logo logo


Перспективи зростання доходів е-бізнесу в Україні в умовах нестабільності

НазваПерспективи зростання доходів е-бізнесу в Україні в умовах нестабільності
Назва англійськоюProspects of e-business income growth in Ukraine in conditions of instability
АвториРостислав Слав’юк, Павло Хомич
Принадлежність Національний університет «Львівська політехніка», Львів, Україна
Бібліографічний описСлав’юк Р., Хомич П. Перспективи зростання доходів е-бізнесу в Україні в умовах нестабільності. Галицький економічний вісник. 2024. Том 88. № 3. С. 186-193.
Bibliographic description (trans):Slav’yuk R., Khomych P. Prospects of e-business income growth in Ukraine in conditions of instability. Galician economic journal, 2024, vol. 88, no 3, pp. 186-193.
Bibliographic description:Slav’yuk R., Khomych P. Prospects of e-business income growth in Ukraine in conditions of instability. Galician economic journal, 2024, vol. 88, no 3, pp. 186-193.
UDC:

334.722:004 

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.03.186
Ключові слова

е-бізнес, е-комерція, е-послуги, доходи електронного бізнесу, ділова активність.

 

Короткий опис

Розглянуто теоретичні та практичні аспекти розвитку електронного бізнесу в системі реалізації продукції, товарів, послуг. Доведено, що незважаючи на скорочення споживання частини товарів та послуг е-бізнес є передумовою економічного зростання в Україні за умов продовження військових дій. Показано, що завдяки адаптації механізмів збуту формується низка переваг у е-бізнесі в порівнянні з традиційними методами організації торговельної діяльності та сфери послуг. Доведено, що формування нових механізмів збуту товарів та надання послуг забезпечує альтернативні джерела  економічного зростання. Доведено, що в Україні відбулася воєнна корекція економіки, під час якої бізнес спочатку був дезорієнтований, але протягом двох років почалося відновлення до рівня, котрий забезпечить базовий рівень ділової активності для всіх діючих підприємств. Відновлення ділової активності зумовлює необхідність використання сучасних і особливих форм та методів організації електронного бізнесу, який слугуватиме забезпеченню зростаючого попиту підприємств на постачання комплектуючих, а також отримання різноманітних послуг інформаційного, маркетингового, фінансового, навчального та інших видів. Бізнес також потребує нових методів захисту та забезпечення стабільної діяльності як з боку урядових установ так і ІТ-компаній, які, у свою чергу, є формою ведення е-бізнесу. Доведено, що одним з факторів зростання доходів підприємств є активізація електронного бізнесу, зокрема шляхом розширення напрямів реалізації товарів та надання послуг. У сучасних умовах знову зростає попит на товари та послуги в населення та підприємств, які часто є недоступними через об’єкти інфраструктури. Прогноз розвитку електронного бізнесу показує, що цей сегмент буде розвиватися досить швидко й забезпечуватиме зростаючий попит на товари та послуги, які часто є недоступними через руйнування інфраструктури. В умовах загроз для е-бізнесу значно зростають перспективи розвитку завдяки особливостям використання інфраструктури, системи розрахунків, маркетингових систем. Зростання економіки у повоєнний період тісно пов’язане з розвитком електронного бізнесу. 

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Вербівська Л. В. Стратегічний розвиток електронного бізнесу в системі національної економіки України: теорія, методологія, практика: монографія. Київ: ЗВО «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая», 2021. 320 с. 
  2. Краус К. М., Краус Н. М. Манжура О. В. Електронна комерція та Інтернет-торгівля: навчальнометодичний посібник. Київ: Аграр Медіа Груп, 2021. 454 с. 
  3. Ключові показники електронної комерції. Statista – The Statistics Portal. URL: https://www.statista.com./ markets/413/topic/544/key-figures-of-e-commerce/#overview (дата звернення: 17.12.2023).
  4. Перспективи ecommerce-бізнесу для українців: чи є вони в умовах війни? URL: https://ain.ua/ 2022/11/14/perspektyvy-ecommerce-biznesu-dlya-ukrayincziv/ (дата звернення: 28.12.2023).
References:
  1. Verbivska L. V. (2021). Stratehichnyi rozvytok elektronnoho biznesu v systemi natsionalnoi ekonomiky Ukrayiny: teoriia, metodolohiia, praktyka: monohrafiia. [Strategic development of e-business in the system of the national economy of Ukraine: theory, methodology, practicee: monograph]. Kyiv: ZVO “Mizhnarodnyi naukovo-tekhnichnyi universytet imeni akademika Yuriia Buhaia”. (in Ukrainian).
  2. Kraus K. M., Kraus N. M. Manzhura O. V. (2021). Elektronna komertsiia ta Internet-torhivlia: navchalnometodychnyi posibnyk [Electronic commerce and Internet trade: educational and methodological guide]. Kyiv: Ahrar Media Hrup. (in Ukrainian).
  3. Kliuchovi pokaznyky elektronnoi komertsii. Statista – The Statistics Portal [Key indicators of electronic commerce. Statista – The Statistics Portal]. Available at: https://www.statista.com./markets/413/topic/ 544/key-figures-of-e-commerce/#overview (accessed 17 December 2023). 
  4. Perspektyvy ecommerce-biznesu dlia ukrayintsiv: chy ie vony v umovakh vijny? [Prospects of e-commerce business for Ukrainians: are they there in the conditions of war?]. Available at: https://ain.ua/2022/ 11/14/perspektyvy-ecommerce-biznesu-dlya-ukrayincziv/ (accessed 28 December 2023).
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.