|
|
Розвиток екомаркетингу в умовах сталого інноваційного розвитку органічних агровиробництв України під впливом концепції пермакультури
Назва | Розвиток екомаркетингу в умовах сталого інноваційного розвитку органічних агровиробництв України під впливом концепції пермакультури |
Назва англійською | Development of eco-marketing in the conditions of sustainable innovative development of organic agricultural production in Ukraine under the influence of the permaculture concept |
Автори | Олена Корчак, Світлана Шпилик |
Принадлежність |
1. Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна», Київ, Україна
2. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна |
Бібліографічний опис | Корчак О., Шпилик С. Розвиток екомаркетингу в умовах сталогоінноваційного розвитку органічних агровиробництв України під впливом концепції пермакультури. Галицький економічний вісник. 2024. Том 88. № 3. С. 136-148. |
Bibliographic description (trans): | Korchak O., Shpylyk S. Development of eco-marketing in the conditions of sustainable innovative development of organic agricultural production in Ukraine under the influence of the permaculture concept. Galician economic journal, 2024, vol. 88, no 3, pp. 136-148. |
Bibliographic description: | Korchak O., Shpylyk S. Development of eco-marketing in the conditions of sustainable innovative development of organic agricultural production in Ukraine under the influence of the permaculture concept. Galician economic journal, 2024, vol. 88, no 3, pp. 136-148. |
UDC: |
339.138 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.03.136 |
Ключові слова |
екомаркетинг, органічне агровиробництво, пермакультура, органічна сертифікація, сталий розвиток. |
Короткий опис |
Встановлено, що пермакультура, охоплюючи цілісний підхід до сільського господарства й землекористування та впливаючи на практики екологічного маркетингу, дає повніше та взаємопов’язане розуміння сталого розвитку. Зазначено, що екологічні практики, які покладені в основу виробництва органічних продуктів харчування, створюють привабливий для інвестування клімат, зважаючи на щорічне зростання світового попиту на органічну продукцію. Визначено шляхи розвитку екомаркетингу в умовах сталого інноваційного розвитку органічних агровиробництв України, які вважаються пріоритетом подальшого розвитку агропромислового комплексу під впливом концепції пермакультури для просування продукції органічного виробництва, створеній дружніми до навколишнього середовища засобами й технологіями на всіх стадіях життєвого циклу. Проаналізовано інноваційні підходи для сталого розвитку сучасних органічних агровиробництв з можливістю використання пермакультурного дизайну. Також для підтримання сталого розвитку органічного експортно-орієнтованого виробництва в Україні, виробники активно впроваджують в свою діяльність провідні українські стартапи. Зазначено, що органічна сертифікація повинна сприяти розвитку внутрішнього і зовнішнього органічних ринків, враховуючи найкращі практики міжнародного досвіду. Досліджено, яким чином візія сучасного екомаркетингу впливає на просування продуктів органічних виробництв, що мають органічну сертифікацію в Україні. Показано, як рейтинг органічних брендів формується експертами-маркетологами у кілька етапів і компанії оцінюються за обсягами виробництва та продажів на внутрішньому ринку, а також відповідно до присутності брендів у торгових мережах. Описано ТОП-10 органічних брендів України 2023 року. Проведено SWOT-аналіз та аналіз рушійних сил щодо розвитку екомаркетингу в умовах сталого інноваційного розвитку органічних агровиробництв під впливом концепції пермакультури. Визначено основні напрями розвитку екомаркетингу в умовах сталого інноваційного розвитку органічних агровиробництв України. Дослідження узгоджено з глобальними цілями сталого розвитку та сприяє досягненню зокрема тих, що стосуються відповідального споживання та виробництва, кліматичних заходів і глобального партнерства, наголошуючи на взаємозв'язку екологічних і соціальних аспектів органічного агровиробництва. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
-
Facts and figures on organic agriculture in the European Union. European Commission. 2013. P. 44. URL: https://agriculture.ec.europa.eu/international/agricultural-trade/agricultural-markets-and-prices_en (дата звернення: 28.12.2023).
-
The World of Organic Agriculture. Statistics and Emerging Trends. FiBL&IFOAM. 2014. p. 304.
-
Organic farming, EU Rural Reviews, No 18 – European Network for Rural Development. 2014. P. 40. URL: https://agriculture.ec.europa.eu/farming/organic-farming_en (дата звернення: 28.12.2023).
-
Organic production and labelling of organic products – Initial Appraisal of a European Commission Impact Assessment, Briefing of the European Parliamentary Research Service (EPRS), EP 528.799. 2014. URL: https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/note/join/2014/528799/IPOL-JOIN_NT(2014)528799_EN.pdf (дата звернення: 28.12.2023).
-
Звіт Державної установи «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» та національного проєкту Дія. Бізнес «Аналіз українського органічного сектору : станом на жовтень 2022 року, через вісім місяців після вторгнення». URL: https://organicinfo.ua/wp-content/uploads/2022/11/Ukrainian-OrganicSector-Analysis_Oct2022_UA.pdf (дата звернення 25.08.2023).
-
Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції: Закон України від 10.07.2018 р. № 2496-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/2496-19 (дата звернення: 25.08.2023).
-
Organic production and the European Union. European Parliamentary Research Service. 2015. 36 p. Doi: 10.2861/488634.
-
Laíse da Silveira Pontes and others. Long-term profitability of crop-livestock systems, with and without trees. Agricultural Systems. 2021. Vol. 192. P. 1–13. Doi: https://doi.org/10.1016/j.agsy.2021.103204.
-
Manbir K. Rakkar, Humberto Blanco-Canqui. Grazing of crop residues: Impacts on soils and crop production. Agriculture, Ecosystems and Environment. 2018. Vol. 258. P. 71–90. Doi: https://doi.org/ 10.1016/j.agee.2017.11.018.
-
Moraine M. and others. Farming system design for innovative crop-livestock integration in Europe. Animal. 2014. Vol. 8. P. 1204–1217. Doi: 10.1017/S1751731114001189.
-
Perman, P. and other. Natural Resource and Environmental Economics. Addison Wesley, 2011. 203 p.
-
Organic farming. Basic principles and good practices. FiBL (Research Institute of Organic Agriculture), 2021. No. 1141. 47 p.
-
Report of the European Commission «EU imports of organic agri-food products: Key developments in 2021 (dated September 2022)». URL: https://agriculture.ec.europa.eu/system/files/2022-09/agri-marketbrief-19-organic-imports_en.pdf / (дата звернення 25.08.2023).
-
AgroPort. Organic Ukraine Business Guide. 2019. No. 1 (16). 54 p. URL: https://issuu.com/aviabrand/ docs/oubh_digest_biofach (дата звернення: 27.12.2023).
-
Корчак О., Шпилик С. Дослідження впливу стратегії сучасного екомаркетингу на розвиток органічного виробництва в Україні. Галицький економічний вісник. 2023. Том 84. № 5. С. 132–141. Doi: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.05.132.
-
Корчак О. С. Вплив концепції пермакультури на візію сучасного екомаркетингу та сталий розвиток інноваційних виробництв. Сучасний маркетинг: візія, технології, інновації: монографія. Тернопіль: «Бескиди», 2023. С. 183–202.
-
Національна стратегія розвитку сфери інтелектуальної власності. Проєкт. URL: https://ukrpatent. org/uk/articles/national-strategy-2020-25 (дата звернення: 12.10.2023).
-
Обстеження інноваційної діяльності в економіці України (за міжнародною методологією): стат. зб. Наукова та інноваційна діяльність України. Київ: Держстат України, 2017. С. 179–226.
-
Довідник консультантів з органічного виробництва та ринку органічних продуктів – 2022. Органік Стандарт. 2022. 36 с. URL: https://organicstandard.ua/services/handbooks-and-catalogs (дата звернення: 29.12.2023).
-
Практичний довідник органічного експортера до ЄС. Органік Стандарт. 2018. 56 с. URL: https: //organicstandard.ua/services/handbooks-and-catalogs (дата звернення: 29.12.2023).
-
Catаlogue of Ukrainian organic exporters. Органік Стандарт. 2023. 142 с. URL: https://organicstandard .ua/services/handbooks-and-catalogs (дата звернення: 29.12.2023).
-
Перелік допоміжних продуктів та методів дозволених для використання в органічному виробництві з врахуванням вимог органічних стандартів Європейського Союзу. Органік Стандарт. 2023. 183 с. URL: https://organicstandard.ua/services/handbooks-and-catalogs (дата звернення: 29.12.2023).
-
ORGANIC’23: ТОП-10 найвпізнаваніших органічних брендів України. АгроЕліта. Всеукраїнський аграрний журнал. 2023. № 11. URL: https://agroelita.info/organic-23-top-10-nayvpiznavanishykhorhanichnykh-brendiv-ukrainy/ (дата звернення: 29.12.2023).
-
Mandrazhi Z. SWOT-analysis as the Main Tool of Strategic Management of Agricultural Enterprise. International Conference on Economics, Management and Technologies 2021 (ICEMT 2021). 2021. Vol. 110. 5 p. Doi: 10.1051/shsconf/202111004001.
-
Ommani A. R. SWOT analysis for farming system businesses management: Case of wheat farmers. 2011. Vol. 5. No. 22. P. 9448–9454.
|
References: |
-
Facts and figures on organic agriculture in the European Union. European Commission (2013). P. 44. Available at: https://agriculture.ec.europa.eu/international/agricultural-trade/agricultural-markets-and-prices _en (accessed: 28 December 2023).
-
The World of Organic Agriculture. Statistics and Emerging Trends. FiBL&IFOAM (2014). P. 304.
-
Organic farming, EU Rural Reviews, No 18 – European Network for Rural Development (2014) p. 40. Available at: https://agriculture.ec.europa.eu/farming/organic-farming_en (accessed: 28 December 2023).
-
Organic production and labelling of organic products – Initial Appraisal of a European Commission Impact Assessment, Briefing of the European Parliamentary Research Service (EPRS), EP 528.799. (2014). Available at: https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/note/join/2014/528799/IPOL-JOINNT(2014) 528799_EN.pdf (accessed: 28 December 2023).
-
Zvit Derzhavnoyi ustanovy “Ofis z rozvytku pidpryyemnytstva ta eksportu” ta natsionalʹnoho proyektu Diya. Biznes “Analiz ukrayinsʹkoho orhanichnoho sektoru: stanom na zhovtenʹ 2022 roku, cherez visim misyatsiv pislya vtorhnennya” [Report of the State Institution “Office for the Development of Entrepreneurship and Export” and the national project Diya. Business “Analysis of the Ukrainian organic sector: as of October 2022, eight months after the invasion”]. Available at: https://organicinfo.ua/wp-content/uploads/2022/11/UkrainianOrganic-Sector-Analysis_Oct2022_UA.pdf (accessed: 25 August 2023).
-
Pro osnovni pryntsypy ta vymohy do orhanichnoho vyrobnytstva, obihu ta markuvannya orhanichnoyi produktsiyi: Zakon Ukrayiny vid 10.07.2018 r. № 2496-VIII. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/2496-19 (accessed: 25 August 2023).
-
Organic production and the European Union. European Parliamentary Research Service (2015). Doi: 10.2861/488634.
-
Laíse da Silveira Pontes and others (2021). Long-term profitability of crop-livestock systems, with and without trees. Agricultural Systems. Vol. 192. P. 1–13. Doi: https://doi.org/10.1016/j.agsy.2021.103204.
-
Manbir K. Rakkar, Humberto Blanco-Canqui (2018) Grazing of crop residues: Impacts on soils and crop production. Agriculture, Ecosystems and Environment. Vol. 258. P. 71–90. Doi: https://doi.org/10.1016/ j.agee.2017.11.018.
-
Moraine M. and others. (2014). Farming system design for innovative crop-livestock integration in Europe. Animal. Vol. 8. P. 1204–1217. Doi: 10.1017/S1751731114001189.
-
Perman P. and other. (2011). Natural Resource and Environmental Economics. Addison Wesley.
-
Organic farming. Basic principles and good practices. FiBL (Research Institute of Organic Agriculture) (2021). No. 1141.
-
Report of the European Commission “EU imports of organic agri-food products: Key developments in 2021 (dated September 2022)”. Available at: https://agriculture.ec.europa.eu/system/files/2022-09/agri-marketbrief-19-organic-imports_en.pdf / (accessed: 25 August 2023).
-
AgroPort. Organic Ukraine Business Guide (2019). No. 1(16). Available at: https://issuu.com/aviabrand/ docs/oubh_digest_biofach (accessed: 27 December 2023).
-
Korchak O., Shpylyk S. (2023). Investigation of the impact of modern eco-marketing strategy on the development of organic agri-food production in Ukraine. Galician economic journal, vol. 84, no. 5, pp. 132–141. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.05.132.
-
Korchak O. S. (2023). Vplyv kontseptsiyi permakulʹtury na viziyu suchasnoho ekomarketynha ta stalyy rozvytok innovatsiynykh vyrobnytstv. Suchasnyy marketynh: viziya, tekhnolohiyi, innovatsiyi: monohrafiya [The influence of the concept of permaculture on the vision of modern eco-marketing and the sustainable development of innovative industries. Modern marketing: vision, technologies, innovations: monograph]. Ternopil: “Beskydy”. P. 183–202. [In Ukrainian].
-
Natsionalʹna stratehiya rozvytku sfery intelektualʹnoyi vlasnosti. Proyekt. Available at: https: //ukrpatent.org/uk/articles/national-strategy-2020-25 (accessed: 12 October 2023).
-
Obstezhennya innovatsiynoyi diyalʹnosti v ekonomitsi Ukrayiny (za mizhnarodnoyu metodolohiyeyu): stat. zb. Naukova ta innovatsiyna diyalʹnistʹ Ukrayiny. Kyiv: Derzhstat Ukrayiny, 2017. P. 179–226.
-
Dovidnyk konsulʹtantiv z orhanichnoho vyrobnytstva ta rynku orhanichnykh produktiv – 2022. Orhanik Standart (2022). Available at: https://organicstandard.ua/services/handbooks-and-catalogs (accessed: 29 December 2023).
-
Praktychnyy dovidnyk orhanichnoho eksportera do YES. Orhanik Standart (2018). Available at: https: //organicstandard.ua/services/handbooks-and-catalogs (accessed: 29 December 2023).
-
Catаlogue of Ukrainian organic exporters. Orhanik Standart (2023). Available at: https://organicstandard. ua/services/handbooks-and-catalogs (accessed: 29 December 2023).
-
Perelik dopomizhnykh produktiv ta metodiv dozvolenykh dlya vykorystannya v orhanichnomu vyrobnytstvi z vrakhuvannyam vymoh orhanichnykh standartiv Yevropeysʹkoho Soyuzu. Orhanik Standart (2023). Available at: https://organicstandard.ua/services/handbooks-and-catalogs (accessed: 29 December 2023).
-
ORGANIC23: TOP-10 naivpiznavanishykh orhanichnykh brendiv Ukrainy. AhroElita. Vseukrainskyi ahrarnyi zhurnal. 2023, no. 11. Available at: https://agroelita.info/organic-23-top-10-nayvpiznavanishykh -orhanichnykh-brendiv-ukrainy/ (accesse: 29 December 2023).
-
Mandrazhi Z. (2021). SWOT-analysis as the Main Tool of Strategic Management of Agricultural Enterprise. International Conference on Economics, Management and Technologies 2021 (ICEMT 2021), vol. 110. Doi: 10.1051/shsconf/202111004001.
-
Ommani A. R. (2011). SWOT analysis for farming system businesses management: Case of wheat farmers, vol. 5, no. 22, p. 9448–9454.
|
Завантажити | |
|