Світові тренди розвитку соціальної відповідальності бізнесу
Назва | Світові тренди розвитку соціальної відповідальності бізнесу |
Назва англійською | World trends of business social responsibility development |
Автори | М. Варламова, Г. Єнгоян |
Принадлежність | Донецький національний університет імені Василя Стуса,Вінниця, Україна |
Бібліографічний опис | Варламова М. Світові тренди розвитку соціальної відповідальності бізнесу / М. Варламова, Г. Єнгоян // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 60. — № 5. — С. 58–65. — (Світове господарство і міжнародні економічні відносини). |
Bibliographic description (trans): | Varlamova M., Yengoian H. (2019) World trends of business social responsibility development. Galician economic journal (Tern.), vol. 60, no 5, pp. 58-65. |
Bibliographic description: | Varlamova M., Yengoian H. (2019) World trends of business social responsibility development. Galician economic journal (Tern.), vol. 60, no 5, pp. 58-65. |
UDC: | 339.9 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.05.058 |
Ключові слова |
корпоративна соціальна відповідальність, багатонаціональні корпорації, напрямки соціальної діяльності |
Короткий опис |
Присвячено актуальній проблемі розвитку соціальної відповідальності бізнесу в сучасних умовах посилення необхідності вирішення глобальних проблем. Розглянуто різні підходи до визначення соціальної відповідальності бізнесу та охарактеризовано еволюцію розвитку даного поняття. Проведено аналіз глобальних ініціатив, спрямованих на підтримку й стимулювання компаній дотримуватися принципів корпоративної соціальної відповідальності. Особливу увагу приділено аналізу поширення Глобального договору ООН, який закріплює 10 принципів у сфері прав людини, трудових відносин, охорони навколишнього середовища і боротьби з корупцією, Глобальної ініціативи зі звітності. Зазначено вплив розвитку соціальної відповідальності бізнесу як на вирішення глобальних проблем, так і безпосередньо на діяльність підприємств, зокрема показано вплив рейтингу за рівнем корпоративної соціальної відповідальності, складеного Глобальним інститутом репутації, на продажу та бажання інвестувати в їхню діяльність. Наведено характеристику найпоширеніших моделей соціальної відповідальності компаній – американської, японської та європейської, а також проаналізовано тенденції щодо зміни напрямків корпоративної соціальної відповідальності. Проаналізовано особливості розвитку основних напрямків корпоративної соціальної відповідальності українських та закордонних підприємств з високим значенням індексу корпоративної соціальної відповідальності. Зазначено зменшення значущості для багатонаціональних корпорацій такої складової соціальної відповідальності як умови праці у порівнянні з такими складовими, як управління та корпоративне громадянство, зокрема субелементів впливу на суспільство та етичного й чесного ведення бізнесу. Проведено порівняльний аналіз корпоративної соціально відповідальної діяльності українських та закордонних підприємств, обсягів фінансування зарубіжних компаній-лідерів (за індексом корпоративної соціальної відповідальності) та українських підприємств у соціально відповідальні заходи й частки даного фінансування у прибутку досліджуваних компаній. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: | 1. Maimunah I. Corporate social responsibility and its role in community development: An international perspective. The Journal of International Social Research.2009. No. 9. P. 45–57. 2. A renewed EU strategy 201114 for Corporate Social Responsibility.URL: http://eur-lex.europa.eu/ LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0681:FIN:EN:PDF (accessed 18.10.2019). 3. Kotler F. Korporatyvna sotsial'na vidpovidal'nist'. Yak zrobyty yakomoha bil'she dobra dlya vashoyi kompaniyi ta suspil'stva, 2005. 302 p. [Іn Ukrainian]. 4. Official website of UN Global Compact. URL: https://www.unglobalcompact.org/ (accessed 22.10.2019). 5. Global CR RepTrak 2017. URL: https://www.rankingthebrands.com/PDF/ 6. Kravtsova E. M., Matveeva V. Y. Modely sotsyal'noy otvetstvennosty byznesa v myrovoy ekonomyke, 2016. № 1. Р. 81–98.[Іn Russian]. 7. Petrashko L. P. Korporatyvna vidpovidal'nist': kros-kul'turni modeli ta biznes-praktyky. 2013. Р. 115–141. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mep_2011_1-2_7(accessed 25.10.2019).[Іn Ukrainian]. 8. Googleresponsibilityreport.URL: https://sdd-pdf.s3.amazonaws.com/report-pdfs/2018/ 9. Walt Disney responsibility report. URL: https://www.thewaltdisneycompany.com/ 10. Lego responsibility report. URL: https://sdd-pdf.s3.amazonaws.com/report-pdfs/ 11. Bosch responsibility report. URL: https://database.globalreporting.org/reports/55515/download-report-pdf/(accessed 25.10.2019). 12. Zvit z sotsial'noyi diyal'nosti PAT “Obolon'”. URL: http://obolon.ua/ua/corporate-responsibility/social-reporting (accessed 25.10.2019). [Іn Ukrainian]. 13. Nefinansovyy zvit KSV “Roshen”. URL: https://www.roshen.com/uploads/Ukr_DDD.pdf (accessed 25.10.2019). [in Ukrainian]. 14. Zvit z sotsial'noyi vidpovidal'nosti PAT “Al'fa-Bank”. Osnovni KSV initsiatyvy v 2017. URL: https://alfabank.ua/about/charity (accessed 25.10.2019)/ [in Ukrainian].
|
Завантажити | ![]() |