logo logo


Формування іміджу ЗВО як фактор конкурентоспроможності та шляхи його удосконалення (на прикладі донбаської національної академії будівництва і архітектури)

НазваФормування іміджу ЗВО як фактор конкурентоспроможності та шляхи його удосконалення (на прикладі донбаської національної академії будівництва і архітектури)
Назва англійськоюFormation of the image of hei as a factor of competitiveness and ways of its improvement (on the example of donbas national academy of civil engineering and architecture)
АвториДолгальова О., Бутко К.
Принадлежність Донбаська національна академія будівництва і архітектури, Краматорськ, Україна
Бібліографічний описДолгальова О., Бутко К. Формування іміджу ЗВО як фактор конкурентоспроможності та шляхи його удосконалення (на прикладі донбаської національної академії будівництва і архітектури). Галицький економічний вісник. 2021. Том 73. № 6. С. 55-63.
Bibliographic description (trans):Dolgalova, O. and Butko, K. (2021). Formation of the image of hei as a factor of competitiveness and ways of its improvement (on the example of donbas national academy of civil engineering and architecture). Galician economic journal, vol. 73, no 6, pp. 55-63.
Bibliographic description:Dolgalova, O. and Butko, K. (2021). Formation of the image of hei as a factor of competitiveness and ways of its improvement (on the example of donbas national academy of civil engineering and architecture). Galician economic journal, vol. 73, no 6, pp. 55-63.
UDC:

17.022.1:005.73:378.09(045)

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.06.055
Ключові слова

імідж, заклад вищої освіти, вища освіта, сучасний ЗВО, конкурентоспроможність ЗВО, формування іміджу, фактори конкурентоспроможності, навчальний заклад, позитивний імідж, ринок освітніх послуг

Короткий опис

Актуальність теми цього дослідження зумовлена забезпеченням конкурентоспроможності закладів вищої освіти (ЗВО) на ринку освітніх послуг, неспроможністю закладів вищої освіти забезпечити покращення позитивного іміджу в сучасних умовах конкурентної боротьби. Розкрито сутність поняття «імідж закладу вищої освіти» та визначено його особливості й фактори впливу на конкурентні переваги закладу вищої освіти на ринку освітніх послуг. Розглянуто інструменти впливу іміджу на споживачів освітніх послуг. Проаналізовано, як імідж ЗВО впливає на рейтинг серед інших закладів вищої освіти. Сформовано основні фактори впливу на розвиток іміджу ЗВО та запропоновано заходи щодо формування конкурентної переваги на ринку освітніх послуг окремими структурними підрозділами навчального закладу. Запропоновані рекомендації щодо покращення іміджу в умовах конкурентної боротьби між навчальними закладами на ринку освіти. Визначено основні аспекти іміджу ЗВО як суб’єкта освітніх послуг, роботодавця та основної одиниці регіонального розвитку освіти, які посилюють його конкурентоспроможність серед схожих суб’єктів освітнього ринку. Важливим фактором конкурентоспроможного ЗВО є ознака формування позитивного іміджу і бездоганної ділової репутації. Головною метою статті є визначення теоретичних засад і пошуки та шляхи практичного вдосконалення позитивного іміджу, виявлення чинників, які сприяють формуванню та покращенню іміджу навчального закладу. Наукова новизна статті полягає в обґрунтуванні важливості та потрібності формування позитивного іміджу та у визначенні етапів маркетингової стратегії щодо формування іміджу. Розглянуто цільову аудиторію – школярі, їх батьки, інші абітурієнти – безпосередньо зацікавлена в отриманні вищої освіти спільнота та як саме імідж закладу впливає на вибір абітурієнтом свого місця здобуття вищої освіти. Проаналізовано імідж закладу-переселенця Донбаської національної академії будівництва і архітектури (м. Краматорськ), визначено основні проблеми, що стають перепоною на шляху розвитку позитивного іміджу.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Шуканий термін: Імідж. Словник іншомовних слів. URL: https://www.jnsm.com.ua.
  2. Імідж. Тлумачний словник. URL: https://slovnyk.ua.
  3. Біда Т. М. Формування іміджу закладу вищої освіти як перспектива на майбутнє. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ: матеріали I Міжнар. наук.-практ. конф. (Панама, 11.06.2021.). Панама, 2021. С. 190–192.
  4. Tomasz Zacłona. Zarządzenie wizerunkiem uczelni niepublicznych. Zarządzenie wizerunkiem uczelni niepublicznych. 2010. Р. 259–269.
  5. Холіна Ю., Вірієнко В., Бикова М. М. Формування іміджу закладу вищої освіти як домінантна стратегія сучасного освітнього простору. «Європейський університет: імідж, мобільність та соціальні перспективи»: матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 25–26 квітня 2019 р.). Суми, 2019. С. 170–173.
  6. Тарасенко І., Нефедова Т., Тарасенко О. Конкурентоспроможність ЗВО в системі управління економічною безпекою вищої освіти: матеріали II Міжнар. наук.-практ. конф. Проблеми інтеграції освіти, науки та бізнесу в умовах глобалізації»: тези доп. (м. Київ, 10 листопада 2020 р.). Київ: КНУТД, 2020. С. 121–122.
  7. Нефедова Т., Батрак О. Принципи формування конкурентоспроможності ЗВО: матеріали Міжн. наук.-практ. конф. «Проблеми інтеграції освіти, науки та бізнесу в умовах глобалізації»: тези доп. (м. Київ, 4 жовтня 2019 р.). Київ: КНУТД, 2019. С. 57–58.
  8. Апостол О. В. Критеріальний аналіз формування позитивного іміджу майбутніх викладачів закладів вищої освіти: науковий журнал «Інноваційна педагогіка». С. 25–30. Вип. 19. Т. 1. 2019 «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій». DOI https://doi.org/ 10.32843/2663-6085- 2019-19-1-5.
  9. Сорока О. В., Кривцова М. С. Бренд закладу вищої освіти – основа конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2018. Вип. 19 (3). С. 65–70. URL: http:// nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuumevcg_2018_19%283%2915.
  10. Косар Н. С., Кузьо Н. Є., Сулим Т. А. Дослідження конкурентоспроможності закладів вищої освіти: сутність та диференційований підхід до визначення. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2020. Вип. 2. №. 2. С. 53–62.
  11. Єргідзей К. В., Єргідзей О. О., Зборчий А. С. Феномен іміджу: історія виникнення та сьогодення. Інноваційна педагогика. Вип. 11 Том 1. 2019. С. 185–189. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/11-1-ukr.

 

References:

  1. Shukanyi termin: Imidzh. Slovnyk inshomovnykh sliv: vebsait. URL: https://www.jnsm.com.ua.
  2. Imidzh. Tlumachnyi slovnyk. URL: https://slovnyk.ua.
  3. Bida T. M. Formuvannia imidzhu zakladu vyshchoi osvity yak perspektyva na maibutnie. Zbirnyk naukovykh prats ΛΌHOΣ: materialy I Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Panama, 11.06.2021. Р. 19–192.
  4. Tomasz Zacłona. Zarządzenie wizerunkiem uczelni niepublicznych. Zarządzenie wizerunkiem uczelni niepublicznych. 2010. Р. 259–269.
  5. Kholina Yu., Viriienko V., Bykova M. M. Formuvannia imidzhu zakladu vyshchoi osvity yak dominantna stratehiia suchasnoho osvitnoho prostoru. “Ievropeiskyi universytet: imidzh, mobilnist ta sotsialni perspektyvy”: materialy III Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii dlia studentiv ta molodykh uchenykh, m. Sumy, 25–26 kvitnia 2019 r. Sumy, 2019. Р. 170–173.
  6. Tarasenko I., Nefedova T., Tarasenko O. Konkurentospromozhnist ZVO v systemi upravlinnia ekonomichnoiu bezpekoiu vyshchoi osvity. Materialy II Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Problemy intehratsii osvity, nauky ta biznesu v umovakh hlobalizatsii”: tezy dopovidei, m. Kyiv,
    10 lystopada 2020 r., Kyiv: KNUTD, 2020. Р. 121–122.
  7. Nefedova T., Batrak O. Pryntsypy formuvannia konkurentospromozhnosti ZVO. Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Problemy intehratsii osvity, nauky ta biznesu v umovakh hlobalizatsii”: tezy dopovidei, m. Kyiv, 4 zhovtnia 2019 r., Kyiv: KNUTD, 2019. P. 57–58.
  8. Apostol O. V. Kryterialnyi analiz formuvannia pozytyvnoho imidzhu maibutnikh vykladachiv zakladiv vyshchoi osvity: naukovyi zhurnal “Innovatsiina pedahohika”. P. 25–30. Vyp. 19. T. 1 2019 “Prychornomorskyi naukovo-doslidnyi instytut ekonomiky ta innovatsii.” DOI https://doi.org/10.32843/ 2663-6085-2019-19-1-5.
  9. Soroka O. V., Kryvtsova M. S. Brend zakladu vyshchoi osvity – osnova konkurentospromozhnosti na rynku osvitnikh posluh. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo. 2018. Vyp. 19 (3). P. 65–70. URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Nvuumevcg_2018_19%283%2915.
  10. Kosar N. S., Kuzo N. Ye., Sulym T. A. Doslidzhennia konkurentospromozhnosti zakladiv vyshchoi osvity: sutnist ta dyferentsiiovanyi pidkhid do vyznachennia. Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia ta problemy rozvytku. 2020. Vyp. 2. No. 2. P. 53–62.
  11. Ierhidzei K. V., Yerhidzei O. O., Zborchyi A. S. Fenomen imidzhu: istoriia vynyknennia ta sohodennia. Innovatsiina pedahohyka. Vyp. 11. Tom 1. 2019. P. 185–189. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/11-1-ukr.

 

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.