logo logo


Формування стратегії інтернет-маркетингу із застосуванням ШІ для аналізу поведінкових моделей споживачів в умовах війни

НазваФормування стратегії інтернет-маркетингу із застосуванням ШІ для аналізу поведінкових моделей споживачів в умовах війни
Назва англійськоюFormulation of an internet marketing strategy using AI for analyzing consumer behavior patterns in wartime conditions
АвториВолодимир Грижак, Тетяна Борисова, Володимир Дудар
Принадлежність Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
Бібліографічний описГрижак В., Борисова Т., Дудар В. Формування стратегії інтернет-маркетингу із застосуванням ШІ для аналізу поведінкових моделей споживачів в умовах війни. Галицький економічний вісник. 2024. Том 91. № 6. С. 156-162.
Bibliographic description (trans):Hryzhak V., Borysova T., Dudar V. Formulation of an internet marketing strategy using AI for analyzing consumer behavior patterns in wartime conditions. Galician economic journal, 2024, vol. 91, no 6, pp. 156-162.
Bibliographic description:Hryzhak V., Borysova T., Dudar V. Formulation of an internet marketing strategy using AI for analyzing consumer behavior patterns in wartime conditions. Galician economic journal, 2024, vol. 91, no 6, pp. 156-162.
UDC:

339.138

DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.06.156
Ключові слова

Інтернет-маркетинг, війна, поведінка споживача, штучний інтелект

Короткий опис

Представлено результати дослідження шляхів адаптації стратегії маркетингу онлайн до змін поведінкових моделей внаслідок війни за допомогою штучного інтелекту. Аналіз наукових праць виявив брак досліджень щодо теоретично-методичних підходів до стратегічного планування маркетингової діяльності в Інтернет в умовах війни. Мета статті – дослідити особливості формування стратегії Інтернет-маркетингу з урахуванням поведінкових моделей споживачів в умовах війни за допомогою штучного інтелекту. У ході дослідження використані такі методи: айтрекінг, EEG, метод компаративного аналізу; синтез; узагальнення; графічний. Розглядаючи однією із цілей маркетингового стратегічного планування онлайн орієнтування на споживача та зважаючи на специфіку предмета дослідження, розглянуто можливі варіанти формування стратегії Інтернет-маркетингу з урахуванням поведінкових моделей споживачів в умовах війни та з використанням штучного інтелекту. Виявлено, що ефективна Інтернет-маркетингова стратегія в умовах війни повинна бути гнучкою, емпатичною й орієнтованою на задоволення актуальних потреб споживачів. Важливо постійно аналізувати змінювану ситуацію й оперативно реагувати на виклики, щоб підтримувати довіру та лояльність клієнтів. Виявлено, що великі міжнародні бренди на українському ринку адаптують свою комунікацію, щоб відповідати новим реаліям та потребам українських споживачів під час війни, зберігаючи фокус на емпатії, соціальній відповідальності, прозорості та активній підтримці ЗСУ і ВПО, що допомагає їм зберігати довіру та лояльність аудиторії. Доведено, що ШІ як сучасна технологія демонструє великий потенціал для використання в маркетингу та цифровій рекламі, що підтверджують міжнародні дослідження та зростання обсягів інвестицій. Інтеграція ШІ в Інтернет-маркетинг дозволяє не лише відповідати на поточні потреби аудиторії, але й оперативно реагувати на зміни в поведінці споживачів, зумовлені умовами війни та іншими зовнішніми факторами. Очікуємо більше використання ШІ у вітчизняній маркетинговій практиці для автоматизації кол-центрів, залучення клієнтів, генерування відео- та фотоконтенту, SEO. За результатами нейродослідження запропоновано низку рекомендацій щодо розроблення стратегії комунікації онлайн. Подальші наукові розвідки будуть спрямовані на розроблення методичного підходу до оцінювання рівня уваги при перегляді контенту на комерційних сторінках фірми онлайн та сайті.

ISSN:2409-8892
Перелік літератури
  1. The EU Artificial Intelligence Act. URL: https://artificialintelligenceact.eu/ (дата звернення: 31.10.2024).
  2. Artificial Intelligence Index Report 2024. 2024. 502 р. URL: https://aiindex.stanford.edu/report/ (дата звернення: 31.10.2024).
  3. Generative AI’s Act o1. 2024. URL: https://www.sequoiacap.com/article/generative-ais-act-o1/ (дата звернення: 31.10.2024).
  4. Дослідження позицій брендів в категорії супермаркетів. URL: https://www.kantar.com/ua/inspiration/ retail/retail-report (дата звернення: 31.10.2024).
  5. Wu S. Internet marketing involvement and consumer behavior. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics. 2002. Т. 14. С. 36–53.
  6. Степаненко Н., Волкова І. Моделювання споживацької поведінки в контексті формування лояльності цільової аудиторії. Економіка та суспільство. 2020. № 22. URL: https://doi.org/10.32782/ 2524-0072/2020-22-42 (дата звернення: 31.10.2024).
  7. Fuciu M., Dumitrescu L., Orzan G. Understanding The Online Consumer Behaviour And The Usage Of The Internet As A Business Environment – A Marketing Research. Revista Economica. 2015. Т. 67. С. 63–79.
  8. Борисова Т. М. Комплексний Інтернет-маркетинг : навч. посіб. Тернопіль : ЗУНУ, 2022. 272 с.
  9. Ayalew M., Zewdie S. What Factors Determine the Online Consumer Behavior in This Digitalized World? A Systematic Literature. Human Behavior and Emerging Technologies. 2022. Т. 1. С. 1–18.
  10. Pan M. Discussion of Online Reviews’ Impacts on Consumers’ Behaviors. Journal of Education, Humanities and Social Sciences, 2023. Т. 13. C. 219–225.
  11. Murshed N., Ugurlu E. Adaptation and Validation of Online Consumer Behavior, Acceptance and use of Tech, and Social Media Engagement Scales to Arabic: The case of Yemen. Journal of Business Research – Turk. 2024. Т. 16. C. 187–205.
References:
  1. The EU Artificial Intelligence Act. Available at: https://artificialintelligenceact.eu/ (accessed: 31 October 2024).
  2. Artificial Intelligence Index Report 2024 (2024). 502 р. Available at: https://aiindex.stanford.edu/report/ (accessed: 31 October 2024).
  3. Generative AI’s Act o1. 2024. Available at: https://www.sequoiacap.com/article/generative-ais-act-o1/ (accessed: 31 October 2024).
  4. Doslidzhennia pozytsii brendiv v kategorii supermarketiv. [Research on the positioning of brands in the supermarket category]. Available at: https://www.kantar.com/ua/inspiration/retail/retail-report (accessed: 31 October 2024). (In Ukrainian).
  5. Wu S. (2002) Internet marketing involvement and consumer behavior. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, no.14, pp. 36–53.
  6. Stepanenko N., Volkova I. (2020) Modeliuvannia spozhyvatskoi povedinky v konteksti formuvannia loial'nosti tsil'ovoi audytorii [Modeling consumer behavior in the context of building target audience loyalty]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 22. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-42 (accessed: 31 October 2024). (In Ukrainian).
  7. Fuciu M., Dumitrescu L., Orzan G. (2015) Understanding The Online Consumer Behaviour And The Usage Of The Internet As A Business Environment-A Marketing Research. Revista Economica, no. 67, pp. 63–79.
  8. Borysova T. M. (2022). Kompleksnyi Internet-marketynh. Navch. posib. [Comprehensive Internet Marketing. Textbook]. Ternopil: ZUNU. 272 p. (In Ukrainian).
  9. Ayalew M., Zewdie S. (2022) What Factors Determine the Online Consumer Behavior in This Digitalized World? A Systematic Literature. Human Behavior and Emerging Technologies. no. 1, pp. 1–18.
  10. Pan M. (2023) Discussion of Online Reviews’ Impacts on Consumers’ Behaviors. Journal of Education, Humanities and Social Sciences, no. 13, рр. 219–225.
  11. Murshed N., Ugurlu E. (2024) Adaptation and Validation of Online Consumer Behavior, Acceptance and use of Tech, and Social Media Engagement Scales to Arabic: The case of Yemen. Journal of Business Research – Turk, no. 16, pp. 187–205.
Завантажити

Всі права захищено © 2019. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.