logo logo


Інструментальне забезпечення менеджменту конкурентоспроможності установ сфери послуг

НазваІнструментальне забезпечення менеджменту конкурентоспроможності установ сфери послуг
Назва англійськоюInstrumental support of competitiveness management of service institutions
АвториСербіненко Н., Головань О., Олійник О.
Принадлежність Запорізький національний університет, Запоріжжя, Україна
Бібліографічний описСербіненко Н., Головань О., Олійник О. Інструментальне забезпечення менеджменту конкурентоспроможності установ сфери послуг. Галицький економічний вісник. 2021. Том 71. № 4. С. 99-107.
Bibliographic description (trans):Serbinenko, N., Holovan, O. and Oliynyk, O. (2021). Instrumental support of competitiveness management of service institutions. Galician economic journal, vol. 71, no 4, pp. 99-107.
Bibliographic description:Serbinenko, N., Holovan, O. and Oliynyk, O. (2021). Instrumental support of competitiveness management of service institutions. Galician economic journal, vol. 71, no 4, pp. 99-107.
UDC:

336.7 : 334.78 : 005.336.1

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.04.099
Ключові слова

банківські послуги, корпоративні клієнти, інтегральний показник конкуренто-
спроможності, ефективність послуг, інструментальне забезпечення

Короткий опис

Ефективність управлінської діяльності банку залежить від якості інформаційного забезпечення та відповідної діагностики роботи банку зі своїми клієнтами, зокрема корпоративними. Метою даного дослідження є розроблення перспективного для застосування інструментального забезпечення діагностики ефективності роботи комерційних банків, що обслуговують корпоративних клієнтів на регіональному ринку. Як інструмент діагностики ефективності роботи комерційних банків, що обслуговують корпоративних клієнтів, запропоновано використання показника конкуренто-
спроможності. Цей показник дає можливість оцінити ефективність роботи банку в порівнянні з конкурентами через ступінь задоволення якістю пропонованих послуг та ефективність його господарської діяльності за рахунок порівняння конкурентної позиції банку відносно його конкурентів. Застосовано методику визначення конкурентоспроможності банківських послуг як інструментального забезпечення діагностики ефективності роботи комерційних банків 3 групи (ПАТ «Метабанк», ПАТ «Моторбанк» та КБ «Індустріалбанк»), що обслуговують корпоративних клієнтів на ринку Запорізького регіону. Пропоноване інструментальне забезпечення діагностики ефективності роботи банку з корпоративними клієнтами на основі визначення інтегрального показника конкурентоспроможності банківських послуг дозволяє визначити напрямки підвищення його ефективності. Методика передбачає поетапне визначення середньої інтегральної оцінки якісних та вартісних показників надання послуг корпоративним клієнтам. На першому етапі відбувається вибір якісних та вартісних показників надання банківських послуг корпоративним клієнтам та їх нормування з використанням «функції бажаності» або відносно еталонного значення. На наступному етапі здійснюється розрахунок вагових коефіцієнтів значущості для якісних та вартісних показників. Запропоноване інструментальне забезпечення діагностики ефективності роботи банку дозволило виявити напрямки удосконалення роботи ПАТ «Метабанк» з корпоративними клієнтами на регіональному ринку, а саме: організація надання послуг, підвищення якості пропонованих послуг та зручності обслуговування; збільшення кількості відділень; удосконалення інформаційної підтримки, зокрема через поліпшення роботи персоналу з клієнтами щодо надання консультацій на професійному рівні та шляхом упровадження он-лайн калькулятора для розрахунку вартості послуг.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Бальестерос Е. Д. Методологические аспекты анализа продуктов и услуг в финансовой сфере. Банковские услуги. 2018. № 6. С. 30–37.
  2. Гаврилко П. П., Кужелєв М. О., Брітченко І. Г. Корпоративні відносини в банківському секторі : фінансові механізми та маркетингові стратегії: моногр. Рівне-Новий Сонч: Волин. обереги, 2016. 228 с.
  3. Кретов Д. Ю. Теоретичні аспекти обслуговування корпоративних клієнтів банку. Young Scientist. 2015. № 7. 87 с.
  4. Кужелєв М. О. Інноваційні методи кредитування корпоративного сектору економіки в умовах динамічного зовнішнього середовища. Проблемы и перспективы развития сотрудничества между странами Юго-Восточной Европы в рамках черноморского экономического сотрудничества. 2017. № 8. С. 231–235.
  5. Кузнєцова Л. В., Андреєва Я. С., Жердецька Л. В. Діяльність банків на кредитному ринку в умовах асиметрії інформації: монографія. Одеса: ОНЕУ, 2015. 289 с.
  6. Лєонов С., Васильєва Т., Буряк А. Ефективність банківського бізнесу в Україні: стохастичний фронтірний аналіз. Вісник Національного банку України. 2013. № 6. С. 19–25.
  7. Офіційний сайт ПАТ «Метабанк». URL: http://www.mbank.com.ua/.
  8. Офіційний сайт ПАТ «Моторбанк». URL: https://www.motor-bank.ua/.
  9. Офіційний сайт КБ «Індустріалбанк». URL: https://www.industrialbank.ua/ua/.
  10. Лукинский В. С., Лукинский В. В., Плетнева Н. Г. Логистика и управление цепями поставок. Москва: Юрайт, 2018. 359 с.
  11. Грюнинг Х. Ван Анализ банковских рисков. Система оценки корпоративного управления и управления финансовыми рисками. Москва: Весь мир, 2014. 304 c.

 

References:
  1. Balesteros E. D. (2018). Metodologicheskie aspekty analiza produktov i uslug v finansovoj sfere. [Methodological aspects of the analysis of products and services in the financial sector]. Bankovskie uslugi. No. 6. Р. 30–37.
  2. Gavrilko P. P., Kuzhelyev M. O., Britchenko I. G. (2016). Korporativni vidnosini v bankivskomu sektori: finansovi mehanizmi ta marketingovi strategiyi: monogr. [Corporate relations in the banking sector: financial mechanisms and marketing strategies: monograph]. Rivne-Novij Sonch: Volin. oberegi. 228 р.
  3. Kretov D. Yu. (2015). Teoretichni aspekti obslugovuvannya korporativnih kliyentiv banku. [Theoretical aspects of servicing corporate clients of the bank]. Young Scientist. No. 7. 87 р.
  4. Kuzhelyev M. O. (2017). Innovacijni metodi kredituvannya korporativnogo sektoru ekonomiki v umovah dinamichnogo zovnishnogo seredovisha. [Innovative methods of lending to the corporate sector of the economy in a dynamic environment]. Problemy i perspektivy razvitiya sotrudnichestva mezhdu stranami Yugo-Vostochnoj Evropy v ramkah chernomorskogo ekonomicheskogo sotrudnichestva. No. 8. Р. 231–235.
  5. Kuznyecova L. V., Andreyeva Ya. S., Zherdecka L. V. (2015). Diyalnist bankiv na kreditnomu rinku v umovah asimetriyi informaciyi: monografiya. [The activity of banks in the credit market in terms of information asymmetry: a monograph]. Odesa: ONEU. 289 р.
  6. Lyeonov S., Vasilyeva T., Buryak A. (2013). Efektivnist bankivskogo biznesu v Ukrayini: stohastichnij frontirnij analiz. [Efficiency of banking business in Ukraine: stochastic frontier analysis]. Visnik Nacionalnogo banku Ukrayini. No. 6. Р. 19–25.
  7. Oficijnij sajt PAT “Metabank”. URL: http://www.mbank.com.ua/.
  8. Oficijnij sajt PAT “Motorbank”. URL: https://www.motor-bank.ua/.
  9. Oficijnij sajt KB “Industrialbank”. URL: https://www.industrialbank.ua/ua/.
  10. Lukinskij V. S., Lukinskij V. V., Pletneva N. G. (2018). Logistika i upravlenie cepyami postavok. [Logistics and supply chain management]. Moskva: Yurajt. 359 р.
  11. Gryuning H. Van. (2014).Analiz bankovskih riskov. Sistema ocenki korporativnogo upravleniya i upravleniya finansovymi riskami.[ Analysis of banking risks. System for assessing corporate governance and financial risk management]. Moskva: Ves mir. 304 р.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.