Комплаєнс і комплаєнс-ризики в контексті питань корпоративної відповідальності та корпоративного управління (окремі аспекти зарубіжної практики)
Назва | Комплаєнс і комплаєнс-ризики в контексті питань корпоративної відповідальності та корпоративного управління (окремі аспекти зарубіжної практики) |
Назва англійською | Compliance and compliance-risks in the context of corporate responsibility and corporate governance (certain aspects of foreign practice) |
Автори | Фон Розен В. |
Принадлежність | ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Київ, Україна |
Бібліографічний опис | Фон Розен В. Комплаєнс і комплаєнс-ризики в контексті питань корпоративної відповідальності та корпоративного управління (окремі аспекти зарубіжної практики). Галицький економічний вісник. 2020. Том 65. № 4. С. 246-253. |
Bibliographic description (trans): | Von Rosen, V. (2020). Compliance and compliance-risks in the context of corporate responsibility and corporate governance (certain aspects of foreign practice). Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 246-253. |
Bibliographic description: | Von Rosen, V. (2020). Compliance and compliance-risks in the context of corporate responsibility and corporate governance (certain aspects of foreign practice). Galician economic journal, vol. 65, no 4, pp. 246-253. |
UDC: | 339.9 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.04.246 |
Ключові слова |
корпоративна культура, корпоративна соціальна відповідальність, корпоративне управління, комплаєнс, комплаєнс ризики. |
Короткий опис |
Досліджено питання розвитку норм і правил корпоративного управління, в історичному контексті. Зазначено особливості цього розвитку під впливом процесів інтернаціоналізації, глобалізації, дігіталізації та виникаючих останні 20 років на цьому тлі протиріч. Зазначено, що необхідними постають додаткові заходи щодо подолання цих протиріч і ризиків. Досліджено та розкрито сутність і взаємозв´язок питань корпоративної культури й корпоративної відповідальності, корпоративного управління й комплаєнс. Узагальнено й визначено принципи побудови системи корпоративного управління, зазначено її основні складові. Особливу увагу приділено питанню комплаєнс і комплаєнс-ризиків у контексті питань корпоративного управління й відповідальності. Крім того, досліджено вплив комплаєнс-ризиків на зростання рівня втрат компанії та розглянуто можливості вдосконалення підходів до оптимізації витрат унаслідок комплаєнс-ризиків. Поглиблення соціальної відповідальності для корпорацій має бути не лише гаслом, а й бути підкріпленим активною діяльністю в цьому напрямі (наприклад, у рамках ESG). Слід розрізняти заходи щодо попередження та подолання комплаєнс-ризиків для невеликих та середніх підприємств, сімейних підприємств і для великих підприємств, а також залежно від сфери діяльності. В будь-якому разі важливим постає питання впровадження ефективної системи GRC з метою зниження комплаєнс-витрат. Запровадження ефективної системи комплаєнс-менеджменту могло б сприяти мінімізації витрат, що пов´язані з комплаєнс-ризиками, причому ефективність системи має бути зумовлена «розумним» рівнем витрат на її розбудову з урахуванням витрат на залучення додаткового висококваліфікованого персоналу. Подальшими завданнями в дослідженні даного напряму є з`ясування взаємозалежності комплаєнс-ризиків та потенційних можливостей економічного зростання; подальше дослідження комплаєнс-витрат на рівні окремих підприємств і світової практики в цілому; побудова відповідної моделі. Також у подальшому необхідно докладніше розглянути окремі види комплаєнс-ризиків, проаналізувати їх динаміку в загальній структурі ризиків.
|
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | ![]() |