Етапи розвитку та методологічні підходи проведення консалтингу
Назва | Етапи розвитку та методологічні підходи проведення консалтингу |
Назва англійською | Stages of development and methodological approaches of consulting |
Автори | Олександр Кундеус, Наталія Зарудна |
Принадлежність | 1. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна 2. Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна |
Бібліографічний опис | Кундеус О., Зарудна Н. Етапи розвитку та методологічні підходи проведення консалтингу. Галицький економічний вісник. 2024. Том 90. № 5. С. 93-102. |
Bibliographic description (trans): | Kundeus O., Zarudna N. Stages of development and methodological approaches of consulting. Galician economic journal, 2024, vol. 90, no 5, pp. 93-102. |
Bibliographic description: | Kundeus O., Zarudna N. Stages of development and methodological approaches of consulting. Galician economic journal, 2024, vol. 90, no 5, pp. 93-102. |
UDC: | 338.46 |
DOI | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.05.093 |
Ключові слова |
консалтинг, консультування, цифрова трансформація, консалтингові послуги, форми консалтингу, консалтинговий бізнес |
Короткий опис |
Розглянуто значення ринку послуг у розвитку економіки, визначено, що ринок послуг зазнав значних еволюційних змін, подолавши шлях від суворого обмеження набору послуг до виконання сферою послуг соціальних функцій загальносуспільного значення. На основі аналізу еволюції консалтингових послуг визначено причини відокремлення консалтингу в окрему галузь. За результатами проведеного дослідження визначено, що консалтинг, це послуга формату В2В, сутність якої зводиться до надання професійних рекомендацій щодо проблемних питань ведення бізнесу. Основним призначенням консалтингу є ґрунтовний аналіз поточної ситуації в компанії, визначення оптимального вектора розвитку та розроблення ефективних рішень для підвищення ефективності менеджменту, а також зниження ризиків та покращення фінансового стану компанії. Окрім того, консалтингові послуги, окрім безпосередньо консультування, передбачають і практичну реалізацію певних технічних чи організаційних завдань. Для кращого розуміння сутності процедури розглянуто алгоритм надання консалтингових послуг, умови звернення компанії за послугами консалтингу, а також визначено основні переваги та недоліки використання зовнішніх консультантів. Здійснено аналіз особливостей різних організаційно-правових форм консалтингового бізнесу (одноосібне володіння, партнерство та корпорація), визначено умови ефективності їх упровадження, а також основні переваги та недоліки. Визначено, що вибір конкретної організаційно-правової форми консалтингового бізнесу залежить від багатьох факторів, серед який найбільш вагомими можна назвати ринкові та юридичні умови. Також слід мати на увазі, що в процесі розвитку консалтингова компанія може змінювати форму ведення бізнесу. Розглянуто особливості розвитку ринку консалтингових послуг в Україні, зокрема визначено, що на вітчизняному ринку представлено весь спектр консалтингових послуг, характерний для світової індустрії консалтингу. Водночас ринок консалтингу в Україні все ще не є високорозвиненим, що зумовлено багатьма причинами і, в першу чергу, складнощами, спричиненими тривалою пандемією та повномасштабною війною. За прогнозами експертів, під час війни та період повоєнної відбудови в Україні очікується підвищення попиту на різноманітні консалтингові послуги. Найбільш затребуваними будуть: юридичний консалтинг; консультування з питань антикризового менеджменту; аналіз геополітичних викликів для бізнесу та розвиток стратегій бізнес-менеджменту; ІТ-консалтинг та консультування з питань розвитку стратегій сталого розвитку. |
ISSN: | 2409-8892 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | |