logo logo


Інвестиційна привабливість індустрії туризму в теперішніх умовах

НазваІнвестиційна привабливість індустрії туризму в теперішніх умовах
Назва англійськоюInvestment attractiveness of the tourism industry under current conditions
АвториКондрацька Л.
Принадлежність Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описКондрацька Л. Інвестиційна привабливість індустрії туризму в теперішніх умовах. Галицький економічний вісник. 2021. Том 71. № 4. С. 7-13.
Bibliographic description (trans):Kondratska, L. (2021). Investment attractiveness of the tourism industry under current conditions. Galician economic journal, vol. 71, no 4, pp. 7-13.
Bibliographic description:Kondratska, L. (2021). Investment attractiveness of the tourism industry under current conditions. Galician economic journal, vol. 71, no 4, pp. 7-13.
UDC:

339.727.22; 330.322

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.04.007
Ключові слова

туризм, туристичний потік, інвестиції, інвестиційна привабливість, державна підтримка.

 

Короткий опис

Досліджено поняття інвестиційної привабливості сфери туризму як сукупності мікро- та макрофакторів, що формують загальне уявлення потенційного інвестора про стан
та рівень розвитку туризму в певній країні та надають йому можливість визначити, наскільки досліджувана країна може бути привабливою та вигідною для інвестування цієї сфери. Зазначено,
що за результатами дослідження Європейської Бізнес-Асоціації Україна протягом 2016–2020 років демонструвала зменшення прихильності опитаних респондентів щодо інвестування в країну,
про що свідчить спад індексу інвестиційної привабливості. Висвітлено економічне значення та особливості залучення інвестицій у вітчизняну туристичну галузь. Проаналізовано динаміку та здійснено прогноз вкладень у досліджувану сферу. З’ясовано, що найбільші обсяги інвестиційних ресурсів у 2019 році надійшли із таких країн, як Кіпр, Нідерланди, Швейцарія, Австрія, Угорщина, Польща, США та ряд інших у страхову діяльність, промисловість, гуртову та роздрібну торгівлю, професійну та науково-технічну діяльність, будівництво. Розкрито сутність чинників впливу
на розвиток української туристичної діяльності, серед яких недостатність організаційної
підтримки галузі, невідповідність об’єктів відпочинку світовим стандартам якості, застарілий характер матеріально-технічної бази туристичного комплексу, низька якість автомобільних доріг у сільських місцевостях та ін. Охарактеризовано основні проблеми, які ускладнюють залучення інвестицій та запропоновано перелік заходів підвищення інвестиційної привабливості вітчизняної індустрії туризму. Вважаю, що найефективнішими серед них є побудова потужної туристичної політики країни, популяризація вітчизняних туристичних можливостей, покращення матеріально-технічного стану туристичних «магнітів», створення нових та маркування наявних туристичних маршрутів, поліпшення якості ринку екскурсійних послуг та умов відпочинку й оздоровлення населення, створення цифрового каталогу послуг та продуктів, покращення рівня інформаційно-рекламного забезпечення туристичної діяльності, вдосконалення безпеки перебування туристів на туристичних об’єктах.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Мацука В. М. Інвестиційна привабливість туристичної галузі України. Економіка. Управління. Інновації. Серія: Економічні науки. 2014. Випуск № 1 (11). URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2014 _1_68.
  2. Захарчук С. С. Фінансово-економічні проблеми функціонування туристичної галузі. Економіка. Управління. Інновації. Серія: Економічні науки. 2010. Випуск № 1 (3). URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/eui_2010_1_9.
  3. Коваленко Ю. О. Особливості розвитку міжнародного туризму як виду економічної діяльності. Стратегія розвитку України (економіка, соціологія, право). 2004. Випуск № 3–4. С. 710–714.
  4. World economic forum. URL: https://www.weforum.org.
  5. World tourism organization. URL: http://www2.unwto.org/en.
  6. Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/.
  7. Дослідження Європейської Бізнес Асоціації «Індекс інвестиційної привабливості України : настрої інвесторів у 2-му півріччі 2020 року». URL: https://eba.com.ua/wp-content/uploads/2020/12/EBA-InvestIndex_2H-2020.pdf.
  8. Малюта К. Г. Фактори інвестиційної привабливості туристичної сфери України. Modern Economics. 2019. Випуск № 13. С. 168–173. https://doi.org/10.31521/modecon.V13(2019)-26
  9. Зарічна О. В. Економічна сутність інвестицій та їх роль в туристичній діяльності. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки. 2014. Випуск № 5 (2). С. 81–85.

 

References:
  1. Matsuka, V. M. (2014). Investytsiina pryvablyvist turystychnoi haluzi Ukrainy [Investment attractiveness of the tourism industry of Ukraine]. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii. Seriia: Ekonomichni nauky – Economy. Management. Innovation. Series “Economic Sciences”. No. 1 (11). URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/eui_2014_1_68. [In Ukrainian].
  2. Zakharchuk, S. S. (2010). Finansovo-ekonomichni problemy funktsionuvannia turystychnoi haluzi [Financial and economic problems of the tourism industry]. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii. Seriia : Ekonomichni nauky – Economy. Management. Innovation. Series “Economic Sciences”. No. 1 (3). URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2010_1_9. [In Ukrainian].
  3. Kovalenko, Yu. O. (2004). Osoblyvosti rozvytku mizhnarodnoho turyzmu yak vydu ekonomichnoi diialnosti [Features of international tourism development as a type of economic activity]. Stratehiia rozvytku Ukrainy (ekonomika, sotsiolohiia, pravo) – Development Strategy of Ukraine. Economy. Sociology. Right. No. 3–4. P. 710–714. [In Ukrainian].
  4. World economic forum. URL: https://www.weforum.org. [In Ukrainian].
  5. World tourism organization. URL: http://www2.unwto.org/en. [In English].
  6. State Statistics Service of Ukraine. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/. [In Ukrainian].
  7. Doslidzhennia Yevropeiskoi Biznes Asotsiatsii “Indeks investytsiinoi pryvablyvosti Ukrainy: nastroi investoriv u 2-mu pivrichchi 2020” [Index of investment attractiveness. Current information of the European Business Association]. URL: https://eba.com.ua/wp-content/uploads/2020/12/EBA-InvestIndex _2H-2020.pdf. [In Ukrainian].
  8. Maliuta, K. H. (2019). Faktory investytsiinoi pryvablyvosti turystychnoi sfery Ukrainy [Factors of investment attractiveness of the tourist sphere of Ukraine]. Modern Economics. No. 13. P. 168–173. [In Ukrainian]. https://doi.org/10.31521/modecon.V13(2019)-26
  9. Zarichna, O. V. (2014). Ekonomichna sutnist investytsii ta yikh rol v turystychnii diialnosti [Економічна сутність інвестицій та їх роль в туристичній діяльності]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky – Scientific Journal of Kherson State University. Series “Economic Sciences”. No. 5 (2). P. 81–85. [In Ukrainian].

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.