logo logo


Тест емоційного інтелекту MSCEIT: опис, валідизація та адаптація

НазваТест емоційного інтелекту MSCEIT: опис, валідизація та адаптація
Назва англійськоюMSCEIT emotional intelligence test: description, validization and adaptation
АвториШирон Ю.
Принадлежність Інститут економіки і менеджменту Національного університету «Львівська політехніка», Львів, Україна
Бібліографічний описШирон Ю. Тест емоційного інтелекту MSCEIT: опис, валідизація та адаптація. Галицький економічний вісник. 2022. Том 74. № 1. С. 141-151.
Bibliographic description (trans):Shyron, Yu. (2022). MSCEIT emotional intelligence test: description, validization and adaptation. Galician economic journal, vol. 74, no 1, pp. 141-151.
Bibliographic description:Shyron, Yu. (2022). MSCEIT emotional intelligence test: description, validization and adaptation. Galician economic journal, vol. 74, no 1, pp. 141-151.
UDC:

658; 316.6

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.01.141
Ключові слова

емоційний інтелект, продуктивність діяльності, оцінка, адаптація, MSCEIT

Короткий опис

Представлено опис та результати адаптації тесту визначення рівня емоційного інтелекту MSCEIT (The Mayer–Salovey–Caruzo. Emotional Intelligence Test), американських дослідників Дж. Майера, П. Саловея та Д. Карузо на базі Національного університету «Львівська політехніка» з метою використання даної методики у подальших дослідженнях впливу даного показника на продуктивність діяльності працівників. Обґрунтовано вибір зазначеної методики серед існуючих об’єктивних тестових методик. Тест розроблено авторами на основі їх власної чотирикомпонентної структурної моделі здібностей як об’єктивний тест емоційного інтелекту. Дана методика охоплює по два субтести на кожен компонент емоційного інтелекту зазначеної моделі. Адаптацію тесту емоційного інтелекту MSCEIT здійснено відповідно до стандартних алгоритмів адаптації іншомовних психодіагностичних засобів: перекладено англомовну версію українською, перевірено ретестову надійність, надійність паралельних форм та внутрішню узгодженість (коефіцієнт альфа Кронбаха). Проведено порівняння отриманих результатів загальної вибірки, яку становлять студенти й спеціалісти психологічних та економічних спеціальностей (N=468), а також вибірки експертів, яку становлять доктор психологічних наук, а також кандидати психологічних та економічних наук (N=10). Тестування проводилось шляхом заповнення бланкових форм тесту та підрахунку отриманих результатів відповідно консенсусним та експертним методами. За результатами проведеного тестування отримано набір ключів для адаптованого тесту MSCEIT. Дослідження ретестової надійності проведено через три тижні. Надійність паралельних форм проведено із застосуванням методик суб’єктивного опитування Д.Гоулмана та М.Холла. Високий рівень суб’єктивності методик у формі опитувальників визначає залежність отриманих результатів від рівня самооцінки. З метою підтвердження достовірності отриманих результатів перевірки надійності паралельних форм проведено дослідження рівня самооцінювання досліджуваної вибірки осіб за допомогою методики «Я реальне» та «Я ідеальне».

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Di Fabio A. Emotional intelligence – new perspectives and applications. InTech : Open Access Publisher, 2011. 288 p.
  2. Fernandez-Berrocall P., Ruiz D. Emotional intelligence in education. Electronic Journal of Research in Educational Psychology. 2008. Vol. 15. No. 2. P. 421–436.
  3. Goleman D. Working with emotional intelligence. New York: Bantam Books, 2000. 400 p
  4. J. D. Mayer & other Measuring emotional intelligence with the MSCEIT V2.0. Emotion. 2003. Vol. 3. P. 97–105.
  5. Августюк М. М. Теоретичний аналіз концептуальних підходів до операціоналізації емоційного інтелекту. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». 2021. № 13.
    С. 81–87.
  6. Андреева И. Н. Адаптация теста эмоционального интеллекта MSCEIT V2.0 на белоруской выборке. Психологический журнал. 2012. № 1–2. С. 66–80.
  7. Андреева И. Н. Эмоциональный интеллект как феномен современной психологии. Новополоцк: ПГУ, 2011. 388 с.
  8. Холл Н. Діагностика «емоційного інтелекту». URL: https://stud.com.ua/17625/psihologiya/ diagnostika_emotsiynogo_intelektu_holl.
  9. Дригус М. Т. Методика визначення самооцінки. Для підліткового віку. Визначення особистості підлітка / заг. ред. М. Т. Дригус. Київ: Інститут психології АПН України, 1994. 128 с.
  10. Зелінський С. Е. Теоретико-методологічні засади комплексного оцінювання державних службовців: монографія. К.: НАДУ, 2016. 296 с.
  11. Контни Уршуля-Ельжбєта. Психологічні механізми розвитку професіоналізму соціального працівника: дис. … канд. псих. наук: 19.00.07 / Контни Уршуля-Ельжбєта. К., 2012. 268 с.
  12. Льовочкіна А. М. Етнопсихологія: навч. посіб. К.: МАУП, 2002. 144 с.
  13. Мединська Ю. Я. Теоретичні підходи та практичні аспекти діагностики компетентності особистості у сфері емоцій. Практична психологія та соціальна робота. 2013. № 10. С. 11–15.
  14. Офіційний сайт «Livejournal». Ответы на тест Гоулмана на эмоциональный интеллект. URL: https://brotherflame.livejournal.com/662190.html.
  15. Психологические тесты онлайн. Тест эмоционального интеллекта (Гоулман). URL: https://psytests. org/emotional/goulman.html.
  16. Робертс Р. Д., Мэттъюс Дж., Зайднер М., Люсин Д. В. Эмоциональный интеллект: проблемы теории, измерения и применения на практике. Психология. Журнал высшей школы экономики, 2004. Том 1.
    № 4. С. 3–26.
  17. Сергиенко E. А., Ветрова И. И. Тест Дж. Мэйера, П. Сэловея и Д. Карузо «Эмоциональный интеллект» (MSCEIT V. 2.0) Русскоязычная версия. Руководство. Москва: «Институт психологии РАН», 2010.
  18. Сергиенко Е. А., Ветрова И. И. Эмоциональный интеллект: русскоязычная адаптация теста Мэйера–Сэловея–Карузо (MSCEIT V2.0) Психологические исследования: электронный научный журнал. Общество с ограниченной ответственностью Издательство Солитон. 2009. №. 6 (8). С. 2.
  19. Четверик-Бурчак А. Г. Механізми впливу емоційного інтелекту на успішність життєдіяльності особистості: дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Дніпропетр. нац. ун-т ім. Олеся Гончара. Дніпропетровськ, 2015. 186 с.

 

References:
  1. Di Fabio A. Emotional intelligence – new perspectives and applications. InTech: Open Access Publisher, 2011. 288 p.
  2. Fernandez-Berrocall P., Ruiz D. Emotional intelligence in education. Electronic Journal of Research in Educational Psychology. 2008. Vol. 15. No. 2. P. 421–436.
  3. Goleman D. Working with emotional intelligence. New York: Bantam Books, 2000. 400 p.
  4. J. D Mayer Measuring emotional intelligence with the MSCEIT V2.0. / J. D Mayer [& other], Emotion. 2003. Vol. 3. P. 97–105.
  5. Avhustiuk M. M. Teoretychnyi analiz kontseptualnykh pidkhodiv do operatsionalizatsii emotsiinoho intelektu. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostrozka akademiia”. Seriia “Psykholohiia”: naukovyi zhurnal. Ostroh: Vyd-vo NaUOA, cherven 2021. No. 13. P. 81–87. [Іn Ukrainian].
  6. Andreeva Y. N. Adaptatsyia testa эmotsyonalnoho yntellekta MSCEIT V2.0 na beloruskoi vyborke. Psykholohycheskyi zhurnal. 2012. No. 1–2. P. 66–80.
  7. Andreeva Y. N. Эmotsyonalnyi yntellekt kak fenomen sovremennoi psykholohyy. Novopolotsk: PHU, 2011. 388 p. [In Russsian].
  8. Diahnostyka “emotsiinoho intelektu” (N. Kholl). URL: https://stud.com.ua/17625/psihologiya/ diagnostika_emotsiynogo_intelektu_holl. [Іn Ukrainian].
  9. Dryhus M. T. Metodyka vyznachennia samootsinky. Dlia pidlitkovoho viku. Vyznachennia osobystosti pidlitka / zah. red. M. T. Dryhus. Kyiv: Instytut psykholohii APN Ukrainy, 1994. 128 p. [Іn Ukrainian].
  10. Zelinskyi S. E. Teoretyko-metodolohichni zasady kompleksnoho otsiniuvannia derzhavnykh sluzhbovtsiv: monohrafiia. K.: NADU, 2016. 296 p. [Іn Ukrainian].
  11. Kontny Urshulia-Elzhbieta. Psykholohichni mekhanizmy rozvytku profesionalizmu sotsialnoho pratsivnyka: dys. … kand. psykh. nauk: 19.00.07, Kontny Urshulia-Elzhbieta. K.: 2012. 268 p. [Іn Ukrainian].
  12. Lovochkina A. M. Etnopsykholohiia: navch. posib. K.: MAUP, 2002. 144 p. P. 139–140. [Іn Ukrainian].
  13. Medynska Yu. Ya. Teoretychni pidkhody ta praktychni aspekty diahnostyky kompetentnosti osobystosti u sferi emotsii. Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota. 2013. No. 10. P. 11–15. [Іn Ukrainian].
  14. Ofitsiinyi sait “Livejournal”. Otvety na test Houlmana na emotsyonalnyi intellekt: URL: https:// brotherflame.livejournal.com/662190.html. [Іn Ukrainian].
  15. Psykholohycheskye testy onlain. Test emotsyonalnoho intellekta (Houlman). URL: https://psytests.org/ emotional/goulman.html. [In Russsian].
  16. Roberts R. D., Mettius Dzh., Zaidner M., Liusyn D. V. Emotsyonalnyi intellekt: problemy teoryy, yzmerenyia i prymenenyia na praktyke, // Psykholohyia. Zhurnal vysshei shkoly ekonomiky, 2004. Tom 1. No 4. P.3–26 [In Russsian]
  17. Serhyenko E.A., Vetrova Y.Y. Test Dzh. Maiera, P. Sэloveia i D. Karuzo “Emotsyonalnyi intellekt” (MSCEIT V. 2.0) Russkoiazychnaia versyia. Rukovodstvo. Yzdatelstvo “Ynstytut psykholohyy RAN”. Moskva: 2010. [In Russsian].
  18. Serhyenko E. A., Vetrova Y. Y. Emotsyonalnyi intellekt: russkoiazychnaia adaptatsyia testa Maiera–Sэloveia–Karuzo (MSCEIT V2.0) Psykholohycheskye issledovanyia: elektronnyi nauchnyi zhurnal, Obshchestvo s ohranychennoi otvetstvennostiu Yzdatelstvo Solyton. 2009. No. 6 (8). P. 2. [In Russsian].
  19. Chetveryk-Burchak A. H. Mekhanizmy vplyvu emotsiinoho intelektu na uspishnist zhyttiediialnosti osobystosti: dys. ... kand. psykhol. nauk: 19.00.01, Alina Hryhorivna Chetveryk-Burchak; nauk. ker.
    E. L. Nosenko; Dnipropetr. nats. un-t im. Olesia Honchara. Dnipropetrovsk, 2015. 186 p. [Іn Ukrainian].

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.