logo logo


«Колесо життєвого балансу» як інструмент підвищення самоусвідомлення та мотивації людини в контексті сучасних світових трендів

Назва«Колесо життєвого балансу» як інструмент підвищення самоусвідомлення та мотивації людини в контексті сучасних світових трендів
Назва англійською«Wheel of life balance» as a tool for increasing self-awareness and human motivation in the context of current global trends
АвториТарас Демкура, Ірина Маркович
Принадлежність 1. Тернопільське регіональне представництво «ІСС Ukraine», Тернопіль, Україна 2. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описДемкура Т., Маркович І. «Колесо життєвого балансу» як інструмент підвищення самоусвідомлення та мотивації людини в контексті сучасних світових трендів. Галицький економічний вісник. 2023. Том 82. № 3. С. 152-164.
Bibliographic description (trans):Demkura T., Markovych I. «Wheel of life balance» as a tool for increasing self-awareness and human motivation in the context of current global trends. Galician economic journal, vol. 82, no. 3, pp. 152-164.
Bibliographic description:Demkura T., Markovych I. «Wheel of life balance» as a tool for increasing self-awareness and human motivation in the context of current global trends. Galician economic journal, vol. 82, no. 3, pp. 152-164.
UDC:

316.62

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.03.152
Ключові слова

колесо життєвого балансу, самооцінювання, тренди світового розвитку.

Короткий опис

Досліджено суть категорій «життєвий баланс» та «колесо життя» в інструментарії самообстеження та самоусвідомлення тих сфер, які можуть бути покращеними для підвищення якості життя людини. Показано структуру «Колеса життєвого балансу», зокрема виділено такі сектори: здоров’я та фізична активність; відносини та сім’я; фінанси; відпочинок, дозвілля; друзі, оточення; соціальні проекти; особистісний розвиток; робота, бізнес. Подано основні компоненти, які слід оцінювати, проводячи аудит у цих секторах. Показано, що трендами світового розвитку та пріоритетами сучасної людини є: прагнення до здорового способу життя та активного довголіття; участь в екологічних та соціальних ініціативах, волонтерство; пошук балансу між роботою та особистим життям; посилення ролі інтернет-технологій, активне використання соціальних мереж; фокус на бізнесі, заснованому на цінностях та рекомендаційному маркетингу; особистий розвиток, брендинг, networking та навички комунікації; прагнення бути частиною спільноти, бути сучасним, мати цікаве оточення, самореалізація. Продемонстровано, що «Колесо життєвого балансу» повністю кореспондує з цими трендами. На прикладах доведено, що поведінкова економіка може стати в нагоді при формуванні відповідної архітектури рішень, тобто формування контексту або обставин, у яких людина буде тяжіти до раціональніших з точки зору довготермінової перспективи ухвалень. Поведінкова економіка пропонує інструментарій м’якого підштовхування до раціональнішої поведінки людини, в тому числі й щодо збереження свого здоров’я, що веде, наприклад, до активного довголіття. Подано детальний аналіз понять соціальної активності, активізму та волонтерства, акцентовано увагу на відмінностях між цими явищами суспільного життя. Показано важливість екологічних ініціатив, які спрямовані на трансформацію структури споживання та загалом принципів функціонування окремих галузей чи напрямків діяльності. Продемонстровано, що бізнес сьогодні та в майбутньому повинен базуватися на цінностях, бути соціально відповідальним.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Elsey E. The complete guide to the wheel of life. The Coaching Tools Company. 2022, July 25. URL: https://www.thecoachingtoolscompany.com/wheel-of-life-complete-guide-everything-you-need-to-know/
  2. Життя в стилі ECO. URL: http://ecolifestyle.biz/ (Last accessed: 22.04.2023).
  3. Загальна теорія здоров’я та здоров’я збереження: колективна монографія. Харків: Вид. Рожко С. Г., 2017. 488 с.
  4. Mullainathan S. & Thaler R. H. Behavioral economics. National Bureau of Economic Research (NBER). 2000. Working Paper 7948.
  5. Руджері Аманда Чи дійсно ми живемо довше, ніж наші предки? BBC Future. 16 травня 2020. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/vert-fut-52674143 (дата звернення: 22.04.2023).
  6. Our World in Data. URL: https://ourworldindata.org/life-expectancy#how-did-life-expectancy-change-over-time (Last accessed: 22.04.2023).
  7. Norbert Herzog How consumers are taking control of their health and wellbeing. GFK. 2022. URL: https:// www.gfk.com/blog/how-consumers-are-taking-control-of-their-health-and-wellbeing (Last accessed: 22.04.2023).
  8. Соціальна активність VS Активізм VS Волонтерство. URL: https://platforma.volunteer.country/posts/ sotsialna-aktyvnist-vs-aktyvizm-vs-volonterstvo (дата звернення: 22.04.2023).
  9. Europe`s Green Shoppers are increasing, despite lockdowns. Latest findings from GFK. URL: https:// discover.gfk.com/story/green-consumer-europe-2020/page/3/1 (Last accessed: 22.04.2023).
  10. Why consumers flock to brands with a circular business model. Lenneke Schils, GFK, 03.08.2021. URL: https://www.gfk.com/blog/why-consumers-flock-to-brands-with-a-circular-business-model (Last accessed: 22.04.2023).
  11. Про волонтерську діяльність: Закон України від 19.04.2011 № 3236-VI. URL: https://zakon.rada.gov. ua/laws/show/3236-17#Text (дата звернення: 22.04.2023).
  12. UReport. URL: https://ukraine.ureport.in/opinion/5800/ (Last accessed: 22.04.2023).
  13. Муджирі Є. Якими соцмережами користуються українці під час війни: статистика. SPEKA. 2022. URL: https://speka.media/yakimi-socmerezami-koristuyutsya-ukrayinci-pid-cas-viini-doslidzennya-p22nyp (дата звернення: 22.04.2023).
  14. Демкура Тарас Особистий бренд та рекомендація: Як розвивати бізнес в умовах сьогодення? 2020. URL: https://investgazeta.ua/uk/blohy/osobystyi-brend-ta-rekomendatsiia-iak-rozvyvaty-biznes-v-umovakh-sohodennia%20 (дата звернення: 22.04.2023).
References:
  1. Elsey E. (2022). The complete guide to the wheel of life. The Coaching Tools Company. July 25. URL: https://www.thecoachingtoolscompany.com/wheel-of-life-complete-guide-everything-you-need-to-know/ (accessed: 22 April 2023).
  2. Zhyttya v styli EKO. [Life in ECO style]. URL: http://ecolifestyle.biz/ (accessed: 22 April 2023).
  3. Zahal'na teoriya zdorov"ya ta zdorov"ya zberezhennya (2017): kolektyvna monohrafiya [General theory of health and health preservation: a collective monograph]. Kharkiv: Ed. Rozhko S. H.
  4. Mullainathan S. & Thaler R. H. (2000). Behavioral economics. National Bureau of Economic Research (NBER), Working Paper 7948.
  5. Amanda Rudzheri. Chy diysno my zhyvemo dovshe, nizh nashi predky? [Amanda Ruggeri. Are we really living longer than our ancestors?] BBC Future, 16.05.2020. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/vert-fut-52674143 (accessed: 22 April 2023).
  6. Our World in Data. URL: https://ourworldindata.org/life-expectancy#how-did-life-expectancy-change-over-time (accessed: 22 April 2023).
  7. Norbert Herzog (2022). How consumers are taking control of their health and wellbeing. GFK. URL: https://www.gfk.com/blog/how-consumers-are-taking-control-of-their-health-and-wellbeing (accessed:
    22 April 2023).
  8. Sotsial'na aktyvnist' VS Aktyvizm VS Volonterstvo [Social activity VS Activism VS Volunteering]. URL: https://platforma.volunteer.country/posts/sotsialna-aktyvnist-vs-aktyvizm-vs-volonterstvo (accessed:
    22 April 2023).
  9. Europe`s Green Shoppers are increasing, despite lockdowns. Latest findings from GFK. URL: https://discover.gfk.com/story/green-consumer-europe-2020/page/3/1 (accessed: 22 April 2023).
  10. Why consumers flock to brands with a circular business model. Lenneke Schils, GFK, 03.08.2021.
    URL: https://www.gfk.com/blog/why-consumers-flock-to-brands-with-a-circular-business-model (accessed: 22 April 2023).
  11. Pro volonters'ku diyal'nist': Zakon Ukrayiny [About volunteering: Law of Ukraine] 19.04.2011 № 3236-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3236-17#Text (accessed: 22 April 2023).
  12. UReport. URL: https://ukraine.ureport.in/opinion/5800/ (accessed: 22 April 2023).
  13. Mudzhyri Ye. (2022). Yakymy sotsmerezhamy korystuyut'sya ukrayintsi pid chas viyny: statystyka. [Mujiri E. What social networks are used by Ukrainians during the war: statistics.] SPEKA. URL: https:// speka.media/yakimi-socmerezami-koristuyutsya-ukrayinci-pid-cas-viini-doslidzennya-p22nyp (accessed: 22 April 2023).
  14. Demkura Taras (2020). Osobystyy brend ta rekomendatsiya: Yak rozvyvaty biznes v umovakh s'ohodennya? [Personal brand and recommendation: How to develop business in today's conditions?].
    URL: https://investgazeta.ua/uk/blohy/osobystyi-brend-ta-rekomendatsiia-iak-rozvyvaty-biznes-v-umovakh-sohodennia%20 (accessed: 22 April 2023).
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.