logo logo


Роль сегментації ринку у вивченні поведінки споживачів

НазваРоль сегментації ринку у вивченні поведінки споживачів
Назва англійськоюThe role of market segmentation in consumer behavior investigation
АвториЧевганова В., Васюта В.
Принадлежність Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Полтава, Україна
Бібліографічний описЧевганова В., Васюта В. Роль сегментації ринку у вивченні поведінки споживачів. Галицький економічний вісник. 2021. Том 71. № 4. С. 116-122.
Bibliographic description (trans):Chevhanova, V. and Vasiuta, V. (2021). The role of market segmentation in consumer behavior investigation. Galician economic journal, vol. 71, no 4, pp. 116-122.
Bibliographic description:Chevhanova, V. and Vasiuta, V. (2021). The role of market segmentation in consumer behavior investigation. Galician economic journal, vol. 71, no 4, pp. 116-122.
UDC:

658.8:330.3

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.04.116
Ключові слова

ринок, сегментація, споживач, поведінка споживача, маркетингова стратегія

Короткий опис

Досліджено сутність сегментації ринку та визначено її роль у вивченні поведінки спожи-
вачів. Сегментація ринку виступає важливим елементом маркетингової стратегії підприємства, при якому застосовуються різні методи та підходи визначення сегментів споживачів. Вона може мати різні моделі, що встановлюють взаємозв’язок поведінки споживача з основними критеріями, за якими відбувається їх поділ на цільові групи (сегменти), та описують процес аналізу споживачів відносно базису сегментування ринку. Зазначено основні критерії, за якими повинна відбуватися сегментація ринку. Проведено аналіз споживачів мережі продуктових магазинів «Рідне село». Здійснено сегментацію індивідуальних споживачів мережі та його конкурентів. На основі проведеної сегментації отримано соціально-демографічний портрет споживачів. Аналіз споживачів мережі продуктових магазинів «Рідне село» дозволив виявити основні цільові групи, на які можна орієнтуватися при розробленні маркетингової стратегії в майбутньому. Доведено, що сегментація ринку дозволяє вирішити головні питання щодо вивчення поведінки споживача, оскільки кожен товар може бути успішно проданий лише на певних сегментах ринку. Конкурентна перевага при цьому полягає у повнішому задоволенні потреб певного сегмента споживачів при мінімальних витратах ресурсів на обслуговування цього сегмента. Зазначено, що принцип ведення бізнесу провідних світових компаній полягає у тому, що ними виробляються лише ті товари, які потрібні споживачу, ймовірність продажу яких доведено маркетинговими дослідженнями, в основі яких знаходиться сегментація ринку. Наголошено на необхідності для вітчизняних підприємств проведення постійного аналізу споживачів, виявлення цільових сегментів для прийняття ефективних рішень щодо продажів та виробництва, а саме, формування ефективної маркетингової стратегії підприємства. Сегментація ринку при розробленніі маркетингової стратегії сприятиме постійному пошуку стратегічних цільових груп споживачів і зосередженню діяльності продавця (підприємства-виробника) саме на задоволення їх потреб. Це забезпечить йому конкурентні переваги та підвищення результатів діяльності у перспективі.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Куденко О. В. Критичний аналіз методів та підходів до сегментування ринку. Продуктивність агропромислового виробництва. економічні науки. 2014. № 26. URL: http://www.ej.kherson.ua/ journal/economic_08/127.pdf.
  2. Старостіна А. О. та ін. Маркетинг: навчальний посібник / за заг.ред. А. О. Старостіної. К.: «НВП «Інтерсервіс», 2018. 216 с.
  3. Павлішина Н. М. Маркетинг розкоші. Моделювання поведінки споживача. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Сер.: Економічні науки. 2014. № 2. URL: http:// journal.puet.edu.ua/index.php/nven/article/viewFile/794/842.
  4. Лотиш О. Я. Сегментація ринку як інструмент стратегічного аналізу галузі. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2017. Вип. 24 (1). URL: http://www.vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2017/24-1-2017/28.pdf.
  5. Голда Н., Бурліцька О., Краузе О. Дослідження та формування механізму продажу. Галицький економічний вісник. 2021. Том 68. № 1. С. 166–173. URL: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_ tntu2021.01.166.
  6. Котлер Ф. Маркетинг менеджемент. Экспресс-курс / пер. с англ. СПб.: Питер, 2003. 496 с.

 

References:
  1. Kudenko O. V. Krytychnyy analiz metodiv ta pidkhodiv do sehmentuvannya rynku. Produktyvnist' ahropromyslovoho vyrobnytstva. ekonomichni nauky. 2014. No. 26. URL: http://www.ej.kherson.ua/ journal/economic_08/127.pdf. [In Ukrainian].
  2. Starostina A. O. ta in. Marketynh. Navchal'nyy posibnyk / za zah. red. A. O. Starostinoyi. K.: “NVP “Interservis”, 2018. 216 p. [In Ukrainian].
  3. Pavlishyna N. M. Marketynh rozkoshi. Modelyuvannya povedinky spozhyvacha. Naukovyy visnyk Poltavs'koho universytetu ekonomiky i torhivli. Ser.: Ekonomichni nauky. 2014. No. 2. URL: http:// journal.puet.edu.ua/index.php/nven/article/viewFile/794/842. [In Ukrainian].
  4. Lotysh O. Ya. Sehmentatsiya rynku yak instrument stratehichnoho analizu haluzi. Naukovyy visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Seriya: Ekonomika i menedzhment. 2017. Vol. 24 (1). URL: http://www.vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2017/24-1-2017/28.pdf. [In Ukrainian].
  5. Holda N., Burlits'ka O., Krauze O. Doslidzhennya ta formuvannya mekhanizmu prodazhu. Halyts'kyy ekonomichnyy visnyk. 2021. Vol. 68. No. 1. P. 166–173. URL: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_ tntu2021.01.166. [In Ukrainian].
  6. Kotler F. Marketynh menedzhement. Ekspress-kurs / per. s anhl. SPb.: Pyter, 2003, 496 р. [In Ukrainian].

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.