|
|
Моделювання вітрини даних розповсюдження-замовлення-продаж із використанням OLAP – технологій
Назва | Моделювання вітрини даних розповсюдження-замовлення-продаж із використанням OLAP – технологій |
Назва англійською | Modeling of digital marketing systems construction using olap – technologies |
Автори | Іванов С. |
Принадлежність |
Запорізький національний університет, Запоріжжя, Україна |
Бібліографічний опис | Іванов С. Моделювання вітрини даних розповсюдження-замовлення-продаж із використанням OLAP – технологій. Галицький економічний вісник. 2021. Том 72. № 5. С. 85-94. |
Bibliographic description (trans): | Ivanov, S. (2021). Modeling of digital marketing systems construction using olap – technologies. Galician economic journal, vol. 72, no 5, pp. 85-94. |
Bibliographic description: | Ivanov, S. (2021). Modeling of digital marketing systems construction using olap – technologies. Galician economic journal, vol. 72, no 5, pp. 85-94. |
UDC: |
658.8:[005.52:005.33] |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.05.085 |
Ключові слова |
маркетингова інформаційна система, збір інформації, OLAP-технологія |
Короткий опис |
Досліджено забезпечення інформацією маркетингової інформаційної системи. Розглянуто збір інформації на стороні сервера та на вузлах мережі. Висвітлено, що додавання на сервер будь-яких програмних засобів збору інформації може бути неможливо або сповільнить сервер. Запропоновано розміщення датчиків у вузлах мережі на підході до сервера, що розвантажує сервер від зайвого програмного забезпечення. Розглянуто приклад подібної системи Web Traffic Warehouse, в якому робота проводиться на рівні протоколів і збір даних йде на рівні пакетів TCP/IP. Проаналізовано три різних підходи до аналізу транзакцій: ідентифікація транзакцій з урахуванням тривалості відвідувань, ідентифікація транзакцій методом максимальної посилальної глибини та розбитті транзакцій за тимчасових принципах. Побудовано схему системи оперативного опрацювання Інтернет-даних на основі OLAP-технологій, яка заснована на принципі збору оперативних даних з різних джерел, які потім очищаються, інтегруються і складаються в реляційне сховище. Також було досліджено визначення OLAP як сукупність засобів багатовимірного аналізу даних, накопичених у сховище, воно надає підприємству максимально зручні й швидкі засоби доступу, перегляду та аналізу ділової інформації, а також забезпечує користувача природною, інтуїтивно зрозумілою моделлю даних, організовуючи їх у вигляді багатовимірних кубів. Осями багатовимірної системи координат є основні атрибути аналізованого бізнес-процесу. Проаналізовано завдання інтеграції сховищ даних (облікової системи) з системами формування (вітрин даних). На основі проведеного аналізу побудовано модель вітрини даних розповсюдження – замовлення – продаж, яка заснована на двох типах таблиць – таблиці фактів і таблиці вимірів. Таблиця фактів продажу в розробленій системі містить поля Cusomerfact ID (Ідентифікатор замовника), Salesperson ID (Ідентифікатор продавця), Product ID (Ідентифікатор продукту), Quantity Sold (Продана кількість), Discount (Знижка), Total Amount (Повний обсяг продажів) і т.п. За допомогою моделі висвітлено, що при створенні вітрин є організація трьох ключових етапів – отримання даних з вихідних систем, перетворення їх у потрібну форму й подальшого завантаження в цільову систему.
|
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
-
Kotler Ph., Johnson S. C. Marketing Management. Pearson Education. 2012.
-
Gaikwad M., Kate P. H. E-marketing: A modern approach of business at the door of consumer clear. International Journal of Research in Commerce & Management. 2016. No. 7 (9). P. 56–61.
-
Longo D. Why Strategy Must Come First in Digital Marketing. Convenience Store News. 2016.
No. 52 (5). P. 57–60.
-
Kingsnorth S. Digital marketing strategy. Digital Marketing Strategy. 2017. P. 1–6.
-
Ivanov S. Modeling Company Sales Based on the Use of SWOT Analysis and Ishikawa Charts. M3E2-EEMLPEED 2019. 2019. P. 385–394.
-
Іванов С. М. Моделювання коопераційних зв’язків в цифровій економіці. Моделювання та інформаційні системи в економіці. Електронне наукове періодичне видання. 2018. № 94. C. 108–117.
|
References: |
-
Kotler Ph., Keller K. (2012) Marketing Management, Pearson Global Edition, Boston.
-
Gaikwad M., Kate P. H. (2016) E-marketing: A modern approach of business at the door of consumer clear, International Journal of Research in Commerce & Management. No. 7 (9). P. 56–61.
-
Longo D. (2016) Why Strategy Must Come First in Digital Marketing, Convenience Store News.
No. 52 (5). P. 57–60.
-
Kingsnorth S. (2016) Digital marketing strategy, CPI Group, Philadelphia.
-
Ivanov S. (2019) Modeling Company Sales Based on the Use of SWOT Analysis and Ishikawa Charts. M3E2-EEMLPEED 2019. P. 385–394.
-
Ivanov S. M. (2018) Modeljuvannja kooperacijnykh zvjazkiv v cyfrovij ekonomici [Modeling of cooperative connections in the digital economy], Modeling and Information Systems in Economics. No. 96. Р. 108–117.
|
Завантажити | |
|