Digitalization in personnel management: conceptual-categorical apparatus]. Science and technology today. Vol. 11. No. 25. P. 229–241.
  9. Kostynecj Ju. (2019). Tsyfrovizatsiia yak zasib realizatsii kontseptsii indyvidualizovanoho ta sehmentovanoho marketynhu na rynku turystychnykh posluh [Digitalization as a means of implementing the concepts of individualized and segmented marketing in the tourist services market]. Entrepreneurship and innovation. Vol. 9. P. 38–42.
  10. Prokhorova V., Babichev A., Janchak Ju. (2023). Tsyfrovizatsiia upravlinnia na makrorivni [Digitalization of management at the macro level]. Upravlinnia rozvytkom ekonomichnoho seredovyshcha v umovakh hlobalnykh transformatsii [Managing the evolution of the economic environment in the context of global change]. Kharkiv: Ivanchenko Publishing House. P. 387–394.  
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.