logo logo


Роль реклами у створенні іміджу компанії

НазваРоль реклами у створенні іміджу компанії
Назва англійськоюThe role of advertising in creating a companys image
АвториВікторія Васюта, Анастасія Устименко
Принадлежність Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Полтава, Україна
Бібліографічний описВасюта В., Устименко А. Роль реклами у створенні іміджу компанії. Галицький економічний вісник. 2025. Том 93. № 2. С. 99-104.
Bibliographic description (trans):Vasiuta V., Ustimenko A. The role of advertising in creating a companys image. Galician economic journal, 2025, vol. 93, no 2, pp. 99-104.
Bibliographic description:Vasiuta V., Ustimenko A. The role of advertising in creating a companys image. Galician economic journal, 2025, vol. 93, no 2, pp. 99-104.
UDC:

659.113

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2025.02.099
Ключові слова

реклама, імідж компанії, рекламна стратегія, іміджева реклама, брендинг, комунікаційні інструменти, візуальна ідентичність, споживчі уподобання, емоційний зв’язок, репутація бренду

Короткий опис

Наразі українські компанії працюють у складних умовах через внутрішні та зовнішні виклики, такі, як війна, економічна нестабільність, руйнування інфраструктури та зростаюча конкуренція. У цих обставинах важливим завданням для бізнесу є створення позитивного іміджу, що допоможе зміцнити довіру клієнтів, зберегти рівень продажів і підвищити конкурентоспроможність. Актуальність даного дослідження зумовлена необхідністю підвищення ефективності рекламних стратегій підприємств в умовах стрімкої цифровізації, глобалізації та зростаючої конкуренції на ринку. Реклама відіграє ключову роль у формуванні позитивного іміджу компанії, підвищенні її впізнаваності та залученні потенційних клієнтів. Детально розглянуто сутність, функції та значення іміджевої реклами як одного з найбільш дієвих інструментів комунікаційної стратегії компанії. Досліджено також роль реклами у формуванні позитивного іміджу компанії в умовах сучасного ринкового середовища. Акцентується увага на важливості рекламної діяльності як ключового інструменту підвищення конкурентоспроможності, зміцнення довіри споживачів та забезпечення стабільності бізнесу, особливо в умовах економічної нестабільності та воєнного стану. Розглянуто основні види реклами та їх вплив на сприйняття бренду. Досліджено вплив рекламної діяльності на споживчі уподобання, рівень лояльності клієнтів та репутацію бренду на конкурентному ринку. Проаналізовано основні види рекламних стратегій та їх ключові особливості, зокрема застосування візуальних елементів, символів, кольорової гами та демонстрацію місць споживання товару як ефективних інструментів формування емоційного зв’язку зі споживачами. Визначено значення брендингу та візуальної ідентичності у побудові довготривалого іміджу компанії. Відзначено важливість використання сучасних технологій, зокрема цифрової реклами, соціальних мереж та контент-маркетингу для залучення цільової аудиторії та зміцнення позицій бренду на ринку. Це дозволить покращити ефективність рекламної комунікації, забезпечити стійке зростання лояльності споживачів та підвищити репутацію підприємства.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Міщенко В. А., Самотей М. Г. Формування іміджу туристичного підприємства. Вісник НТУ «ХПІ». 2017. № 54 (1257). С. 75–78.
  2. Постова В., Лук’янець А. Особливості формування та підтримка іміджу підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Підприємництво та інновації. 2020. № 14. С. 63–67.
  3. Сабат В. І., Мацюк В. В., Дурняк Б. В. Використання реклами у формуванні іміджу сучасного підприємства. Українська академія друкарства. URL:  http://nz.uad.lviv.ua/static/media/2-67/15.pdf (дата звернення: 19.12.2024)
  4. Євсейцева О., Юркевич Т. Іміджева реклама та її реалізація. Домінанти соціально-економічного розвитку України в умовах інноваційного типу прогресу: збірник тез доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти та молодих учених, присвяченої 90-річчю Київського національного університету техно логій та дизайну. 2020. С. 50–53.
  5. Таран-Лала О. М., Зось-Кіор М. В., Андрусенко М. М. Імідж підприємства як фактор впливу на його конкурентоспроможність. Агросвіт. 2020. № 7. С. 18–22.
  6. Продан І. Іміджева реклама у дизайні. Луганський національний університет імені Тараса Шевченка. URL: http://www.aphn-journal.in.ua/archive/35_2021/part_5/5.pdf (дата звернення: 19.12.2024)
References:
  1. Mishchenko V. A., Samotey M. H. (2017) Formuvannya imidzhu turystychnogo pidpryyemstva [Formation of the image of a tourism enterprise]. Visnyk NTU “KhPI”, no. 54 (1257), pp. 75–78.
  2. Postova V., Luk’yanets A. (2020) Osoblyvosti formuvannya ta pidtrymky imidzhu pidpryyemstv hotelʹno-restorannoho biznesu [Features of formation and maintenance of the image of hotel and restaurant enterprises]. Pidpryyemnytstvo ta innovatsiyi, no. 14, pp. 63–67.
  3. Sabat V. I., Matsiuk V. V., Durniak B. V. (2024) Vykorystannya reklamy u formuvanni imidzhu suchasnoho pidpryyemstva [The use of advertising in shaping the image of a modern enterprise]. Ukrayinska akademiya drukarstva. Available at: http://nz.uad.lviv.ua/static/media/2-67/15.pdf (accessed: 19 December 2024).
  4. Yevseitseva O., Yurkevych T. (2020) Imidzheva reklama ta yiyi realizatsiya [Image advertising and its implementation]. Dominanty sotsialʹno-ekonomichnoho rozvytku Ukrayiny v umovakh innovatsiynoho typu prohresu: zbirnyk tez dopovidey Vseukrayinsʹkoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi zdobuvachiv vyshchoyi osvity ta molodykh uchenykh, prysvyachenoyi 90-richchyu Kyyivsʹkoho natsionalʹnoho universytetu tekhnolohiy ta dyzaynu, pp. 50–53.
  5. Taran-Lala O. M., Zos-Kior M. V., Andrusenko M. M. (2020) Imidzh pidpryyemstva yak faktor vplyvu na yoho konkurentospromozhnistʹ [The company's image as a factor influencing its competitiveness]. Ahrosvit. no. 7, pp. 18–22.
  6. Prodan I. (2024) Imidzheva reklama u dyzayni [Image advertising in design]. Luhansʹkyy natsionalʹnyy universytet imeni Tarasa Shevchenka. Available at: http://www.aphn-journal.in.ua/archive/35_2021/ part_5/ 5.pdf (accessed: 19 December 2024)
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.