logo logo


Використання штучного інтелекту для моделювання портрету споживача в цифровому маркетингу

НазваВикористання штучного інтелекту для моделювання портрету споживача в цифровому маркетингу
Назва англійськоюArtificial intelligence application for modeling of consumer portrait in digital marketing
АвториХрупович С., Окрепкий Р., Дудар В.
Принадлежність Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описХрупович С., Окрепкий Р., Дудар В. Використання штучного інтелекту для моделювання портрету споживача в цифровому маркетингу. Галицький економічний вісник. 2022. Том 74. № 1. С. 163-170.
Bibliographic description (trans):Khrupovych, S., Dudar, V. and Okrepkyi, R. (2022). Artificial intelligence application for modeling of consumer portrait in digital marketing. Galician economic journal, vol. 74, no 1, pp. 163-170.
Bibliographic description:Khrupovych, S., Dudar, V. and Okrepkyi, R. (2022). Artificial intelligence application for modeling of consumer portrait in digital marketing. Galician economic journal, vol. 74, no 1, pp. 163-170.
UDC:

004.8:339.1

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.01.163
Ключові слова

портрет споживача, профіль клієнта, штучний інтелект, цифровий маркетинг, фактори поведінки споживача

Короткий опис

В статті запропоновано авторський підхід моделювання портрету споживача у цифровому маркетингу. Здійснено аналіз останніх досліджень зарубіжних вчених категорії «профіль споживача». З’ясовано те, що вітчизняні науковці ще не мають у своїх працях конкретного визначення дефініції «портрет споживача». Бізнес вже давно користується такою термінологією, або «key customer». Встановлено, що без штучного інтелекту неможливо опрацювати дані у цифровому маркетингу. Запропоновано систематизацію факторів, необхідних для побудови портрету споживача. Ці фактори представлено у вигляді таблиці і поділено на категорії: демографічні, психографічні, поведінкові та географічні. Виявлено інструменти для відстеження інформації про клієнта на основі штучного інтелекту. Запропоновано перелік цих інструментів серед яких Google Analytics, облікові записи клієнтів, які реєструвалися на сайті компанії. Розкрито також суть використання психологічного інструменту у цифровому маркетингу – тригери. Встановлено, що для того, щоб механізм тригерів спрацював правильно, необхідно використати портрет споживача. З’ясовано, що за умови, коли штучний інтелект виконує велику частину аналітичної роботи цілодобово, маркетолог має більше можливостей для освоєння і розробки нових проектів. Здійснено самостійні розвідки на основі рекомендацій Google Analytics декількох сайтів, інших первинних і вторинних методів досліджень. Висновки із цих досліджень дозволили сформувати методико-прикладні рекомендації для побудови профілю клієнта у цифровому маркетингу. Запропоновано п’ять типових предикативних моделей портрету споживача. Ці моделі згруповано за поведінковим фактором. Виділено наступні типи профілю клієнта: раціональний, прискіпливий, емоційний, недосвідчений і всезнайко. Обґрунтовано кожен із типів моделі портрету споживача і надано рекомендації для бізнесу. Ці рекомендації можна буде впровадити у реальний сектор економіки. Запропоновано перед використанням цих моделей переглянути власні конверсії. Також серед рекомендацій важливим фактором є те, що необхідно вибрати той психологічний тип клієнта, який буде головним для певного виду бізнесу.

 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Іванечко Н., Борисова Т., Процишин Ю. та ін. Маркетинг: навч. посіб. / за ред. Н. Р. Іванечко. Тернопіль: ЗУНУ, 2021. 180 с. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/42757.
  2. Крикавський Є. В. та ін. Маркетингові дослідження: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 460 с.
  3. Котлер Ф., Катарджая Г., Сетьяван І. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. Київ: Вид. група КМ-БУКС, 2018. 208 с.
  4. Хрупович С. Є. Борисова Т. М. Використання штучного інтелекту при маркетинговому аналізі неструктурованих даних. Маркетинг і цифрові технології. 2021. № 1. С. 17–26. URL: http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/127/114.
  5. Хрупович С., Процишин Ю. Студії креативного маркетингу: посібник. Тернопіль: Західноукраїнський національний університет, 2021. 146 с. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/ 316497/42341.
  6. Барнет Білл. Еванз Дейв. Дизайн мислення. Спроектуй свої життя. Київ: Наш Формат, 2019. 224 с.
  7. Zendesk Customer Experience Trends Report. URL:https://www.zendesk.com/customer-experience-trends/.
  8. Jack Matsen. 8 Easy Steps to Creating a Customer Profile. URL: https://blog.hubspot.com/service.
  9. Gigi Devault. Consumer Profile: Defining the Ideal Customer. The balance small business. URL: https://www.thebalancesmb.com/consumer-profile-defining-the-ideal-customer.
  10. Кай-Фу Лі. Наддержави штучного інтелекту: Китай, Кремнієва долина і новий світовий лад. Київ: Форс Україна. 2020. 304 с.

 

References:
  1. Ivanechko N., Borysova T., Protsyshyn Yu. ta in. Marketynh: navch. posib. / za red. N. R. Ivanechko. Ternopil: ZUNU, 2021. 180 р. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/42757.
  2. Krykavskyi Ye. V. ta in Marketynhovi doslidzhennia: pidruchnyk. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. 460 р.
  3. Kotler F., Katardzhaia H., Setiavan I. Marketynh 4.0. Vid tradytsiinoho do tsyfrovoho. Kyiv: Vyd. hrupa KM-BUKS, 2018. 208 р.
  4. Khrupovych S. Ye. Borysova T. M. Vykorystannia shtuchnoho intelektu pry marketynhovomu analizi nestrukturovanykh danykh. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. 2021. Nо. 1. Р. 17–26. URL: http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/127/114.
  5. Khrupovych S., Protsyshyn Yu. Studii kreatyvnoho marketynhu : elektronnyi navch. posibnyk. Ternopil: Zakhidnoukrainskyi natsionalnyi universytet, 2021. 146 р. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/ 316497/42341.
  6. Barnet Bill. Evanz Deiv. Dyzain myslennia. Sproektui svoi zhyttia. Kyiv: Nash Format, 2019. 224 р.
  7. Zendesk Customer Experience Trends Report. URL:https://www.zendesk.com/customer-experience-trends/.
  8. Jack Matsen. 8 Easy Steps to Creating a Customer Profile. URL: https://blog.hubspot.com/service.
  9. Gigi Devault. Consumer Profile: Defining the Ideal Customer. The balance small business. URL: https://www.thebalancesmb.com/consumer-profile-defining-the-ideal-customer.

10. Kai-Fu Li. Nadderzhavy shtuchnoho intelektu: Kytai, Kremniieva dolyna i novyi svitovyi lad. Kyiv: Fors Ukraina. 2020. 304 р.

 

Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.