Аналіз ефективності різних каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств
Назва | Аналіз ефективності різних каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств |
Назва англійською | Analysis of the efficiency of different channels of agricultural enterprises products sales |
Автори | Сєвідова І., Лещенко Л. |
Принадлежність | Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка, Харків, Україна Харківський національний аграрний університет імені В. В. Докучаєва, Харків, Україна |
Бібліографічний опис | Сєвідова І., Лещенко Л. Аналіз ефективності різних каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств. Галицький економічний вісник. 2020. Том 65. № 4. С. 60-67. |
Bibliographic description (trans): | Sievidova, I. and Leshchenko, L. (2020). Analysis of the efficiency of different channels of agricultural enterprises products sales. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 60-67. |
Bibliographic description: | Sievidova, I. and Leshchenko, L. (2020). Analysis of the efficiency of different channels of agricultural enterprises products sales. Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 60-67. |
UDC: | 631.11:330 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.04.060 |
Ключові слова |
канали реалізації, продукція рослинного походження, сільськогосподарські підприємства, ознака ефективності, посередники, логістично-збутова сфера, оптові експортери, товаровиробники.
|
Короткий опис |
Визначено основні наукові підходи щодо класифікації каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств за ознакою ефективності, серед яких: 1) підхід, пов’язаний з систематизацією каналів реалізації з огляду на їх ефективність з точки зору здатності сільськогосподарських підприємств до успішного управління логістично-збутовою сферою; 2) підхід, пов’язаний з класифікацією каналів збуту продукції сільськогосподарських підприємств з точки зору забезпечення швидкого товароруху; 3) традиційний підхід до вибору каналів реалізації продукції сільськогосподарських підприємств, який пов’язаний із орієнтиром на досягнення основних фінансово-економічних показників від збуту, зокрема, певних обсягів продажу в натуральному вимірі, певних обсягів доходу від реалізації у вартісному вигляді, певних обсягів чистого прибутку від реалізації; 4) підхід до поділу каналів реалізації продукції за ознакою ефективності залежно від функціонального навантаження суб’єктів господарювання останніх (прямі канали, які забезпечуються безпосередньо сільськогоспо-дарськими підприємствами, що здійснюють випуск продукції (зокрема продукції рослинного походження); непрямі канали, які можуть бути сформовані за рахунок посередників трьох категорій, а саме: посередників, які здійснюють певні функції логістичного, збутового характеру на умовах, які не є вигідними для сільськогосподарських виробників; посередників, які співпрацюють на вигідних цінових умовах з крупними сільськогосподарськими виробниками, реалізують придбану продукцію рослинності як великим товаровиробникам на національному ринку, так і експортують закордонним покупцям; посередників, які співпрацюють на вигідних цінових умовах з крупними сільськогосподарськими виробниками (гуртові експортери, державні підприємства для забезпечення державного резерву відповідними продуктами рослинного походження, крупні товаровиробники, які експортують власну продукцію). Встановлено, що впродовж 2018–2019 рр. найбільша ефективність збуту продукції рослинного походження в Україні була забезпечено при продажу через непрямі канали реалізації, прямий продаж був менш ефективним з огляду на відсутність належної логістики, організацію збуту тощо. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | ![]() |