logo logo


Моделювання вітрини даних розповсюдження-замовлення-продаж із використанням OLAP – технологій

НазваМоделювання вітрини даних розповсюдження-замовлення-продаж із використанням OLAP – технологій
Назва англійськоюModeling of digital marketing systems construction using olap – technologies
АвториІванов С.
Принадлежність Запорізький національний університет, Запоріжжя, Україна
Бібліографічний описІванов С. Моделювання вітрини даних розповсюдження-замовлення-продаж із використанням OLAP – технологій. Галицький економічний вісник. 2021. Том 72. № 5. С. 85-94.
Bibliographic description (trans):Ivanov, S. (2021). Modeling of digital marketing systems construction using olap – technologies. Galician economic journal, vol. 72, no 5, pp. 85-94.
Bibliographic description:Ivanov, S. (2021). Modeling of digital marketing systems construction using olap – technologies. Galician economic journal, vol. 72, no 5, pp. 85-94.
UDC:

658.8:[005.52:005.33]

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.05.085
Ключові слова

маркетингова інформаційна система, збір інформації, OLAP-технологія

Короткий опис

Досліджено забезпечення інформацією маркетингової інформаційної системи. Розглянуто збір інформації на стороні сервера та на вузлах мережі. Висвітлено, що додавання на сервер будь-яких програмних засобів збору інформації може бути неможливо або сповільнить сервер. Запропоновано розміщення датчиків у вузлах мережі на підході до сервера, що розвантажує сервер від зайвого програмного забезпечення. Розглянуто приклад подібної системи Web Traffic Warehouse, в якому робота проводиться на рівні протоколів і збір даних йде на рівні пакетів TCP/IP. Проаналізовано три різних підходи до аналізу транзакцій: ідентифікація транзакцій з урахуванням тривалості відвідувань, ідентифікація транзакцій методом максимальної посилальної глибини та розбитті транзакцій за тимчасових принципах. Побудовано схему системи оперативного опрацювання Інтернет-даних на основі OLAP-технологій, яка заснована на принципі збору оперативних даних з різних джерел, які потім очищаються, інтегруються і складаються в реляційне сховище. Також було досліджено визначення OLAP як сукупність засобів багатовимірного аналізу даних, накопичених у сховище, воно надає підприємству максимально зручні й швидкі засоби доступу, перегляду та аналізу ділової інформації, а також забезпечує користувача природною, інтуїтивно зрозумілою моделлю даних, організовуючи їх у вигляді багатовимірних кубів. Осями багатовимірної системи координат є основні атрибути аналізованого бізнес-процесу. Проаналізовано завдання інтеграції сховищ даних (облікової системи) з системами формування (вітрин даних). На основі проведеного аналізу побудовано модель вітрини даних розповсюдження – замовлення – продаж, яка заснована на двох типах таблиць – таблиці фактів і таблиці вимірів. Таблиця фактів продажу в розробленій системі містить поля Cusomerfact ID (Ідентифікатор замовника), Salesperson ID (Ідентифікатор продавця), Product ID (Ідентифікатор продукту), Quantity Sold (Продана кількість), Discount (Знижка), Total Amount (Повний обсяг продажів) і т.п. За допомогою моделі висвітлено, що при створенні вітрин є організація трьох ключових етапів – отримання даних з вихідних систем, перетворення їх у потрібну форму й подальшого завантаження в цільову систему.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури

 

  1. Kotler Ph., Johnson S. C. Marketing Management. Pearson Education. 2012.
  2. Gaikwad M., Kate P. H. E-marketing: A modern approach of business at the door of consumer clear. International Journal of Research in Commerce & Management. 2016. No. 7 (9). P. 56–61.
  3. Longo D. Why Strategy Must Come First in Digital Marketing. Convenience Store News. 2016.
    No. 52 (5). P. 57–60.
  4. Kingsnorth S. Digital marketing strategy. Digital Marketing Strategy. 2017. P. 1–6.
  5. Ivanov S. Modeling Company Sales Based on the Use of SWOT Analysis and Ishikawa Charts. M3E2-EEMLPEED 2019. 2019. P. 385–394.
  6. Іванов С. М. Моделювання коопераційних зв’язків в цифровій економіці. Моделювання та інформаційні системи в економіці. Електронне наукове періодичне видання. 2018. № 94. C. 108–117.
References:
  1. Kotler Ph., Keller K. (2012) Marketing Management, Pearson Global Edition, Boston.
  2. Gaikwad M., Kate P. H. (2016) E-marketing: A modern approach of business at the door of consumer clear, International Journal of Research in Commerce & Management. No. 7 (9). P. 56–61.
  3. Longo D. (2016) Why Strategy Must Come First in Digital Marketing, Convenience Store News.
    No. 52 (5). P. 57–60.
  4. Kingsnorth S. (2016) Digital marketing strategy, CPI Group, Philadelphia.
  5. Ivanov S. (2019) Modeling Company Sales Based on the Use of SWOT Analysis and Ishikawa Charts. M3E2-EEMLPEED 2019. P. 385–394.
  6. Ivanov S. M. (2018) Modeljuvannja kooperacijnykh zvjazkiv v cyfrovij ekonomici [Modeling of cooperative connections in the digital economy], Modeling and Information Systems in Economics. No. 96. Р. 108–117.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.