logo logo


Етапи розвитку та методологічні підходи проведення консалтингу

НазваЕтапи розвитку та методологічні підходи проведення консалтингу
Назва англійськоюStages of development and methodological approaches of consulting
АвториОлександр Кундеус, Наталія Зарудна
Принадлежність 1. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна 2. Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описКундеус О., Зарудна Н. Етапи розвитку та методологічні підходи проведення консалтингу. Галицький економічний вісник. 2024. Том 90. № 5. С. 93-102.
Bibliographic description (trans):Kundeus O., Zarudna N. Stages of development and methodological approaches of consulting. Galician economic journal, 2024, vol. 90, no 5, pp. 93-102.
Bibliographic description:Kundeus O., Zarudna N. Stages of development and methodological approaches of consulting. Galician economic journal, 2024, vol. 90, no 5, pp. 93-102.
UDC:

338.46

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.05.093
Ключові слова

консалтинг, консультування, цифрова трансформація, консалтингові послуги, форми консалтингу, консалтинговий бізнес

Короткий опис

Розглянуто значення ринку послуг у розвитку економіки, визначено, що ринок послуг зазнав значних еволюційних змін, подолавши шлях від суворого обмеження набору послуг до виконання сферою послуг соціальних функцій загальносуспільного значення. На основі аналізу еволюції консалтингових послуг визначено причини відокремлення консалтингу в окрему галузь. За результатами проведеного дослідження визначено, що консалтинг, це послуга формату В2В, сутність якої зводиться до надання професійних рекомендацій щодо проблемних питань ведення бізнесу. Основним призначенням консалтингу є ґрунтовний аналіз поточної ситуації в компанії, визначення оптимального вектора розвитку та розроблення ефективних рішень для підвищення ефективності менеджменту, а також зниження ризиків та покращення фінансового стану компанії. Окрім того, консалтингові послуги, окрім безпосередньо консультування, передбачають і практичну реалізацію певних технічних чи організаційних завдань. Для кращого розуміння сутності процедури розглянуто алгоритм надання консалтингових послуг, умови звернення компанії за послугами консалтингу, а також визначено основні переваги та недоліки використання зовнішніх консультантів. Здійснено аналіз особливостей різних організаційно-правових форм консалтингового бізнесу (одноосібне володіння, партнерство та корпорація), визначено умови ефективності їх упровадження, а також основні переваги та недоліки. Визначено, що вибір конкретної організаційно-правової форми консалтингового бізнесу залежить від багатьох факторів, серед який найбільш вагомими можна назвати ринкові та юридичні умови. Також слід мати на увазі, що в процесі розвитку консалтингова компанія може змінювати форму ведення бізнесу. Розглянуто особливості розвитку ринку консалтингових послуг в Україні, зокрема визначено, що на вітчизняному ринку представлено весь спектр консалтингових послуг, характерний для світової індустрії консалтингу. Водночас ринок консалтингу в Україні все ще не є високорозвиненим, що зумовлено багатьма причинами і, в першу чергу, складнощами, спричиненими тривалою пандемією та повномасштабною війною. За прогнозами експертів, під час війни та період повоєнної відбудови в Україні очікується підвищення попиту на різноманітні консалтингові послуги. Найбільш затребуваними будуть: юридичний консалтинг; консультування з питань антикризового менеджменту; аналіз геополітичних викликів для бізнесу та розвиток стратегій бізнес-менеджменту; ІТ-консалтинг та консультування з питань розвитку стратегій сталого розвитку.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Безкровний М. Ф. Методологія консультування при наданні дорадчих послуг. Ефективна економіка. (Електронний журнал). 2017. № 8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z =5715 (дата звернення: 20.09.2024).
  2. Верба В. А., Решетняк Т. І. Організація консалтингової діяльності: навчальний посібник. Київ: 2000. 228 с. URL: https://buklib.net/books/21917/ (дата звернення: 19.09.2024).
  3. Державна служба статистики України. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 21.09.2024).
  4. Еволюція консалтингу. Що таке консалтинг 4.0? URL: https://www.management.com.ua/consulting/ cons158.html (дата звернення: 20.09.2024).
  5. Копитко М. І., Верескля М. Р., Групська Х. А. Тенденції і виклики у сфері консалтингу та управління бізнес-процесами. Соціально-правові студії. 2021. Вип. 2 (12). С. 151–159.
  6. Филюк Г., Притула І. Розвиток ринку консалтингових послуг в Україні в умовах сучасних викликів. Економічний аналіз. 2024. Вип. 34. № 1. С. 115–125.
  7. European Directory of Management Consultants. 1995. London: FEACO-AP Information services, 1995.
  8. Muravskyi V., Zarudna N., Muravskyi V., Prokipchuk L. Accounting in the new generation society and Industry 5.0. Visnyk ekonomiky – Herald of Economics. 2024. № 2. С. 177 194. Doi: 10.35774/visnyk 2024.02.177.
References:
  1. Bezkrovnyj M. F. (2017) Metodologhija konsuljtuvannja pry nadanni doradchykh poslugh [Methodology of consulting in the provision of advisory services]. Efektyvna ekonomika [Efficient economy] (electronic journal), noю 8. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5715 (accessed 20 September 2024).
  2. Verba V. A., Reshetnjak T. I. (2000). Orghanizacija konsaltynghovoji dijaljnosti: navchaljnyj posibnyk [Organization of consulting activities: a textbook]. Kyiv: 228 p. Available at: https://buklib.net/books/ 21917/ (accessed 19 September 2024).
  3. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrajiny [State Statistics Service of Ukraine]. Available at: https://www. ukrstat.gov.ua/ (accessed 21 September 2024).
  4. Evoljucija konsaltynghu. Shho take konsaltyngh 4.0? [Evolution of consulting. What is consulting 4.0?] Available at: https://www.management.com.ua/consulting/cons158.html (accessed 20 September 2024).
  5. Kopytko M. I., Veresklja M. R., Ghrupsjka Kh. A. (2021) Tendenciji i vyklyky u sferi konsaltynghu ta upravlinnja biznes-procesamy [Trends and challenges in consulting and business process management]. Socialjno-pravovi studiji, vol. 2 (12), pp. 151–159.
  6. Fyljuk Gh., Prytula I. (2024) Rozvytok rynku konsaltynghovykh poslugh v Ukrajini v umovakh suchasnykh vyklykiv [Development of the consulting services market in Ukraine in the context of modern challenges]. Ekonomichnyj analiz, vol. 34, no. 1, pp. 115–125.
  7. European Directory of Management Consultants [European Directory of Management Consultants]. 1995. London: FEACO-AP Information services, 1995.
  8. Muravskyi V., Zarudna N., Muravskyi V., Prokipchuk L. (2024) Accounting in the new generation society and Industry 5.0. Visnyk ekonomiky – Herald of Economics, no. 2, pp. 177–194. Doi: 10.35774/visnyk 2024.02.177.
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.