logo logo


Особливості удосконалення управління сферою послуг у контексті Індустрії 4.0

НазваОсобливості удосконалення управління сферою послуг у контексті Індустрії 4.0
Назва англійськоюFeatures of service management improvement in the context of Industry 4.0
АвториБогдан Андрушків, Остап Бойко, Наталія Кирич, Павло Якимук, Богдан Мариняк
Принадлежність Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описАндрушків Б., Бойко О., Кирич Н., Якимук П., Мариняк Б. Особливості удосконалення управління сферою послуг у контексті Індустрії 4.0. Галицький економічний вісник. 2024. Том 91. № 6. С. 142-149.
Bibliographic description (trans):Andrushkiv B., Boyko O., Kyrych N., Yakymuk P., Marynyak B. Features of service management improvement in the context of Industry 4.0. Galician economic journal, 2024, vol. 91, no 6, pp. 142-149.
Bibliographic description:Andrushkiv B., Boyko O., Kyrych N., Yakymuk P., Marynyak B. Features of service management improvement in the context of Industry 4.0. Galician economic journal, 2024, vol. 91, no 6, pp. 142-149.
UDC:

339.138

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.06.142
Ключові слова

Індустрія 4.0, сервісна інфраструктура, сфера послуг, удосконалення управління, територіальна громада, правові колізії

Короткий опис

Розглянуто передумови реалізації Індустрії 4.0 у сервісному середовищі, визначено роль та місце освітніх та науково-дослідних закладів у реалізації завдань. Виявлено правові колізії в її реалізації у контексті розвитку повоєнного сервісу в Україні. Внесено пропозиції з вироблення організаційно-економічних механізмів реалізації основних положень Індустрії 4.0 у виробничу практику. Вирішення проблематики запропоновано розглядати у контексті інноваційного ланцюга: «держава – органи місцевого самоврядування, регіональні органи влади – обслуговуючі галузі, підприємства – споживачі послуг». Визначення напрямів відновлення сервісної інфраструктури та підвищення якості торгово-побутового обслуговування в повоєнних умовах повинна реалізуватися відповідно до знову ж таки науково обґрунтованих програм з урахуванням економічної, соціальної ефективності та Європейських вимог і стандартів. Виявлено особливості та проблеми адаптації прогресивного вітчизняного досвіду Індустрії 4.0 відповідно до вітчизняних умов функціонування сфери послуг та Європейської економіки, що зумовлюють необхідність визначення науково обґрунтованих шляхів активізації диверсифікаційної діяльності побутових підприємств та торговельного сервісу з урахуванням їх соціальної та економічної ефективності. Розглянуто принципи побудови парадигм формування стратегії відродження сервісної інфраструктури, на відміну від чинних включають регіональні традиції, принцип відкритості, довіри, кваліфікації та компетентності, об'єктивності, оптимізації діяльності, прямого спілкування. На сьогодні запровадження технологій Індустрії 4.0 є одним зі найважливіших напрямів як для промислових підприємств, так і для сфери послуг, враховуючи співвідношення з їх якості в різних країнах світу. Оскільки забезпечення сталого розвитку дозволяє суб’єктам господарювання зменшувати негативний вплив на навколишнє середовище, розвивати економічні процеси, що орієнтовані на зниження споживання енергоносіїв, мінімізацію викидів парникових газів та забруднення зовнішнього середовища та зменшення використання природних ресурсів.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. Андрушків Б. М., Погайдак О. Б., Стойко І. І. Особливості формування механізму інноваційних трансформацій в соціальній сфері та у сфері послуг у контексті підвищення якості життя : зб. тез. доп. міжнар. наук.-практ. конф. молодих учених та студентів (м. Тернопіль, 11–12 груд. 2013 р.). Тернопіль, 2013. С. 273–274.
  2. Гагалюк О. І. Управління трансформаційними процесами гермінативного розвитку в Україні у повоєнний період : монографія. Тернопіль : Осадца Ю. В., 2024. 280 с.
  3. Бойко О. Управління чинниками інноваційної діяльності в умовах промислового підприємства у повоєнний період : монографія. Тернопіль : Осадца Ю. В., 2023. 266 с.
  4. Ратинський В. В. Управління сервісною інфраструктурою в умовах об'єднання територіальних громад. (аспекти повоєнного відродження торговельно-побутових підприємств). Тернопіль : Осадца Ю. В., 2022. 496 с.
  5. Четверта промислова революція. Вікіпедія : Вільна Енциклопедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki (дата звернення: 30.10.2024).
  6. Klaus Schwab (2016). 4 Industrial Revolution: what it means, how to respond. WEF. URL: https://www. weforum.org/agenda/2016/01/the-fourth-industrial-revolution-what-it-means-and-how-to-respond (дата звернення: 30.10.2024).
  7. Bondar K. (2017). What is in reality Industry 4.0? Innova Cima. URL: https://web.archive.org/web/201801 01021727/ (дата звернення: 30.10.2024).
  8. What's the Difference Between Industry 4.0 and Industry 5.0? URL: https://blog.isa.org/whats-the-differencebetween-industry-40-industry-50 (дата звернення: 30.10.2024).
References:
  1. Andrushkiv B. M., Pogaidak O. B., Stoyko I. I. (2013) Osoblyvosti formuvannja mekhanizmu innovacijnykh transformacij v socialjnij sferi ta u sferi poslugh u konteksti pidvyshhennja jakosti zhyttja [Peculiarities of the formation of the mechanism of innovative transformations in the social sphere and in the service sphere in the context of improving the quality of life]. Zb. Tez. Dopovidej Mizhnarodnoji naukovo-praktychnoji konferenciji molodykh uchenykh ta studentiv [Proceedings of the International scientific and practical conference of young scientists and students] (Ternopil, December 11–12, 2013). P. 273–274.
  2. Gagalyuk O. I. (2024). Upravlinnja transformacijnymy procesamy gherminatyvnogho rozvytku v Ukrajini u povojennyj period [Management of transformational processes of germinal development in Ukraine in the post-war period] Monohraf. Ternopil: Yu. V. Osadtsa, 280 p.
  3. Boyko O. (2023). Upravlinnja chynnykamy innovacijnoji dijaljnosti v umovakh promyslovogho pidpryjemstva u povojennyj period [Management of factors of innovative activity in the conditions of an industrial enterprise in the post-war period]. Ternopil: Yu. V. Osadtsa, 266 p.
  4. Ratynskyi V. V. (2022). Upravlinnja servisnoju infrastrukturoju v umovakh ob'jednannja terytorialjnykh ghromad. (aspekty povojennogho vidrodzhennja torghiveljno-pobutovykh pidpryjemstv) [Management of service infrastructure in the conditions of unification of territorial communities. (aspects of the post-war revival of trade and household enterprises]. Ternopil: Yu. V. Osadtsa, 496 p.
  5. Chetverta promyslova revoljucija [The fourth industrial revolution] Vikipedija: Viljna Encyklopedija. Wikipedia: The Free Encyclopedia. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki (accessed: 02 November 2024)
  6. Klaus Schwab (2016) 4 Industrial Revolution: what it means, how to respond. WEF. Available at: https://www. weforum.org/agenda/2016/01/the-fourth-industrial-revolution-what-it-means-and-how-to-respond (accessed: 02 November 2024).
  7. Bondar K. (2017) What is in reality Industry 4.0? InnovaCima. Available at: https://web.archive.org/ web/20180101021727/ (accessed: 02 November 2024).
  8. What's the Difference Between Industry 4.0 and Industry 5.0? Available at: https://blog.isa.org/whats-the-differencebetween-industry-40-industry-50 (accessed: 02 November 2024).
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.