|
|
Маркетингові дослідження поведінки споживачів ресторанних послуг
Назва | Маркетингові дослідження поведінки споживачів ресторанних послуг |
Назва англійською | Marketing research of consumer behavior of restaurant services |
Автори | Шквиря Н. |
Принадлежність |
Таврійський державний агротехнологічний університет
імені Дмитра Моторного, Мелітополь, Україна |
Бібліографічний опис | Шквиря Н. Маркетингові дослідження поведінки споживачів ресторанних послуг. Галицький економічний вісник. 2022. Том 74. № 1. С. 171-176. |
Bibliographic description (trans): | Shkvyria, N. (2022). Marketing research of consumer behavior of restaurant services. Galician economic journal, vol. 74, no 1, pp. 171-176. |
Bibliographic description: | Shkvyria, N. (2022). Marketing research of consumer behavior of restaurant services. Galician economic journal, vol. 74, no 1, pp. 171-176. |
UDC: |
339.138 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.01.171 |
Ключові слова |
маркетингові дослідження, поведінка споживачів, анкетування, ринок ресторанних послуг, ресторанні послуги, підприємства ресторанного бізнесу |
Короткий опис |
У статті представлено результати проведеного маркетингового дослідження споживчих переваг на ринку ресторанних послуг. Оцінено рівень задоволеності відвідувачів підприємств ресторанного бізнесу асортиментом страв, їх смаковими якостями, інтер’єром ресторану, музичним супроводом, сервіруванням, рівнем гігієни. Визначено рівень лояльності до найбільш відвідуваних підприємств ресторанного бізнесу та частоту їх відвідування. Встановлено рейтинг джерел інформації при виборі підприємств ресторанного бізнесу, так при виборі ресторану споживачі покладаються переважно на відгуки та рекомендації друзів. Виявлено найбільш значущі фактори, що впливають на вибір споживачів ресторанних послуг: якість приготовлених страв, якість обслуговування та ціна. У ході дослідження виявлено слабкі сторони підприємств ресторанного бізнесу – нечіткість у роботі, байдужість персоналу, несвоєчасність виконання своїх зобов’язань та замовлень. За результатами дослідження встановлено, що серед форм взаємодії з персоналом підприємств ресторанного бізнесу респондентів приваблює можливість поділитися зворотним зв’язком у соціальних мережах, запропонувати вирішення проблеми через форум або у соціальній мережі а також запропонувати ідеї для оформлення ресторанів; при цьому зовсім не приваблює пропозиція ідеї для розважальної програми, створення продукту з нуля та пропозиція додаткових послуг а також пропозиція рецептів нових страв та напоїв. Досліджено, що для українських ресторанних закладів характерний високий рівень цін, негнучка цінова політика, на ринку існує певний вплив конкурентів на цінову політику, але він незначний і не визначає цінових стратегії підприємств. Визначено найбільш значущі фактори, які впливають на рівень обслуговування та формати підприємств ресторанного бізнесу, якім респонденти віддають перевагу. На підставі ґрунтовного аналізу отриманих результатів анкетування розроблено модель поведінки споживачів на ринку ресторанних послуг та узагальнено джерела формування конкурентних переваг для ресторанів з урахуванням особливостей економічного та соціально-культурного середовища.
|
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
-
Арестенко Т. В Планування рекламної кампанії сучасного підприємства. Збірник наукових праць ТДАТУ(економічні науки). 2018. № 2 (37). С. 63–69.
-
Коноваленко А. С. Маркетинговий аспект споживчої соціалізації дітей шкільного віку. Інноваційна економіка. 2020. № 7–8. С. 112–118.
-
Коноваленко А. С. Маркетингові аспекти організації харчування дітей у закладах загальної середньої освіти: теорія, методологія, практика: монографія. Мелітополь: Видавничо-поліграфічний центр «Люкс», 2020. 333 с.
-
Шквиря Н. О. Застосування методу портфельного аналізу в стратегічному маркетингу підприємства. Проблеми і тенденції розвитку сучасної економіки в умовах інтеграційних процесів: теоретичні та практичні аспекти: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., 16–18 жовт. 2019 р. Херсон: ФОП Вишемирський В. С., 2019. С. 421–424.
-
Шквиря Н. О., Арестенко Т. В. Маркетингові дослідження поведінки споживачів готельних послуг. Збірник наукових праць ТДАТУ імені Дмитра Моторного (економічні науки). Мелітополь, 2021.
№ 1 (43). С. 169–175.
-
Шквиря Н. О., Сокіл Я. С. Маркетингові дослідження як інструмент визначення стратегічних напрямків розвитку підприємства. Збірник наукових праць ТДАТУ імені Дмитра Моторного (економічні науки). Мелітополь, 2020. № 2 (42). С. 214–219.
|
References: |
-
Arestenko T. V. (2018) Planuvannya reklamnoyi kampaniyi suchasnogo pidpriyemstva [Planning an advertising campaign of a modern enterprise]. Zbіrnik naukovih prac TDATU (ekonomіchnі nauki).
No. 2 (37). P. 63–69.
-
Konovalenko A. S. (2020) Marketingovii aspekt spojivchoї socіalіzacії dіtei shkіlnogo vіku [Marketing aspect of consumer socialization of school-age children]. Іnnovacіina ekonomіka. No. 7–8. P. 112–118.
-
Konovalenko A. S. (2020) Marketingovі aspekti organіzacії harchuvannya dіtei u zakladah zagalnoї serednoї osvіti: teorіya, metodologіya, praktika: monohrafiia [Marketing aspects of children's nutrition in general secondary education: theory, methodology, practice]. Melіtopol: Vidavnicho_polіgrafіchnii centr “Lyuks”. [In Ukrainian].
-
Shkvirya N. O. (2019) Rozrobka tovarnoї strategії pіdpriemstva [Development of enterprise product strategy] Ekonomіchna analіtika: suchasnі realії ta prognostichnі mozhlivostі (Ukraine, Kiev, April 19, 2019), Kiev: KNEU, P. 67–71.
-
Shkvirya N. O., Arestenko T. V. (2021) Marketingovі doslіdjennya povedіnki spojivachіv gotelnih poslug [Marketing research of behavior of consumers of hotel services]. Zbіrnik naukovih prac TDATU іmenі Dmitra Motornogo: ekonomіchnі nauki. Melіtopol: Lyuks. No. 1 (43). P. 169–175.
-
Shkvirya N. O., Sokil Y. S. (2020) Marketingovi doslidzhennya yak instrument viznachennya strategichnih napryamkiv rozvitku pidpriyemstva [Marketing research as a tool for determining strategic directions of enterprise development]. Zbіrnik naukovih prac TDATU іmenі Dmitra Motornogo: ekonomіchnі nauki, Melіtopol: Lyuks. No. 2 (42). P. 214–219.
|
Завантажити | |
|